Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

~Jazyrahs tid~

Forum > Fanfiction > ~Jazyrahs tid~

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Jazyrah
Elev

Avatar


Titel: ~Jazyrahs tid~
Språk: Svenska
Typ av text: Typ. HP fast med egna karaktärer, utom lärarna.
Antal kapitel hittills: 0
Färdigskriven: Nja.
Rating: G-PG.
Beskrivning: Jazyrah ska börja femte året på Hogwarts och har blivit prefekt, hon umgås med sina Slytherin-vänner som vanligt och går på alla lektionerna, gör läxorna men helt plötsligt så förändras det - kommer hon bli relegerad för det där misstaget eller kan hon stanna?
Samtidigt som hon ska hålla koll på allting blir hon förälskad.
Jag önskar henne bara lycka till.

Jazyrah lutade sig bakåt och såg upp i taket, tåget skulle snart var framme.
"Någon som har mat?" frågade hon bittert och knyckte på nacken. "Jag är nämligen hungrig."
Jazyrahs bästa vän Nyandria Ace rotade genast igenom fickorna efter mat åt sin vän.
"Här Jazz!" log hon mot Jazyrah, glad över sin upptäckt av en pumpapaj. Jazyrah tog gladeligen emot pajen och började genast att äta, deras andra vän Philo Jensen skrattade till åt Nyandria.
"Är du hennes slav eller, Nyan?" Han flinade mot henne och log sedan mot Jazyrah som ignorerade honom.
"Jag vill komma fram. Usch, jag står inte ut länge till på det här tåget." Jazyrah drog fingrarna genom sitt långa glänsande blonda hår och såg ut genom fönstret, skog, skog och mer skog.
Hon gav tillbaks resterna av pumpapajen till Nyandria och gäspade stort.
"Väck mig när vi är framme." mumlade hon och somnade, hon hörde knappt att Nyandria fnissade till åt något lustigt och Philo också fnissade - utan Jazyrah hade redan somnat.


Det känns som om att det blir en ny dag imorgon.

9 sep, 2011 15:38

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > ~Jazyrahs tid~

Du får inte svara på den här tråden.