Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

ur en squibs dagbok SV PG

Forum > Fanfiction > ur en squibs dagbok SV PG

Bevaka tråden
Användare Inlägg
anotherMe
Elev

Avatar


titel: Ur en squibs dagbok
Språk: Sv
typ av text: fannfic
antal kapitel: 1
färdig: nej
rating Pg
beskrivning: Harry lyckas få tag på Argus Filch's dagbok och börjar hastigt läsa den. där står det massor av saker som harry vet att han inte vill att någon ska få veta. till exempel vem Argus "hemliga kärlek" är. och vad ska harry göra när han får reda på att den lilla boken har blivit stulen. dagboken kommer bara vara en liten ändring på tillvaron. harry kommer även få sina egna problem...

Kapitel 1

en regning dag i början av september. harry och hans kompisar har anlänt till hogwarts och alla lektionerna har startat med ett ryck. Han sitter nere den mörka salen och har veckans första lektion med trolldrycker. snape är som vanligt alltid hårdast mot harry och snällast mot fienden Malfoy. efter lektionen så springer harry upp till sällskapsrummet för att packa upp sina grejer lite mer noga. men där på golvet åvanför trappan så ligger det någonting. en bok av något slag. boken i fråga har skinnomslag och stålkanter längs ut i hörnen. harry vände snabbt på boken för att se om det fanns något namn in tryckt någonstans. bak på boken så såg han att det stod A. Filch. han öppnade långsamt boken...

mer??

R.I.P Dobby, a free elf

30 jul, 2011 20:53

W3D0X
Elev

Avatar


du för gjärna skriva mer men skriv lite längre och använd stora bokstäver i namn

30 jul, 2011 21:05

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > ur en squibs dagbok SV PG

Du får inte svara på den här tråden.