Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Den nya tiden [SV]

Forum > Fanfiction > Den nya tiden [SV]

Bevaka tråden
Användare Inlägg
lolloiiise
Elev

Avatar


Titel: Den nya tiden
Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Antal kapitel hittills: Inledning och 2 kapitel
Färdigskriven: Nej
Rating: PG
Beskrivning: Det är 100år sen han-som-inte-få-nämnas-vid-namn dött, och trollkarlsvärlden kliver in i en ny tid, alla är glada och lyckliga, fred på 100år är ju väldigt bra! Nu kan det bara inte komma något som förstör detta, eller?
Den dagen får Katie Hamton ett brev från Hogwarts där det står att hon är antagen.
Jag kommer skriva om hennes år på Hogwarts, och om allt som händer där, både på gott och på ont.


What doesn't kill you makes you stronger

23 jul, 2011 19:13

Detta inlägg ändrades senast 2011-07-25 kl. 21:14
Antal ändringar: 3

Borttagen

Avatar


MER!
Det kommer bli jätte bra!
(Ett tips Någon av Harry Potters Släkting kan jau gå på Hogwarts då med!)

23 jul, 2011 19:15

Borttagen

Avatar


Intressant, hoppas det kommer ett kapitel snart. ^^

23 jul, 2011 19:19

lolloiiise
Elev

Avatar


Inledning:

Katie Hamton springer nerför trappan till köket där hennes familj sitter och äter: hennes mamma Diana Hamton som är mugglare, hennes pappa Oliver Hamton som är trollkarl och hennes storebror Sam Hamton som också är trollkarl.
-Har brevet kommit? Frågar hon upphetsat och biter sig nervöst i läppen. Tänk om hon inte blir antagen till Hogwarts!
Hennes pappa kollar upp från The Daily Prophet och ser lite klurigt på henne.
- Men säg då! Klagar hon otåligt. Då tar Oliver fram ett brev som funnits bakom tidningen och ger det till Katie.

Katie Hamton
Sunderland England


Katie ger ifrån sig ett glädjetjut och vänder på brevet. Där sitter det ett sigill med Hogwarts vapensköld på.
- Ja! Skriker hon och bokstavligt talat river upp brevet.

Kära Ms. Katie Hamton du är antagen till Hogwarts skola för Häxkonster och Trolldom. Härmed bifogas en lista på alla böcker och utrustning som behövs.
Terminen börjar den första september. Vi förväntar oss er uggla senast juli 31.
Er tillgivna, Eric Gordon - Biträdande rektor"

UNIFORM
Förstaårselever behöver följande: Tre ombyten av enkla arbetsklädnader (svarta), En enkel spetsig hatt (svart) för dagsbruk, Ett par skyddshandskar (drakskinn eller liknande), En vintermantel (svart, silverknäppen). Var snäll att observera att alla elev-kläder ska vara försedda med namnlappar.

KURSLITTERATUR
Alla elever ska ha ett exemplar av var och en av följande böcker:
Grundhandboken om förtrollningar (1:a graden) av Miranda Goshawk Trolldomskonstens historia av Mathilda Bagshot Magisk teori av Adalbert Waffling En nybörjarguide i förvandlingskonster av Emeric Switch Ett tusen magiska örter och svampar av Phyllida Spore Trolldrycker och magiska brygder av Arsenius Jigger Fantastiska vidunder och var man hittar dem av Newt Scamander De mörka krafterna: En vägledning i konsten att skydda sig själv av Quentin Trimblel

ÖVRIG UTRUSTNING
1 Trollstav eller 1 Trollspö 1 Kittel (tenn, standardstorlek 2) 1 uppsättning glas eller kristall flaskor 1Stjärnkikare 1 mässingsvåg
Elever får även ta med sig en Uggla eller en Katt eller en Padda.
FÖRÄLDRAR ERINRAS OM ATT FÖRSTAÅRS ELEVER INTE FÅR HA EGNA KVASTKÄPPAR."


När Katie har läst hela listan märker hon att hennes pappa läser över hennes axel.
- Ja det får jag då säga, det är helt otroligt att de fortfarande har kvar exakt samma lista som när jag gick där, säger han.
- Grattis, fortsätter han sen och Katie ler ett stolt leende.

What doesn't kill you makes you stronger

23 jul, 2011 19:53

Borttagen

Avatar


!
M!
ME!
MER!
ME!
M!
!

24 jul, 2011 10:12

lolloiiise
Elev

Avatar


Kapitel 1: Nålar som sticks

Katie ser sig i hel kropps spegeln och sätter på sig det röda diademet, så att den ljusbruna luggen ligger platt mot huvudet. Sen rättar hon till det gula linnet hon har på sig och ler för sig själv, äntligen ska hon till Diagongränden! Visserligen hade hon varit där rätt många gånger förut, men nu skulle de shoppa saker till henne!
Hon går ut från badrummet och in i hallen där hennes familj väntar.
– Då åker vi, Säger hennes pappa, och alla lägger en hand på honom. Han har berättat för Katie att han har fått tränat väldigt mycket för att klara att flytta hela familjen.
Det sista Katie såg innan den svarta dimman kom var den blå ytterdörren. Efter någon sekund ser hon den röda tegelväggen framför sig, och hennes pappa trycker in tegelstenarna med sin trollstav. Tänk snart ska hon att ett trollspö! Katie hoppar nästan när hon går in i det fartfyllda Diagongränden.
Överallt är det fullproppat med häxor och trollkarlar, som pratar skrattar och köper en massa saker. Butikerna som en gång varit förstörda sen han-som-inte-får-nämnas-vid-namn är nu uppbyggda och renoverade.
– Vi börjar uppifrån listan, alltså med kläderna. Du behöver också lite nya saker därifrån Sam, dina skyddshandskar ser för hemska ut! Säger mamma, som lärt sig väldigt mycket om magi världen sen hon bott med Katies pappa.
Katie går lite i förväg mot Den magiska klädnypan. När hon går innanför dörren hörs det ett litet plingande, och som tur är ser hon en ledig affärsexpedit. Affärsexpediten går fram till henne och Katie ser att hon heter Mrs. Olsen.
– God dag, vad vill ni ha hjälp med? Frågar hon.
– Jag ska ha hogwartskläder, säger Katie glatt.
– Åh okej, jag förstår. Allting? Frågar Mrs. Olsen.
Katie nickar ivrigt, och Mrs. Olsen visar upp henne på en pall. Katie kliver upp, och snart finns det ett måttband som mäter henne överallt, vid armarna, runt magen och över fötterna. Mrs. Olsen står bredvid och skriver upp alla mått. Sen går hon någonstans och hämtar något, antagligen hennes nya Hogwarts dräkt. Katies familj har nu kommit in i butiken och går runt och kollar på handskar till Sam. Efter en liten stund kommer Mrs. Olsen med en bunt kläder. Hon bet Kati klä på sig kläderna, och så börjar nåla komma och ställa in så kläderna sitter perfekta på henne. Ibland sticker en nål till henne i sidan, så det nästan börjar blöda.
Till slut är det ändå klart, och hon går ifrån Den magiska klädnypan med en kasse full med nya kläder.

What doesn't kill you makes you stronger

24 jul, 2011 17:40

Borttagen

Avatar


!
M!
ME!
MER!
ME!
M!
!

24 jul, 2011 19:59

lolloiiise
Elev

Avatar


Kapitel 2: I en bokmals huvud

När de gått en bit så kom de fram till nästa stopp: Läxor, Fakta och Häxor vi har allt! (I bok väg) Katie tyckte att alla affärer hade väldigt roliga namn. Hennes pappa hade lärt henne att när du-vet-vem dött, och allt hade gått tillbaks till det vanliga hade de flesta bytt namn, för att de var så glada.
Katie suckade när hon gick in och fick se alla böcker. Det fanns till och med böcker som svävade ovanför hennes huvud! Katie skulle få ärva de flesta av hennes bror, men vissa var så utslitna och vissa använde han fortfarande, så hon skulle få köpa nya av dem.
Den första hon la ner i kundkorgen som var formad som en bok var Ett tusen magiska örter och svampar och vart man hittar dem. Sen fortsatte det med att hennes mamma la ner två böcker, och hon själv en till.
Hon plockade även på sig en ny fjäderpenna som var ljusbrun, med guldslingor invävda i fjädern, och den var väldigt tunn. Även ett nytt bläck skål fick åka ner i kundkorgen.
När de var färdiga betalade hennes pappa, och de gick ut från butiken. Även Sam hade en liten påse fylld med böcker.

(inte så långt, men är trött... xd )

What doesn't kill you makes you stronger

25 jul, 2011 21:14

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Den nya tiden [SV]

Du får inte svara på den här tråden.