Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Ron Weasley-Efter allt [SV]

Forum > Fanfiction > Ron Weasley-Efter allt [SV]

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Jag låg i min säng och tänkte på allt som hade hänt, striden och alla döda. Speciellt Fred, det kändes så ovant att inte ständigt bli utsatt för hans bus, och att aldrig få lyssna på hans skämt. Men George skämtade också, men den där glimten i ögat var borta. Jag suckade. Hermione låg i sängen bredvid mig med ögonen öppna, lyckligt vis hade hon somnat. Jag reste mig upp från sängen och gick ner i köket för att ta ett glas pumpajuice. När jag kom ner såg jag Ginny sitta vi d köksbordet, jag satte mig bredvid henne.
"Hej" sa hon.
"Hej, kan inte du heller somna?" frågade jag.
Hon skakade på huvudet och jag såg att hennes ögon var rödgråtna. Det handlade säkert om Fred, jag lade en arm om henne som tröst.
"Du behöver inte oroa dig, Ginny. Fred har det säkert jättebra i himlen och tittar ner på dig nu." sa jag.
"Men jag saknar honom!" snyftade Ginny. Det var inte ofta Ginny var ledsen, men om det var något riktigt hemskt så kom det fram tårar.
"Du behöver inte sakna honom, han kommer alltid att stanna i våra hjärtan" sa jag och kramade henne. Hon nickade och gick sedan upp igen. Jag reste mig upp och hällde upp pumpajuice i ett glas, sedan gick jag upp igen och somnade ganska snart.

~

En ff om Ron Weasleys år efter striden ^^ Hoppas ni gillar det, kommer ett nytt inlägg snart! Plus att det kommer vara längre inlägg då.

22 sep, 2011 18:39

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Ron Weasley-Efter allt [SV]

Du får inte svara på den här tråden.