Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Bakom Hogwarts kala väggar [SV] [PG]

Forum > Fanfiction > Bakom Hogwarts kala väggar [SV] [PG]

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Snyffel
Elev

Avatar


Titel: Bakom Hogwarts kala väggar
Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Antal kapitel hittills: ett
Färdigskriven: Nej
Rating: PG
Beskrivning:
Riley är en vanlig flicka i London,men när hon en dag får ett brev från skolan Hogwarts förendras hennes liv...



Bakom Hogwarts kala väggar - Kapitel ett "Idag en vanlig flicka, i morgon en Häxa"

-Riley! Kom ner!, ropar min mamma ifrån nere våningen. Jag orkar inte svara, hon kommer säkert bara babbla om att jag ska städa mitt rum inför middagen med våra nya grannar, familjen Odford hade visat sej vara självaste premiärministerns goda vänner och mamma vill såklart ha allt perfekt "Jag vill ju inte att dom ska skvallra till premiärministern att vi inte sköter vårat hus" brukar hon säga.
-Riley!, ropar hon igen.
-Vad?, skriker jag och sätter på min mini laptop jag fått förra året i julklapp.
-Kom ner! Du har fått brev!
Jag rusa ner för trapporna och greppa tag i brevet mamma håller fram. Tänk om det var från min pojkvän Max! Max är just nu på semester i Spanien, tänk om han har skickat ett vykort! Fast de var inget vykort utan ett prydligt vitt brev. Jag läser på framsidan av brevet, där står det med snirklig tydlig handskriv "HOGWARTS"
Jag öppnar brevet, mamma läser över axeln på mej medan hon stor ler.

Till Riley
Från Hogwarts, skolan för häxor och trollkarlar

Hej Riley!

Vi här på Hogwarts är väldigt glada för att få meddela dej om att du har kommit in på skolan för häxor och trollkarlar…

Vänta lite här... Stod det verkligen?
-Haha det måste vara nått bus från grann barnen, säger jag o ler mot mamma.
-Tror du?, säger mamma och ler hemligsfullt
-Ja, vad annars?
-Om jag säger så här, läs klart brevet sen vill jag säga en liten sak till dej.
Jag tittar ner på pappret i min hand igen, hm vart var jag nu igen...

Du är varmt välkommen till våran skola, resten kan nog din mamma berätta...

/Professor McGonagall

-Resten kan din mamma berätta?, säger jag och kollar förvånat upp på mamma.
-Sätt dej, säger hon och sneglar på soffan. Själv sätter hon sej i fåtöljen mittemot.
-Det är en sak jag måste berätta, säger hon och drar lite på munnen.
-Vad?, säger jag som inte fattar ett dugg om vad som händer.
-Din pappa är, eller var rättare sagt en trollkarl!
-Haha jätte kul! Mamma du är en månad för tidig! De e bara den första mars ju!, säger jag och ler fast jag egentligen inte gillar när någon skämtar om min döde pappa.
-Det är inget skämt!, säger mamma. Din pappa dog inte av en bilolycka innan du föddes... Han dödades av...
-Vem?, frågar jag och ler. Mamma tystnar säkert för hon inte kommer på något namn.
-Vol... Vol... demort. Usch det är jätte fult att säga det! Skäms på den Jessica, säger mamma till sej själv.
-Haha Voldemort? Kom du nt på nåt bättre, fnissar jag.
-Det är allvar!, säger mamma och jag hoppar till, hennes röst är verkligen hård.
-Men om det är så allvarligt varför har du inte sagt det innan då!
Mamma tänker ett tag innan hon svarar
-Jag har inte vågat säga det... Hon tittar ner i golvet o ser med ens väldigt ledsen ut.
-Inte vågat?
-Jag visste inte hur du skulle reagera när du fick reda på att din pappa inte dog i en bilolycka! Jag har ljugit för dej i hela ditt liv! En ensam liten tår rullar sakta ner för hennes röda kinder. Jag sätter mej bredvid henne och klappar henne ömt på ryggen.
-Huvudsaken är att du har sagt det! Och att jag ska få börja på Hogwarts! Vad det nu är, säger jag och ler.
-Så du är inte sur?, frågar mamma och tittar upp.
-Nej inte ett dugg, säger jag och ler. Det är lite lögn, för egentligen är jag skit sur på mamma men jag bestämmer mej för att låta det vara.
-Åh gumman! Du är så rar du!, säger mamma och ler. I morgon får vi gå upp tidigt så du hinner med tåget till din nya skola, Hogwarts!

Ska jag fortsätta?? Komentera gärna vad du tyckte om den

Draco Malfoy´s flickvän <3

30 aug, 2011 19:56

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Bakom Hogwarts kala väggar [SV] [PG]

Du får inte svara på den här tråden.