Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Systrarna Owl ~SV~

Forum > Fanfiction > Systrarna Owl ~SV~

1 2
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Anonym
Elev

Avatar

+1


Titel: Systrarna Owl
Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Antal kapitel hittils: 1
Färdigskriven: Nej c:
Rating: PG
Beskrivning: Allie, Lillith och Saphire Owl är alla i samma ålder. Men de har helt egna problem och personligheter. Allie gillar Trolldryckskonst, Saphire gillar Magiska djur och Lily är förälskad i mugglarsaker.

Kapitel 1

Lily satte sig i soffan. Hon fingrade på en av hennes nya mugglar-grejer. En kub med färger av olika slag. När hon inte kunde lösa det mystiska pusslet slängde hon ner kuben på golvet och tjurade. Allie, som däremot kunde lösa den meningslösa kuben p fem minuter trippade in i rummet. "Lily! Det går inte bättre bara för att du slänger ner den på golvet" sa Allie och plockade upp den. Efter en stund var de 5 färgerna noga sorterade och Lily beundrade den en stund innan hon fnös. "Ååå! Jag längtar tills vi börjar vårt första år på hogwarts! Har redan frå.." I Lilys ögon (eller öron) lät det bara BLA BLA BLA. Saphire kom in i rummet med näsan i en bok som handlade om skötsel för magiska djur. Hon snubblade nästan på kuben som åter hamnat på golvet. Allie fnös och Lily fnissade hysteriskt. Saphire däremot gnydde.

"Hit barn, jag har lagat Saphires favoritgrönsaker, Allies favoriträtt och Lilys egen efterätt" sa Mrs Owl till systrarna. De suckade (i Lilys fall mer fniss) och satte sig vid bordet. "Hur kan ni vara mina systrar?" sa allesammans i kör. Mr Owl skrattade och klappade Saphire på axeln. "Ni är alla lika på något sätt" viskade han och skrattade. När rättarna kom, en efter en kunde de skymta den goda maten: Drakrygg med typiska hippogriff blad med efterrätten Äppelpaj. "Lily, vad är det där?" sa Allie nyfiket. "En slacks kaka med äpple i. Samt en slacks rinnande dryck som smakar Vaniljört" sa Lily stolt. Saphire lämnade äntligen ifrån sig boken och de alla proppade in maten. Lily älskade bladen, Saphire Drakryggen och Allie Äppelpajen.

"LILY! GE PLATS!" Skrek Allie argt när Lily tagit en stor plats i den lilla röda bilen som skulle köra de till King´s cross. Väskorna var tunga och det skulle inte bli enkelt att skymma Ugglorna Tove, Lia och Rouge. När de väl skulle kliva ut ur bilen pustade Saphire och sopade ner damm som hamnat på jackan. Lily var ivrig, så inom kort hade hon försvunnit genom spärren. Allie gick långsamt nära spärren, lutade sig mot väggen och skönk in genom den. Sapharie däremot tog raska steg, vinkade till sina föräldrar innan hon hade försvunnit hon med.

Det röda ångsloket glänsde. de guldiga bokstäverna "HOGWARTS EXPRESSEN" prydde tåget. Systrarna satt med öppen mun och granskade det fina tåget. De skyndade sig in i tåget efter att visselpipan hade ljudit. De satte sig i en ledig Kupé och kollade sig runt. De pratade snabbt, sanbbt snabbt. Innan de visste ordet av kom det en pojke med mörkbrunt, ruffsigt hår och tydliga fräknar in. "H-h-hej.. H-h-hittat någonting speciellt?" sa han med en rädd röst. "Nej.." sa Lily som oftast brukade ta kommandot. Han försvann lika snabbt som han hade kommit och Allie rynkade pannan förvirrat. "Vad var det med honom då?" sa hon och stirrade på dörren. "Jag vet väl inte.." sa Saphire. "Ursch, kommer det bli så här skumt på Hogwarts?" sa Allie förvirrat. "Antagligen" sa Lily och fick en mer intresserad blick.

"Saphire.. SAPHIRE?" sa Lily. Saphire vaknade med ett ryck. "Vakna! Vi är framme!" sa Allie och fnissade. Saphire flög upp och kastade slarvigt på sig jackan tillsammans med väskan och följde med sig sina systrar ut genom dörren. Lily skulle just disskutera skillnaden mellan ett hönsägg och ett drakägg innan den mystiska pojken stog framför de igen. "NI HAR DET! JAG VET!" gnydde han och pekade på våra fickor. "Nej.. Vi har inte.. det.. du söker!" skrek Allie i samma stund som pojken försökte rota i hennes fickor. "Du har den.." mumlade pojken innan han försvann i hopen av de andra eleverna. Systrarna förstod att de borde följa efter, så de ställde sig sist i den stora hopen. Hagrid ("HAGRID! HEJ! Har hört så mycket om dig!" ropade Saphire upphettsat) informerade de om var och hur det skulle gå till och vad som skulle hända senare år. Var och en sattes i den stora båten som svepte genom sjön som senare ersattes av ett stort och ståtligt slott som nu skulle föreställa hogwarts. Det tisslade och tasslade i hopen, många tittade nyfiket på tvillingsystrarna och de flesta på pojken, som fortfarande blängde ilsket på de. "Det är något skumt med den där pojken" sa Allie och suckade när pojken mumlade någonting om henne.

Bra/dålig/sisådär? X) Vilken var er favorit karaktär?

3 okt, 2011 19:58

mine
Elev

Avatar


Den var braaa skriv meera ska ta och bevaka^^

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcRjX_e9e1VTeVKB9YLQrGfiikIPU02ldpxS702nQmHkC-Yg4BHy1w

4 okt, 2011 16:58

Anonym
Elev

Avatar


Mini text för dig, mine
Kapitel 2 del 1

"Lugn elever!" sa Molly Tuie, 'den skrikiga tanten' som nu stig framför hopen av elever. "Välkommna till ert första år på hogwarts!" sa hon med en lätt road röst. "Följ mig bara, barn." Allie suckade besviket. "Det kommer bli ett långt väldigt vanligt år. Till skillnad från pojken som överlevde.." sa Allie. "Tappa inte hoppet Allie, du har ju skummisen där" sa Lily och flinade. "Lyssna nu" sa Saphire som koncentrerade sig noga på Molly. När de vandrat en bit längre bort skymtade de en dörr. "Sorteringen.." sa en kille vid namn Alexander Sukari.

4 okt, 2011 17:27

Hp Luna
Elev

Avatar


Super bra! Bevakar!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F92212adb522f8b6ce61d666fb4696a74%2Ftumblr_ms7mtuYClu1s28rj3o1_500.gifMin tumblr

5 okt, 2011 14:06

Borttagen

Avatar


himlans bra!

5 okt, 2011 16:01

mine
Elev

Avatar


bra meera:]

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcRjX_e9e1VTeVKB9YLQrGfiikIPU02ldpxS702nQmHkC-Yg4BHy1w

5 okt, 2011 16:37

KöttBulle
Elev

Avatar


Goodie, mera!

5 okt, 2011 17:43

Borttagen

Avatar


Bra, känn dig bevakad

5 okt, 2011 17:52

Anonym
Elev

Avatar


Fy vad snälla ni är! Jag som håll på att ge upp

Kapitel 2 del 2

mrs Tuie stog utanför dörren och kikade in. "Ni kan gå" sa hon och log smått. En efter en gick de in i den stora salen, och tittade nyfiket på alla eleverna, som satt vid borden. Varje bord hade en duk över med dess elevhemsfärg och grundarens namn. Daniel Dumbledore, en trollkarl med litet skägg på hakan och ruffsiga ögonbryn, tog fram en pall och ställde nöjt en gammal påsig hatt med hål, spindelnät och stora dammtussar här och var. Hatten trallade på ngn sång, om elevhemmen. "Han är duktig" sa Saphire och klappade när hatten hade sjungt klart. "Oliver Neil" upropades. En pojke med stora, nyfikna ögon och ruffsigt hår kom. "HUFFLEPUFF" skrek hatten och Oliver satte sig nöjt vid Hufflepuffs bord. "Felix Firedark" Pojken blängde mot Allie och satte på sig hatten. "RAVENCLAW" "Annie Sharll?" Flickan med mörka ögon och rött vågigt hår satte sig på pallen. "GRYFFINDOR" hon gjorde en vinnargest i luften och satte sig vid gryffindorbordet. "Allie Owl" Allie gjorde tummen upp till sina systrar och skyndade sig till pallen. Sedan tog hon upp hatten och satte den på huvudet. "Du är lojal.. Mycket bestämd, du leder bland dina systrar, men blir inte ofta nämnd. Tar inga stor steg, små i taget. Du då inte teg, då du tappade behaget.." ekade det i hennes huvud. "RAVENCLAW" Allie suckade och gick till Ravenclaw bordet. "hrm" sa hon. Det viskades lite innan de gick vidare. "Kelly Evans" Var en lång flicka med blåa ögon och långt, brunt hår. Efter många elever, var det äntligen en av systrarnas tur igen. "Lily owl!" Hon gick med raska kliv till hatten och satte den över huvudet, helt utan tvekan. "Modig, allvarlig och energin du bära, utan tvekan, du tar din ära. Vid farligaste stunder det bli problem, men väldigt bra, vid dödens sken" ekade det, i hennes huvud. "GRYFFINDOR!" Hon suckade nöjt och tittade på Saphire med ett leende. "Joel Westwood" Saphire rodnade när hon såg honom. En söt pojke, fräkning med gyllenbrunt hår och med mandelformade, gröna ögon. "SLYTHERIN" sades det. Hon suckade djupt. "Saphire Owl" Hon skyndade sig, snarare sprang till hatten och satte sig ivrigt på sig den. "Slug och smart, med de bästa knep. Smidig nog, att bemästra ett rep. Rättvis och snäll, bär du också på. Slytherin eller Hufflepuff.. låt gå." hon väntade en stund, men inom kort kom svaret: "SLYTHERIN" hon sken upp och gick genast fram till bordet. Medvetet satte hon sig brevid Joel.

"Hej.." viskade hon. "Hej på dig" sa Joel och log smått. Mer hann han inte säga, förräns Daniel började. "Välkommen till ett nytt år på hogwarts, nämligen år 2018 i mugglarräkning" sa han och log. "Jag ska väl först och främst presentera vår nya lärare, som också kommer bli Gryffindors elevhemsföreståndare, Molly Tuie." ("Heja Molly!" skrek Lily från gryffindorbordet.)
"För övrigt är Vincent Grabner i örtlära, samt hufflepuffs elevhemsföreståndare, Lianna Nani från italien, lärare i svartkonster, Slytherins elevhemsföreståndare, Dennis Creevey i trolldomskonst, Ylva Westerell i spådomskonst, Ravenclaws elevhemsföreståndare, samt Kassandra Armier i Skötsel om magiska djur, Tyra Carlic i mugglarstudier m.m" sa Daniel innan han tog ett djupt andetag. "Skogen vid hogwarts är som vanligt förbjudet område, och ingen magi får utspelas utanför skolan." sa han och skrattade. "Nu får ni hugga in!" Inom en sekund hade alla borden fyllts med allt det möjliga. Sirapskakor, Svartalfssoppa, Potatis soppa (mycket mummel och prassel) och allt, som man skulle kunna önska sig. Lily tog lite av varje och åt som bara den. Hon hade aldrig smaka bättre mat. Allie tog också mycket, men Saphire var försiktig, och spenderade en stor del av tiden på att stirra på Joel Westwood. Efter maten fick de gå till sina sällskapsrum.

"Husalfer" sa nästan alla eleverna i kör. Allie uppfattade det som ett lösenord, eftersom den tjocka tanten i ramen ryckte till, och muttrade "Jaja" så att dörren öppnades. Det var riktigt mysigt. duker hängde över väggarna, men med en stor, silverörn på. Annars fanns det ett litet bibliotek för att plugga, 1 soffa och 2 fåtöljer framför en mysig brasa. Allie nickade och skrattade lite för sig själv, och gick upp till tjejernas sovsal för att lämna sina grejer. Hon slängde sakerna i hennes säng och kopplade av.

"Hippogrifftand" var 'lösenordet' som angavs vid Slytherins sällskapsrum. "Jaja" och dörren öppnades. Saphire tittade sig omkring. Stora dukar med en silverorm på, samt 'Salazar Slytherin' på de. Annars några allmänna soffor och fåtöljer framför en brasa. Joel tog tag, av misstag i Saphires axel. "Förlåt" sa han och sprang in till killarnas sovsal. Saphire suckade djupt av glädje och försvann in i tjejernas sovsal.

Hur gåre för Allie med Felix Firedark? Gick det lika bra för Lily, Och vad är det som finns i sjön..?

Kommentera och disskutera Karaktärer. Tål kritik. TACK

5 okt, 2011 18:41

mine
Elev

Avatar


Bra meera :]

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcRjX_e9e1VTeVKB9YLQrGfiikIPU02ldpxS702nQmHkC-Yg4BHy1w

7 okt, 2011 15:20

1 2

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Systrarna Owl ~SV~

Du får inte svara på den här tråden.