Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Hold on [SV]

Forum > Fanfiction > Hold on [SV]

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Miiist
Elev

Avatar


Titel: Hold on
Språk: Svenska
Färdigskriven: Nej.
Genre: Romantik, drama och vänskap
Rating: PG-13 för senare kapitel.
Handling: Leah Klaw är en ganska normal person som går sitt sjätte år på Hogwarts skola i Ravenclaw. Blåa ögon som skiftar färg beroende på ljuset och rött långt hår. Leah är en väldigt smart person som har bra betyg i skolan och blir ofta kallad för plugghäst.

Det inte många vet dock är det mörker hon har inom sig. Mörkret som ofta nästan förgör henne. Hennes föräldrar är kidnappad av Han-Som-Inte-Får-nämnas vilket INGEN vet om mer än Leah. Han är även ute efter henne. Leah gör allt för att överleva och ta studenten från Hogwarts. På loven kämpar hon för att få hem sina föräldrar levande. Vilket inte är lätt då hon är en ensam flicka.

Ni kommer få följa Leah under skoltiden och på loven. Hon kommer bli kär, sårad och skaffa nya vänner.

Låter det intressant? Kommentera så lägger jag ut första kapitlet

1 feb, 2020 21:51

Avis Fortunae
Elev

Avatar


Dina berättelser brukar vara bra. Bevakar. Det låter som om Leah har en otroligt svår situation, så hon behöver nog både vänskap och kärlek.♥

Läs gärna min fanfiction Borgen (sjunde året)! https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=51992&page=1#p4541123

1 feb, 2020 22:21

Miiist
Elev

Avatar


Kapitel 1:

Leah suckade och kastade fjäderpennan tvärs över rummet.
Hon skakade huvudet och skrynklade ihop pappret. Vad håller hon på med? Hon brukar aldrig ha problem med att skriva en uppsats. Hon suckade igen och masserade sina tinningar.
" Du kastade denna på mig." Fjäderpennan landade med en lätt duns på bordet framför henne. Hon tittade upp.
" Förlåt mig. Det var inte meningen." Hon svalde nervöst när hon tittade på killen som stod framför henne.
Han ryckte på axlarna.
" Professor Snapes uppsats?"
Leah nickade sakta.
" Här. Läs denna boken så kommer du kunna skriva den." Killen la ner en bok framför henne och vände sig sedan och började gå.
" Malfoy." Han stannade och vände sig sakta mot henne. " Tack," Fortsatte hon försiktigt. Han nickade och lämnade det nästan tomma biblioteket.

Leah tittade efter honom. Sen när är Malfoy trevlig och hjälpsam?
Hon skakade på huvudet och tittade ner på boken om trolldrycker och började läsa och mycket riktigt fanns allt hon behövde veta till uppsatsen i boken.

En timme senare lämnade hon biblioteket med en väska tung av böcker och veckans läxor. Alla klara samma dag hon fått dem som alltid. Hon vandrade sakta genom slottet och upp för trapporna till västra sidan av slottet. En smal spiraltrappa ledde upp till poträttet till sällskapsrummet.
" Välkommen Miss Klaw. Vad är viktigast luft eller vatten?"
Leah log mot poträttet.
" Båda. Vi överlever inte utan något av det."
Damen på poträttet log och öppnade sig.
Leah klev in och tittade sig runt och kände sig genast trygg.
Ett runt rum dekorerat med vackra blåa draperier och det vävda taket med stjärnor var så otroligt vackert att titta på. Leah smekte försiktigt statyn av Rowena Ravenclaw när hon gick förbi den.
Hon korsade sällskapsrummet och gick upp till våningen fem för att komma till sin sovsal. Hon öppnade dörren och tittade sig runt. Åh vad skönt. Ingen var här.
Hon gick in och la sig i sin säng. Hon drog för de blåa draperierna och tog försiktigt ramen som stod på sängbordet och smekte över bilden. Den rörliga bilden bestod av henne, hennes mamma och hennes pappa. Alla med ett stort leende och armarna runt varandra. Tårarna steg i hennes ögon. Det var två år sedan hon hade armarna av sina föräldrar runt sig. Två år av att inte veta om de lever eller är döda. Två år av mardrömmar. Två år av mörker.

Ganska tråkigt men blir bättre

1 feb, 2020 22:38

Avis Fortunae
Elev

Avatar


Bra och lätt att komma in i Går Malfoy också sjätte året? ♥ Snällt att han hjälpte Leah.

Läs gärna min fanfiction Borgen (sjunde året)! https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=51992&page=1#p4541123

1 feb, 2020 22:46

Miiist
Elev

Avatar

+1


Oj glömde skriva det. Ja Leah går samma årskurs som Harry Potter, Draco Malfoy och alla andra

Kapitel 2:

" Leah, du måste vakna." Leahs bästa vän Amelia ( påhittad) skakade henne försiktigt.
" Vad är det Amelia?" Leah öppnade sakta ögonen och kisade för att vänja ögonen vid ljuset.
" Det är morgon. Lektionerna börjar om 20 min." Amelia log och gick tillbaka till sin säng för att byta om.
Leah sparkade loss täcket som virat sig åtta varv runt benen och satte sig på sängkanten. Hon sträckte sig och gäspade innan hon grävde fram en ren klädnad ur kofferten och klädde snabbt på sig. Hon vände sig sedan mot sin säng igen och tittade på bilden på sängbordet. Det högg till i magen. Hon tog ett djupt andetag och gick sedan snabbt in på toaletten för att dölja tårarna. Hon ville inte oroa Amelia i onödan. Hon tassade snabbt över det iskalla stengolvet till handfatet. Hon iakttog den bleka flickan som speglades framför henne. Hon borstade håret och satte upp det i en tofs över ena axlen och borstade tänderna. Hon skvätte lite kallt vatten över ögonen för att få ner det röda. Hon torkade ansiktet på en liten handduk som hängde på en krok på väggen med hennes namn.

Leah tittade sig runt på toaletten. Fem bås med toaletter, fem handfat och fem speglar. Handfaten och speglarna satt på en pelare i mitten av rummet så de bildade en cirkel. Hon tittade en sista gång på sig själv i speglen innan hon öppnade den tunga trädörren, gick till sin säng och tog upp sin väska och följde sedan efter Amelia ner mot fängelsehålorna. Första lektionen för dagen var trolldryckskonst med Slytherin eleverna.

Amelia och Leah fick sicksacka mellan pratande elever i korridorerna innan de kom fram till trappan ner till fängelsehålorna. Dörren till Trolldryckskonsten var redan öppen så de klev in och satte sig vid ett tomt bord tillsammans.
" Är du okej?" Amelia tittade på Leah samtidigt som Draco Malfoy klev in tillsammans med Blaise Zabini och satte sig ett bord framför dem.
" Jag är bara trött." Leah log mot Amelia och hoppades att leendet skulle se äkta ut.
" Det är inte för att dina föräldrar är bortresta och inte hört av sig på ett tag?"
Leah svalde och skakade på huvudet.
" Nej. Posten har nog bara kommit bort på vägen." Det var så svårt att ljuga för sin bästa vän. Jobbigt att behöva prata om dem.

DRACO:

Han hörde vad den konstiga flickan Amelia sa till Leah Klaw. Han svalde sakta och förstod inte alls varför Amelia sa att Leahs föräldrar var bortresta då de satt inlåsta i hans källare. Han tittade snabbt på den bleka flickan med det röda håret och förstod snabbt av hennes blick att hon har inte berättat för sin vän sanningen.
Han vände blicken framåt i klassrummet. Hans tankar snurrade så fort så han blev yr. Varför ljuger hon? varför mår han illa av att ens tänka på henne?
Malfoy drog ett djupt andetag och stirrade rakt fram. Han kan inte ha skuldkänslor. Det är inte hans fel. Han är en Malfoy. En Malfoy har inga känslor. ABSOLUT inga skuldkänslor. Men endå. Allt han ville var att berätta sanningen. Men han kan inte. Allt han kan göra är att se flickan bli magrare och magrare. Flickan som fanns för två år sen är borta. Han tittade på sin bästa vän brevid honom och viskade snabbt:
" Jag måste gå. Säg till Snape att jag mår dåligt." Han reste sig innan Blaise hann svara och lämnade klassrummet med snabba kliv. Han sprang genom fängelsehålorna till en återvändsgränd, lutade sig mot den svala väggen och drog djupa andetag. Vad händer med honom??

Mer?

1 feb, 2020 23:03

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Hold on [SV]

Du får inte svara på den här tråden.