Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Jamie Mallow´s första år på Hogwarts [SV]

Forum > Fanfiction > Jamie Mallow´s första år på Hogwarts [SV]

1 2 3 ... 12 13 14
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Smile
Elev

Avatar


Titel: Jamie Mallow´s första år på Hogwarts
Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Antal kapitel hittills: Fyra
Färdigskriven: Nej
Rating: PG
Beskrivning:Jamie Mallow börjar sitt första år på Hogwarts. Det sägs att hon är mugglarfödd men ändå hamnar hon i Slytherin.
Sen visar det säg att hon är renblodig. Draco Malfoy och Jamie finner genast varandra men det Jamie inte vet är att Draco bär på en hemlighet stor hemlighet.

Intressant?
Det är min första FF som jag har hållt på med ett litet tag.
Och jag vill inte höra t.ex. Nej det där är fel! och sånt där, för det här är min berättelse och allt är inte likadant som i riktiga Harry Potter!
Ja, vill gärna ha lite kommentarer mellan varje kapitel om du hur den är eller om jag ska ändra på nåt!
läs gärna och tipsa gärna era kompisar


https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F30.media.tumblr.com%2Ftumblr_lpszvdu7dA1qa1id2o2_r2_250.gif Draco Malfoy+Julia Malfoy=Om några år gifta och har två barn! Rose och Justin :)<3 Glöm inte att läsa och kommentera min ff Jamie Mallow´s första år på Hogwarts [SV]

21 aug, 2011 14:40

Lunah~
Elev

Avatar


låter jättebra *bevakar* skriv lite nu!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2Ftumblr_m828n5COHH1r0wad0.gif

21 aug, 2011 15:28

Smile
Elev

Avatar

+1


Okey
kapitel ett kommer nu

Kapitel 1 "Jamie Mallow=En häxa"
Brevet kom för tre dagar sen.
Det stod att jag - Jamie Mallow- kommit in på en skola som hette Howarts. Eller nej, Hogwarts! Det är tydligen en skola för häxkonster och trolldom.

TRE DAGAR TIDIGARE
"Jamie", sa min mamma Danielle och steg in i mitt rum.
"Mm", sa jag med ögonen fastklistrade i min favorittidning.
"Jo eh, det finns en skola som heter Hogwarts och, ja eh du har tydligen kommit in på den skolan", stammade mamma lite nervöst.
"Vad babblar du om? Howarts, vad är det för skola? När ansökte jag om att få komma in på den?", fortfarande ögonen fastklistrade i tidningen.
"Hogwarts lilla gumman",rättade mamma, "är en skola för häxkonster och trolldom."
Jag fnissade till.
"Jamie, du är en häxa", sa mamma och överröstade mitt fnissande.
"Va? Nej, nej, NEJ! Jag är ingen häxa. Det finns inte häxor, det är påhittat", skrattade jag.
Pling pling.
Det plingade på dörren.
"Jag går och öppnar", sa jag som inte orkade med mammas lögner.
När jag öppnade dörren stod en gammal tant där. Eller ja typ en tant.­­­­
"Vem är du då?", sa jag kaxigt.
"Jag är Professor McGonagall och jag kommer ifrån skolan Hogwarts. Och jag accepterar inte den tonen min unga dam"

Tillbaka i nutid
Ja det var så allt började.
I brevet stod det också att terminen började 1 september.
Pling pling.
Någon ringde på dörren.
Jag hörde pappa säga "Eh, Professor McGonagall?"
Det hördes steg i trappan.
"Jamie, Professor McGonagall är här",sa mamma när hon steg in i mitt rum.
Jag rynkade på näsan.
"Professor McGonagall", fnös jag. Jag gillade verkligen inte henne.
Vi gick ner till hallen, och där stod pappa och... Professor McGonagall.
Det verkade vara en pinsam tystnad för pappa och Professor McGonagall, innan mamma och jag kom fram till hallen.
"Ms Mallow", hälsade Professor McGonagall och drog lite (bara liiite) på munnen.
Jag sa ingenting.
Mamma petade till mig.
Jag suckade.
"Professor McGonagall",sa jag.

1:a September
När vi stod på King´s Cross Station skulle man tydligen gå igenom en tegelvägg mellan perrong 9 och 10 för att komma till Perrong 9 och 3/4. Fanns den ens? Men vi gick igenom och wow! Det kändes som vi flög.
När vi kom ut såg vi Hogwarts expressen.
"Nu får du ha det så bra älskling så syns vi på jullovet", sa mamma och kysste min hjässa.
"Mamma sluta!", fräste jag och tittade mig omkring så att ingen hade sett.
Jag sa hejdå till min pappa Mike och sen gick jag på Hogwarts expressen.
----------------
Inte direkt ett intressant kapitel då ^^
Skriv gärna vad ni tycker om det och inte bara mer eller om ni skriver dåligt, skriv gärna vad som är dåligt så att jag kan rätta till det!
Mer?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F30.media.tumblr.com%2Ftumblr_lpszvdu7dA1qa1id2o2_r2_250.gif Draco Malfoy+Julia Malfoy=Om några år gifta och har två barn! Rose och Justin :)<3 Glöm inte att läsa och kommentera min ff Jamie Mallow´s första år på Hogwarts [SV]

21 aug, 2011 18:07

Salem
Lärare

Avatar


Bra!
Jag ska nog följa denhära...

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F5caa31c1633b84827fed492c1cc1c9f8%2Ftumblr_oow0ik9m1R1sg438co1_500.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fiili.io%2F2Cv20Lx.gif

21 aug, 2011 18:08

Smile
Elev

Avatar



Jag vill ha lite fler läsare och kommentarer innan jag lägger upp nästa kapitel!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F30.media.tumblr.com%2Ftumblr_lpszvdu7dA1qa1id2o2_r2_250.gif Draco Malfoy+Julia Malfoy=Om några år gifta och har två barn! Rose och Justin :)<3 Glöm inte att läsa och kommentera min ff Jamie Mallow´s första år på Hogwarts [SV]

21 aug, 2011 22:17

Borttagen

Avatar


Ointressant. Ingenting jag vill fortsätta att läsa, tyvärr.

21 aug, 2011 22:37

Nymphadora Tonks!
Elev

Avatar


^
Håller verkligen inte med!

Det här är typ en av dom första FF jag fastnat direkt för!
Nu vill jag ha mer!

*bevakar*

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi60.tinypic.com%2Fb3mywk.gif

21 aug, 2011 23:05

Lunah~
Elev

Avatar


jättebra!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2Ftumblr_m828n5COHH1r0wad0.gif

22 aug, 2011 15:50

Elin Granger
Elev

Avatar


Den är s**t bra! *Bevakar*

JAG ÄLSKAR DYLAN O'BRIEN <3

22 aug, 2011 17:14

Smile
Elev

Avatar

+1


Här kommer kapitel 2

Kapitel 2"Draco Malfoy"
Jag gick och letade efter en ledig kupé. En kupé nästlängst bak var ledig och jag gick in.
Efter tio minuter kom en tjej med brunt långt vågigt hår in.
"Hej",sa hon. " Har du sett en padda? Neville har tappat bort sin."
"Öh, nej", svarade jag och tittade mig omkring.
"Okey, hejdå", sa flickan glatt och gick.
Efter ytterligare tio minuter kom en kille med ljust blont hår in.
"Nämen hallå där!",sa han och flinade.
Han granskade mig uppifrån och ner, som om mitt utseénde var det enda som spelade roll.
Tillslut slutade han granska mig och satte sig ner mittemot mig.
"Jag är Malfoy, Draco Malfoy",sa han.
"Jamie Mallow",sa jag och stirrade ner i golvet. Jisses vad han var snygg.
Jag hade aldrig varit blyg för killar förut. Men nu, ja vad var det som hände?
"Dig har jag inte hört talas om", sa han långsamt. " Du är väl inte...?"
"Är vad?",frågade jag misstänksamt.
"Du är väl inte mugglarfödd?"
Mugglarfödd? Åh, jag tror att mugglare är folk utan magiska konster, eller nåt sånt.
"Eh, jo, det är jag"
Malfoy reste sig upp.
"Synd, för du var riktigt snygg" Och så gick han.
Jag suckade. Jag visste att jag var snygg! Jag menar, alla killar faller väl för blonda tjejer med havsblå ögon! Eller?
När vi äntligen kom fram så skyndade jag ut.
Där stod en man, en jääätteman! Han var typ dubbelt så lång som jag och tre dubblad så bred.
"Förstaårselever hit! Alla förstaårselver opp till mig!",skrek han med en mörk röst.
En svarthårig kille med glasögon och en rödhårig kille gick fram till mannen.
"Hej Hagrid!",sa den svarthåriga killen.
"Hallå, Harry o Ron!",sa mannen som tydligen hette Hagrid.
Tre och tre satte vi oss i små,små båtar och så var vi på väg till Hogwarts. Det var mysigt att sitta i den lilla båten med en tjej som hette Susan Bones och en tjej som hette Luna Lovegood.
"Vilket elevhem tror ni att ni kommer hamna i?",frågade Luna oss glatt.
Jag tänkte efter en stund medan Susan svarade att hon trodde att hon skulle hamna i Hufflepuff.
Jag hade läst på om Hogwarts, så nu kunde jag rätt så mycket.
"Jag tror att jag hamnar i Rawenclaw eller Hufflepuff",sa jag.
Luna trodde att hon skulle hamna i Rawenclaw.
McGonagall väntade på oss utanför Hogwarts.
"Välkomna kära elever", hälsade hon när vi kom fram. " Följ mig"
Vi följde efter McGonagall enda tills vi kom fram till en stor sal.
Det fanns fyra långa bord i salen. Vi gick förbi dem och rakt fram till en liten pall med en hatt på, som stod framför ett bord som antagligen var lärarbordet.
"Ni kommer nu bli tilldelad ett elevhem genom att sätta på er den här hatten", sa McGonagall och gjorde en gest mot hatten på pallen.
"Hannah Abbot!", ropade McGonagall.
En nervös tjej gick fram till hatten.
Det dröjde en liten stund innan hatten ropade Hufflepuff!
En glad Hannah sprang fram till Hufflepuff bordet.
Efter några fler elever som glatt, eller överlyckliga, sprang fram till deras nya elevhem var det Draco Malfoy´s tur. Han stod bakom mig, och när han gick förbi sa han: "Jag kommer hamna i Slytherin, men det kommer inte du eftersom du är mugglarfödd, och som sagt, det är synd för du är ju snygg!
Han gick fram till pallen och satte på sig hatten. En sekund senare ropade hatten Slytherin!
Malfoy flinade och blinkade till mig innan han gick och satte sig bredvid Crabbe och Goyle som också blivit tilldelade Slytherin.
"Ronald Weasley!", ropade McGonagall.
Weasley, en rödhårig kille, gick fram till pallen med hatten mycket nervöst.
Hatten tänkte ett tag och sen ropade den Gryffindor!
Weasley sprang glatt fram till några andra rödtoppar (asså gud! Rött hår?! Seriöst! På de killarna var den färgen riktigt ful!) som antagligen var Weasley´s bröder.
Flera ropades upp. Tjejen med brunt hår som kom in till mig i kupén hette tydligen Hermione Granger, och blev tilldelad Gryffindor.
Tillslut var det bara jag och den svarthåriga killen med glasögon. Men vänta lite nu! Var det...Harry Potter? Jag hade läst mycket om honom! Han hade överlevt en Avada Kedavra förbannelse mot självaste Volde...Den-som-inte-får-nämnas-vid-namn!
"Harry Potter!", ropade McGonagall. Det blev knäpptyst i salen.
Hatten tänkte länge innan den bestämde sig för att skicka Potter till Gryffindor.
Hela Gryffindorbordet vibrerade när alla antingen dunkade i det eller ja faktiskt sakade det av glädje.
Sist men inte minst var det jag.
Jag gick fram till hatten och satte på mig den.
"Hmm, Jamie Mallow om jag har förstått rätt? Har inte hört talas om dig förut, men du är ju mugglarfödd."
"Kunde alla höra det här?",tänkte jag.
"Nej, nej, nej. Det är bara den som har på sig hatten.Nå var var vi? Juste, mugglarfödd. Jag borde ju skicka dig till Hufflepuff-som din vän Susan Bones- eller till Rawenclaw- som din vän Luna Lovegood. Men! Jag har planer för dig, det får bli SLYTHERIN!"Det sista ordet skrek hatten så att alla kunde höra.
Jag svimmade nästan av förvåning. Och jag såg att det gällde samma sak med Malfoy!

----------
Ska jag fortsätta?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F30.media.tumblr.com%2Ftumblr_lpszvdu7dA1qa1id2o2_r2_250.gif Draco Malfoy+Julia Malfoy=Om några år gifta och har två barn! Rose och Justin :)<3 Glöm inte att läsa och kommentera min ff Jamie Mallow´s första år på Hogwarts [SV]

22 aug, 2011 20:40

1 2 3 ... 12 13 14

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Jamie Mallow´s första år på Hogwarts [SV]

Du får inte svara på den här tråden.