Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Voldemort's dotter [Rollspel]

Forum > Quidditchplanen > Voldemort's dotter [Rollspel]

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Shizansasu
Elev

Avatar


Men (m)upp. Du BORDE nog ha sett åttonde filmen om du vill joina. Annars blir det för mycket spoil.

Mörkret faller över Little Hangleton, och även över 'The Riddle House'. Nere på puben dricks den sista ölen upp och det sista skvallret tar slut. Dock så känns atmossfären spändare den här natten, även mugglarna känner att något stort är på gång. Det är den första maj 1998 och innuti Riddle House rör sig ett antal folk i svarta klädnader. Dödsätare, som alla väntar på att deras herre ska tala till dem. En sista gång innan den stora striden, 'Battle of Hogwarts'.

Nakna fötter gör väsen av sig på det kalla stengolvet, dödsätarna böjer på sin nackar när deras mästare sluter sig till dem. I ena änden av bordet syns den bleka gestalten av en pojke, till synes livrädd, hans namn är Draco Malfoy. Mörkrets herre harklar sig och vinner all uppmärksam het.
"Vänner, idag har jag kallat er för att tala inför er. Men även, för att visa er en sak!" Spänningen blev märkbart större i rummet och Mörkrets Herre log överlägset.
"Mina herrar, och damer, låt mig få presentera Victoria Riddle, min dotter." I det ögonblicket klev en ung flicka in i rummet, hon kunde inte vara mer än sjutton år. Hennes långa, korpsvarta hår låg i en lång fläta utmed ryggen. Hennes bleka hud återspeglade hennes ungdom och gav ett intryck att hennes isblåa ögon granskade igen dem väggar av rädsla en människa kan bygga upp som skyddsbarriär.
"Hennes mor, vars namn jag helst kvarhåller i dunklet, födde henne bara några månader efter min 'bortgång'!" Dödsätarna skrattade tillgjort och deras herre krökte på läpparna.
"Hennes mor har hållit henne dold tills för ett år sedan, då hon så tragiskt gick bort. Dock så har Victoria blivit undervisad sedan hon kunde införskaffa sig en trollstav." Resten av samtalet kopplade Draco bort, han hade bara ögon för Victoria. Victoria hade bara ögon för Draco. Allt annat var bortglömt.
__________________
Vi börjar rolla efter 'Battle of Hogwarts', när Draco får reda på att Voldemort är död. Hans första tanke är att Victoria måste få veta om det. Victoria blir rasande och bestämmer sig för att hämnas på Harry Potter. Draco följer med, om än motvilligt. Han vill inte egentligen, men hoppas att han ska kunna övertala Victoria under resans gång.

Alltså raderar vi hela epilogen!

Victoria Riddle: Undertecknad
Draco Malfoy:

KRAV:
10+
KUNNA STAVA

Någon som vill?

Hej

20 aug, 2011 21:56

Bevaka tråden

Forum > Quidditchplanen > Voldemort's dotter [Rollspel]

Du får inte svara på den här tråden.