Titel: James Carnalos Vamp, år ett
Språk: Svenska
Typ av text: fanfiction
Antal kapitel so far: 1
Rating: PG
Beskrivning: Denna fanfic handlar om min karaktär som har utvecklats så mycket under alla rollspel, och jag ville helt enkelt bara skriva en sjudels berättelse om honom. Denna delen handlar, obviously, om hans första år på Hogwarts.
Kapitel ett: Ett brev, så mycket kaos.
James Carnalos Vamp verkade vara en helt normal pojke vid elva års ålder. Han hade blivit adopterad från ett barnhem när han var två år, hans föräldrar hade antingen dött eller övergett honom. Han själv visste inte vilket. Han visste inte ens hans föräldrars namn. Men denna dagen skulle visa sig vara en väldigt viktig del av hans uppväxt, även om den både kunde ses som positiv eller negativ.
Denna dagen verkade dock till en början som en helt normal dag, James adoptivpappa gick till jobbet, hans adoptivmamma stannade hemma. James själv hade fortfarande sommarlov, vilket han uppskattade mycket, eftersom han blev mobbad i sin skola. Men idag, vid klockslaget 17:00, flög ett brev in igenom deras brevinkast adresserat till honom utan misstag;
'Mr J.C.Vamp, första sovrummet till vänster, London, England'
Hans adoptiv-mamma kom in i köket med brevet, hennes ögon studerade det nyfiket och hon gav det till James. Då han öppnade det kom hans adoptivpappa in i köket och snappade åt sig brevet, han läste högt:
"HOGWARTS SKOLA FÖR HÄXKONST OCH TROLLDOM
"Rektor: Albus Dumbledore, innehavare av Merlin-ordern av första graden, storhäxmästare, överstetrollkarl, högste storpamp i häxmästarnas internationella samfund
Käre Mr Vamp,
Vi har nöjet att meddela er att ni har tilldelats en plats vid Hogwarts Skola För Häxkonster Och Trolldom. Härmed bifogas en lista på alla böcker och all utrustning som behövs.
Terminen börjar den 1 semptember. Vi förväntar oss er uggla senast den 31 juli.
Er tillgivna
Minerva McGonnagall
Biträdande rektor"
James adoptivföräldrar tittade med chockade ögon på honom. Sedan ändrades de bådas blickar till äcklade.
"Ut... Ur... Mitt... HUS!!!" skrek hans adoptivpappa. Hans a-mamma nickade instämmande.
"Vi vill inte ha något... Missfoster i vårt hem!" sade hon äcklat. James tittade på dem med en vädjande blick. Men de gav sig inte, han fick tillbaks sitt brev och blev utskickad, men istället för en tom gata möttes han av en väldigt ärrad man med ett konstigt öga som verkade sticka ut, medans hans ena öga höll sig stilla på James rörde sig det utstickande ögat hela tiden. Mannen hade grått hår, och han höll i två hushållskvastar. Han gav den ena till James.
"Följ efter mig." sade han med en brummande röst och satte sig gränsle över kvasten, James gjorde likadant. De båda sparkade iväg från marken. Först var kvasten väldigt ostadig för James, men efter en stund vande han sig vid flygningen. Efter flera timmars flygning kom de till en massa radhus, men det var något som inte stämde. Det fanns ingen nummer tolv, bara elva och tretton. Mannen gav honom en lapp och beodrade honom att memorera vad som stod på den, lappen bevisade Nummer tolvs existens, och när James tittade upp såg han ännu en del av radhusen: Grimmaldiplan 12.
James spenderade flera dagar med mannen, som hette Alastor Moody, i Grimmaldiplan. Ägaren till huset verkade vara frånvarande av någon anledning. Men Alastor gav James en massa guldiga, silvriga och brons mynt som han skulle kunna köpa sina skolsaker med. Efter ytterligare några dagar tog Moody med honom till Den Läckande Kitteln där han visade entrén till Diagongränden. Där köpte James sin trollstav, sina skolklädnader, en kittel, en orange kattunge, skolböcker och mycket mer. Sedan flög dem tillbaks till huset och spenderade sin tid med att ta reda på så mycket om trollkarlsvärlden som möjligt.