Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Jane Rowle's Äventyr (sv)

Forum > Fanfiction > Jane Rowle's Äventyr (sv)

1 2
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Smilis
Elev

Avatar

+1


Rating: G
Jag borjar att skriva direkt.
Den är ej färdig skriven.
Hoppas ni gillar det!

Jane Kattie Rowle det är jag det. Jag går på Westminster School i London. Just nu har vi matte, eller rättare sagt min klass har matte nu, jag strövar runt på Londons gator eftersom jag är vad man kan kalla en "outsider"
Det började redan i trean,(går i fyran nu) så for något gick fel och jag blev uprörd så hände något konstigt.
Jag menar, vem vill vara kompis med någon som mobbing-gänget behandlar som ett djur?
(Jag var ensam i en korridor med mobbarna och dom började skrika åt mig, helt plötsligt så flög dom upp i luften och blev intryckta i var sitt skåp)
Som ni kanske förstå är jag alltså inte så populär.
********
Istället för att gå tillbaka till skolan gick jag hem för att arbeta hemma.
(Vi har NO sista timmen, ett sammarbets arbete och jag är hur som helst ensam)
Mamma kom in i mitt rum och frågade;
-Varför är du inte i skolan, du slutar två och klockan är bara halv!
-Jag skulle få arbeta hemma. mummlade jag.
Mamma satte sig på säng kanten och frågade;
-Trivs du inte i skolan Jane?
- Det är lungt.
- Du måste berätta om det inte käns bra.
- Det är inget.
- Men det ser jag ju att det är något!
- Okej, är kanske lite utanför.
- Jag ska gå och prata med din pappa, vi kanske hittar en annan skola.
-Tack...
Ibland är det skönt när ens mamma förstår vad man vill ha sagt utan att behöva säga det, det här var ett sådant tillfälle.
När mamma hade gått ut ur mitt rum hördes en knackning på fönstret, jag blev jätte rädd(vi bor på tredje våningen) när jag tittade dit satt det en uggla där ute. Jag gick häpen fram till fönstret men ugglan blev inte rädd. Jag öppnade fönstret och ugglan hoppade in och höll fram benet, där var ett brev fast kuntet. Jag lossade på brevet och såg att det var adreserat till mig.

Till: Miss J.Rowle
Söder sovrumet
Endell Streeat 3 Tredje våningen.
London.


Fortsättnig följer.... om ni gillar det.
Kommentera gärna.

Weasley´s ÄGER

11 okt, 2011 20:43

Detta inlägg ändrades senast 2011-10-12 kl. 13:00
Antal ändringar: 1

GinnyLover
Elev

Avatar


Jättebra skriv gärna med
*bevalkar*

8 maj 2013 ♥

11 okt, 2011 20:45

Lisa98
Elev

Avatar


den var ju hur bra som hälst !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

_______________________________
Tack J.K.Rowling för din förmåga!

Tack J.K Rowling för din förmåga! :)

12 okt, 2011 09:10

Borttagen

Avatar


bra!! Äntligen någon som skriver innan Hogwarts, asså folk brukar ju bara börja med bara brevet, sen vips! Hogwartsexpressen! Men forsätt! Ett tips, du måste skriva det där med ranking å så typ, annars låser dem denna, och titta dina stavfel, och skriv lite tydligare, men continue!!

12 okt, 2011 12:02

Smilis
Elev

Avatar

+1


Okej, här kommer fortsättningen.

Jag stirrade på brevet men sen tittade jag upp när ugglan flög iväg.
Jag stängde fönstret och satte mig lånsamt på sängen och öpnade brevet, det stod så här:

HOGWARTS SKOLA FÖR HÄXKONSTER OCH TROLLDOM
Rektor: Minerva mcGonegall

Kära Miss Rowle,
Vi har nöjet att meddela er att ni har tilldelats en plats vid Hogwarts skola för häxkonster och trolldom. Härmed bifogas en lista på alla böker och all utrusting som behövs.

Terminen börjar den 1 september. Vi förväntar oss er uggla senast den 31 juli.

Er tillgivna
Filius Flitwick
Biträdande rektor

Jag bara stirrade på brevet.
- Det måste vara ett skämt. Mummlade jag för mig själv.
Jag ville inte börja hoppas för mycket, så jag satte mig med NO arbetet och låsades som inget.
Jag gick och la mig tidigt den kvällen, jag trodde att jag inte skulle kunna sova för alla tankar som snurrade i huvudet men till min förvåning så måste jag ha somnat väldigt fort.
****
Nästa morgon vaknade jag tidigt och gick upp, trots att det var lördag.
Jag gick in i köket och började laga frukost efter ett tag kom mamma in i köket klädd i en mörkt vinröd morgonrock och utbrast;
- Nämen Jane, är du redan uppe?
- Ja, det ser du väll.
- Men på en lördags morgon? sa mammaoch skakade på huvudet.
- Åhh, juste jag har pratat med pappa och han tycker också att du borde byta skola.
Jag bet mig i läppen, skulle jag berätta om brevet eller inte? Jag bestämde mig att vänta och se om det kom på tal igen.
Vi åt frukosten, när vi var färdiga kom pappa in i köket.
- Oj, har ni redan ätit?
- Ja, men det fins lite bröd kvar till dig om du vill ha. sa mamma till honnom.
- Jag gå och borstar tänderna. sa jag och reste mig upp.
Jag gick in i badrumet och borstade tänderna medans jag tänkte på brevet.
När jag var färdig gick jag till mitt rum och började klä på mig, sen gick jag till hallen, tog på mig skorna öppnade dörren.
- Kom hem till lunch. sa mamma när hon såg att jag tänckte gå ut.
- Okej. svarade jag och gick.
****
Väl ute på gatan bestämde jag mig att gå till vänster. Jag förtsatte att gå en bit, jag passerade massor av affärer men det var först när jag passerade en liten pub som något fångade min blick. Det var en man med mycket besynerliga kläder i såhär varmt väder; hög spetsig hatt och en lång mantel om axlarna. mannen gick in på den lilla pubben som hette "den läckande kitteln"

Weasley´s ÄGER

12 okt, 2011 14:03

sam
Elev

Avatar


Du är jätte bra på skriva . berättelsen var jätte bra

14 okt, 2011 18:12

GinnyLover
Elev

Avatar


Det är jätte bra skrivet
Kommer det mer???

8 maj 2013 ♥

14 okt, 2011 18:55

Smilis
Elev

Avatar


Nu kommer lite mer.

Jag tittade eftar mannen med dom konstiga kläderna och funderade på om jag skulle följa efter mannen eller inte.
Innan jag han bestämma något kom mannen ut igen. Den här gången han jag studera honom nogranare. Han var lång ganska smal han hadde rött hår, fräknar och (jag hade gått närmare utan att jag tänkt på det) hornbågade glasögon.
****
Jag promenerade längst gatan, men när jag kommit
till slutet på den tittade jag på min klocka och såg att klockan nästan var ett. Jag började traska hemmåt.
När jag kom hem hörde jag mammas röst:
- Vad bra att du kom hem maten är just klar.
- Vad blir det?
- Köttbullar och makaroner.
Jag satte mig vid bordet och började äta. När jag var färdig stälde jag in disken i diskmarskinen.
Jag gick ut ur köket, just då ringde det på dörren.

Förlåt det blev lite jag vet, men jag hade inte så mycket tid.

Weasley´s ÄGER

18 okt, 2011 16:04

GinnyLover
Elev

Avatar


Det är ok Mer?

8 maj 2013 ♥

18 okt, 2011 19:12

MissFniss
Elev

Avatar


Jättebra! *bevakar*

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F37.media.tumblr.com%2Ftumblr_m6zhy4CVdK1rs7wooo1_250.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F8cc997157695e1fa86aff235db90c114%2Ftumblr_n31mqmgntS1qbdpqqo1_250.gif

21 okt, 2011 18:02

1 2

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Jane Rowle's Äventyr (sv)

Du får inte svara på den här tråden.