Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Belle

Forum > Fanfiction > Belle

1 2
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Titel: Belle
Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Antal kapitel hittills: 3
Färdigskriven: Nej
Beskrivning: Den speciella flickan Belle upptäcker nya saker varje dag, här får man veta det mesta




Del 1
I detta ögonblick var Norelle mycket trött och besvärad av att hennes dotter aldrig kunde passa tider eller lyssna på vad hon sagt, klart och tydligt.
- Kom hem klockan 6, vi äter middag då, och du vill väl inte göra din farmor besviken?
Belle var en mycket vacker flicka, men kristallklara ögon och ljust lockigt långt hår, och hon var kärleksfull och älskade naturen mer än något annat.
Denna morgon var lika vacker som hon själv, det var höst och Belle gick ut från glasaltanen på baksidan av den stora gården och sprang barfota genom det fuktiga gräset.
Belle ville inte väcka de andra i det stora vita huset, så hon stängde inte altandörren utan drog igen den så den stod på glänt, så att även katten skulle komma in.
Belle gick genom den skimrande skogsdungen och gick ner till den glittrande bäcken som hon gjort varje dag, utan hinder, i flera år.
Belle satt med fötterna i det porlande vattnet och lyssnade på naturens ljud, som var hennes favoritmusik.
Fåglar sjöng och bäcken smattrade tyst och Belle njöt av morgonsolen som sken in genom trädtopparna.
Höstlöven föll mot marken i alla möjliga färger och snart skulle vintern täcka detta vackra område med en vit slöja som sedan skulle vila där i några månader.
Belle reste sig från gräset och stoppade ner handen i fickan för att ta upp en pärla och tog sedan upp ett rött höstlöv från marken, kysste pärlan och stoppade den i lövet och lade det på bäcken för att se det flyta iväg längs skogen.
Belle sprang genom solens strålar tillbaka till glasaltanen och mötte katten som hon tog upp i famnen och gick sedan in och stängde dörren tyst.
Hon släppte ner katten, vars namn var Månsken, eftersom att katten hade olika färger på ögonen, ett ljusblått och ett mörkt, som redan smälte in i en vintervit päls.
Belle smög upp för trappan och gick in på sitt rum och tog fram ett par rosa sockor som hon redan satte på sig för att sedan krypa ner i den varma sängen igen. Solen sken in genom de stora fönster hon hade, och himlen hade vacker orange färg.
Belle somnade om, och hennes solkyssta ansikte sken där hon låg, som en prinsessa.

5 okt, 2010 15:10

Detta inlägg ändrades senast 2010-10- 9 kl. 17:43
Antal ändringar: 5

parkinson123
Elev

Avatar


DEN ÄR SÅ BÄST TILDA .... FORTSÄTT NU VAH xD

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fs11.favim.com%2Forig%2F160214%2Fandy-andy-biersack-andy-sixx-black-veil-brides-Favim.com-3994431.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fimages6.fanpop.com%2Fimage%2Fphotos%2F32600000%2FDraco-Malfoy-draco-malfoy-32632440-245-300.gif

6 okt, 2010 19:54

Borttagen

Avatar


ahmen tacktack

6 okt, 2010 19:57

Borttagen

Avatar


Del 2
Norelle gick ut på glasaltanen för att dricka sitt morgonte, som var hennes favoritsmak, smultron & midnattsdagg.
Plötsligt kom Siniqua, Norelles becksvarta uggla, med ett brev i näbben. Siniqua gav ifrån sig ett väs när Norelle skulle ta brevet ur näbben på henne.
- Men Siniqua, tyst med dig och släpp brevet nu!
Siniqua löd tilltalelsen och släppte brevet i Norelles hand.
”Kära Norelle, jag behöver dela några ord med dig, möt mig i Frigränd omgående, det är viktigt.”
Avsändaren av brevet var Narcissa, hennes syster, och eftersom brevet löd att det var brådskande så drack Norelle upp teet och reste sig från den blekblå stolsdynan för att sedan gå in i huset igen. Hon stängde glasdörren tyst efter sig, eftersom att Belle fortfarande verkade sussa i sängen.
Norelle trippade upp för trappan och smög in i Belles rum.
Hon tittade länge på sin vackra och mycket söta prinsessa till dotter, och kunde inte sluta beundra hennes ljusa lockiga långa hår som hängde över sängkanten.
Norelle kysste Belle på kinden och lämnade en lapp på hennes bänk för att sedan skynda ner för trappan igen.
Och strax efter att dörren åkt igen efter Norelle så hoppade Belle till av smällen, och hittade Månsken vid sina fötter.
- Du är så söt Månsken, du har så fina ögon.
Belle kramade om Månsken och tog ett skutt ur sängen och gick ner för trappan och ut på glasaltanen, men insåg snart att hon skulle gå ut på balkongen i Norelles rum, och inte på glasaltanen.
Detta hade blivit en vana för Belle, som varje morgon smög ut.
Hon skuttade upp för trappan igen och öppnade dörren till Norelles rum och sprang mot de stora glasdörrarna och öppnade dem segt eftersom det blev motvind.
Där stod hon ganska så högt upp med en utsikt vackrare än vad man faktiskt kunde skåda en höstförmiddag.
Belle lutade sig mot kanten och kände att Månsken strök sig vid hennes ben, så hon tog upp Månsken och satte henne på balkongräcket.
- Du får inte vara dum och ramla ner nu sötnos, men så dum är du väl inte?
Belle log åt sina egna ord och tittade ut över sjön igen.
Vinden blåste i hennes hår och hon kände en havsbris slå mot ansiktet, det var skönt, för hon tyckte det luktade så gott när havsbrisen kom.

6 okt, 2010 20:19

parkinson123
Elev

Avatar


oo undrar vad Cissy vill Norelle

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fs11.favim.com%2Forig%2F160214%2Fandy-andy-biersack-andy-sixx-black-veil-brides-Favim.com-3994431.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fimages6.fanpop.com%2Fimage%2Fphotos%2F32600000%2FDraco-Malfoy-draco-malfoy-32632440-245-300.gif

6 okt, 2010 20:27

Borttagen

Avatar


Ahruh, de får du se

6 okt, 2010 20:31

Borttagen

Avatar


Del 3 (Tvingad av Parkinson123)
Norelle hade satt av mot Frigränd som Narcissa bett om och hon såg hur molnen tjocknade över henne, alla var grå och Norelle bad för att det inte skulle börja regna, men som tur var hade hon sitt paraply i väskan, hon var alltid beredd på det mesta, i alla fall när det gäller väder, hade Belle påpekat många gånger.
Norelle kände dropparna mot kinden och drog upp paraplyet snabbt för att undvika att bli mer blöt, och svängde in där det fanns en stor skylt med svarta bokstäver: FRIGRÄND.
Norelle suckade och tänkte vad nu hennes syster ville byta några ”få” ord om, som alltid förblev långa samtal.
Norelle försökte komma på ursäkter under tiden som hon gick ifall samtalen skulle bli allt för långa, men slutade tänka på det när hon såg Narcissa stå under ett tak vid biblioteket Hampthon, och runt omkring susade det av människor som pratade otydligt.
Narcissa fick syn på Norelle och gick fram till henne.
- Åh Norelle min syster, så bra av dig att ge dig ut i detta väder för att byta några ord med mig, kom så går vi in på Una’s så slipper vi bli blöta.
Norelle och Narcissa gick mot Una’s med snabba steg föra att slippa regnet och kylan och innan de steg in så skakade självklart Norelle av paraplyet.
De log mot Una och Narcissa pekade mot ett rum intill toaletterna och tittade samtidigt på Una för att kolla så att det var okej.
Narcissa och Norelle steg in i rummet, och Narcissa började sitt samtal.
- Jo Norelle, jag har ett dilemma, jag vet inte vad jag ska göra av allt.
- Och vad menar du med allt?
- Jo, Bellatrix som du vet, vi Malfoy’s är ju inte speciellt kända för att vara de snällaste i området, men vi är ju Slytherins, och de är inte heller kända för något positivt..
- Men snälla Narcissa, kom till saken, Belle är själv hemma och jag vågar inte lämna henne där allt för länge.
- Förlåt, men Bellatrix..
- Vad är det med henne?
- Jo, hon vill bryta sig in på Hogwarts för att få tag på både Albus och Harry och säkert fler om hon får tag på några, men det går ju inte att bara bryta sig in där utan att bli igenkänd, så vi behöver någon som kan ta sig in där utan att det blir konsekvenser och oråd, och vi behöver en ”Svikare”.
Norelle tittar bekymrat på Narcissa.
- Syftar du på mig då? Du Narcissa, jag må vara en slytherinare, MEN jag är ingen svikare, jag står för mitt elevhem och min släkt, men jag tänker inte göra saken värre än vad den är! Speciellt inte om jag har en dotter som ska växa upp, jag har andra problem! Och vad har jag med saken att göra?!
Narcissa tittar på Norelle med en nedstämd blick och fortsätter:
- Vi behöver din ”Svikare” Norelle.
- Vadå MIN svikare? Jag har väl ingen? Förklara dig
- Vi behöver din man! Han kan komma in på Hogwarts utan att det blir konsekvenser!
- Min man? Det där får du ta med honom, gör vad du vill, bara inte min dotter hamnar emellan det här!
- Ja, du får ta det där med Bellatrix syster, jag kan inte styra hennes vilja.
Norelle blir mycket irriterad och lämnar Una’s med en smäll bakom sig och går med snabba steg mot sitt hem igen.
Hur skulle detta sluta? Norelle hade redan problem med att lära dottern viktiga saker, hon ville inte bli inblandad i sådant här, absolut inte!

6 okt, 2010 20:53

parkinson123
Elev

Avatar


O.M.D Så bäst den är asså Jag har två favorit ficions nu

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fs11.favim.com%2Forig%2F160214%2Fandy-andy-biersack-andy-sixx-black-veil-brides-Favim.com-3994431.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fimages6.fanpop.com%2Fimage%2Fphotos%2F32600000%2FDraco-Malfoy-draco-malfoy-32632440-245-300.gif

6 okt, 2010 20:57

Borttagen

Avatar


Men hahaha tack du

6 okt, 2010 21:08

dani
Elev

Avatar


Riktigt bra! Men läs Eriskays regler osv, för du har glömt info om din berättelse m.m! De finns högst upp i fanfictionforumet

8 okt, 2010 22:14

1 2

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Belle

Du får inte svara på den här tråden.