Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Maffia blood PRS Vidomina & Medi

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Maffia blood PRS Vidomina & Medi

1 2 3 ... 14 15 16
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Medi
Elev

Avatar


Vidomina

"Så du är helt säker att det är hon?" Han satte cigaretten mot läpparna och drog in röken innan han blåste ut den.
"Chefen skulle bli alldeles förbannad om vi fick fel brud." Han flinade och vände blicken till sin vän och silverringen gnistrade i mörkret.
"Det har varit en ren skitvecka men vad ska man säga?" Vincent som hans namn varvände blicken mot biografens dörrar och lade huvudet på sned igen.

Huset BloodthornBoken - Från min värld till din

8 mar, 2024 17:10

Vidomina
Elev

Avatar


"Alltid så dramatisk, Vince.", suckade Logan.
Han var inte särskilt intresserad av att höra hans snyfthistorier. Inte när de var på ett viktigt uppdrag. Så viktigt uppdrag att självaste chefen gett dem det. Det hade inte gått via någon annan som det ofta brukade. Chefen jobbade aldrig på fältet. Iallafall var det väldigt sällan.
Logan fnös och blickade ointresserat mot filmduken.
Biosalongen var halvfull. Några ungdomar där, några äldre med. Logan var inte helt intresserad. Han hade huvudet fullt av vad som skulle göras snart.
"Okej, inget våld förrän det behövs. Är det uppfattat?" Logan vred huvudet åt Vincents håll utan att slita blicken från filmen. "Vi vill att det här ska gå smidigt och fort.."

8 mar, 2024 17:25

Medi
Elev

Avatar


"Jag är inte dramatisk." Han vände på sitt huvud och fimpade cigaretten genom fönstret.
"Så hur ska vi ta henne? Tänk om hon är som en mask? Har vi något som får henne att sova?" Han blickade på Logan och log sedan.
"Det är bara en fråga så..."

Dörren öppnades och en ung kvinna med långt korpsvart hår kom ut med en kappa på.
"Är det hon?" Frågade han och såg på Logan.

Huset BloodthornBoken - Från min värld till din

8 mar, 2024 17:34

Vidomina
Elev

Avatar


Logan flinade en aning utan att se mot Vincents håll.
Långsamt vände han blicken åt den unga kvinnan som nyss kommit in i biosalongen.
"Ja, det är hon. Vi måste se att hon är själv först. Oroa dig inte. Jag är alltid försiktig och jobbar diskret om jag vill."
Han pausade. "Är hon själv, Vincent?"

8 mar, 2024 22:20

Medi
Elev

Avatar


Han nickade.
Hon verkar ensam. Hon har väl jobbat klart för kvällen?" Frågade han och såg på henne och knäppte loss sig men hoppade inte ut från bilen.
"Det kommer bli en lång natt..."

Huset BloodthornBoken - Från min värld till din

8 mar, 2024 22:22

Vidomina
Elev

Avatar


Logan svarade honom inte utan lutade sig fram för att få en närmare blick.
"Okej, vänta här och var beredd på att köra."
Han klev ut från bilen och gick efter flickan. Det var inget snack om saken. Nog såg man vilken släkt hon kom ifrån. Hon var lik deras chef.
Precis när hon skulle svänga runt hörnet i korsningen kom Log ikapp henne för att slänga en arm runt henne och täcka för henne mun. Hindrade henne från att skrika rakt ut.
Här var mörkret hans skydd.
När hon försökte ta sig loss hans grepp drog han med henne tillbaka till bilen och brottade ner henne i bilen. Krångligt försökte han stänga bildörren efter sig. "Kör då för fan, Vince! Nu!"

8 mar, 2024 22:36

Medi
Elev

Avatar


Hon sprattlade, sparkade och försökte skalla personen bakom sig men hon lyckades inte. Allt hon hörde var någon som bad någon att köra och hon kände hur motorn rivstartades och hon vred sig som en mask.
Paniken gick genom henne och hon försökte se vem som höll i henne.

"Hur går det?" Vincent hade kört ut från området och såg i backspegeln.
"Hur ska vi göra med henne vid gränsen? Hon kommer fan tjalla.."

Huset BloodthornBoken - Från min värld till din

8 mar, 2024 22:40

Vidomina
Elev

Avatar


"Ligg still, jänta!", fräste Logan irriterat när hon sprattlade hejvilt. "Du får stanna bilen så lägger vi in henne i skuffen, där kollar ingen ändå.", muttrade han irriterat.
"Jag tänker släppa tager om dig, men du får inte skrika då. Gör du det så kommer du att ångra dig. Förstått?", sa han barskt åt henne. Lösgjorde långsamt och försiktigt sitt grepp om henne. "Såja. Är du riktigt duktig och en bra skådis så får du spela med och du slipper åka i bagaget."

8 mar, 2024 22:49

Medi
Elev

Avatar


Det var inte lönt. Hans grepp gjorde var för hårt. Hon låg dessutom på mage och hon hade inte en chans att slingra sig runt. Det stank verkligen om hans hand och hon ville inget hellre än att bita sönder hans hand.
När han försiktigt lossade greppet höll hon sig lugn. Om hon spelade sin part kunde hon säkert ta sig både ut och till friheten. Det var ingen bra idé att vara korkad.

"Är hon verkligen så besvärlig?" Vincent kastade en blick i backspegeln och visslade till.
"Oh hon är ..."Han avslutade sin mening och fortsatte att köra.
"Det är folktomt på gatorna så skrika kommer inte hjälpa dig."

Huset BloodthornBoken - Från min värld till din

9 mar, 2024 07:46

Vidomina
Elev

Avatar


Logan hade inte märkt det. Men han hade inte tagit fulla andetag. Nu kunde han pusta ut.
"Ja, hon är besvärlig.", bekräftade Logan åt Vincent samtidigt som han drog i hennes arm för att sätta henne upp i baksätet.
"Så, sitt där nu. Låt mig förklara varför vi hämtat dig."
"Men först- ett namn. Vad heter du?"

9 mar, 2024 15:40

1 2 3 ... 14 15 16

Bevaka tråden

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Maffia blood PRS Vidomina & Medi

Du får inte svara på den här tråden.