Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Kämpa mot ödet [SV]

Forum > Fanfiction > Kämpa mot ödet [SV]

Bevaka tråden
Användare Inlägg
IceDragon
Elev

Avatar


Titel: Kämpa mot ödet
Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Antal kapitel hittills: 0 (Än så länge har jag bara kommit på en idé, tänkte först se om någon tycker den verkar intressant innan jag börjar skriva)
Färdigskriven: Nej
Rating: PG skulle jag nog tro.
Beskrivning:
Harry Potter ska snart börja sitt fjärde år på Hogwarts skola för häxkonster och trolldom. Men saker och ting går fel och innan skolan ens har börjat råkar han i trubbel.
När han tillsammans med sina gamla och nya vänner anländer till Hogwarts får de reda på att en turnering ska hållas på skolan; Turneringen i magisk treamp. När turneringen väl har startat börjar också ryktena gå. Rykten om tidigare dödsfall. Är det sant? Har en pojke verkligen dött när han mötte sin första utmaning? Blev den där flickan som deltog verkligen mördad av sin motspelare?
Under tiden blir Lord Voldemort åter starkare och har med hjälp av sin tjänare Slingersvans kommit på ett sätt att återfå sin fulla styrka och vanliga kropp. Kommer mörkrets herre lyckas återvända? Kommer han åter bli lika farlig som han var för 14 år sedan? Men det som kommer att chocka Harry mest av allt är inte Voldemorts möjliga återkomst, nej, det är nyheten om att mörkrets herre har ett barn. Ett barn som just i detta nu går på Hogwarts skola för häxkonster och trolldom.



Så här är då en liten del av idén, fast jag berättar inte allt.
Hoppas ni tycker det verkar intressant, i så fall kommer jag nog börja skriva ganska så direkt.

22 jun, 2011 21:39

Borttagen

Avatar


Jättespännande!!! *Bevakar*

22 jun, 2011 21:41

IceDragon
Elev

Avatar


Tack!

22 jun, 2011 21:48

Bugglan
Elev

Avatar


Jag tycker att det verkar vara en jättebra idé, ser fram emot att läsa

22 jun, 2011 22:02

IceDragon
Elev

Avatar


Tack så mycket, jag ska nog börja skriva någon gång ikväll.

22 jun, 2011 22:04

GinnyOlivia
Elev

Avatar


KAN bli nåt... Fast jag stör ihjäl mig på alla idéer om att Voldemort skulle ha ett barn. Det är inget annat än totalt osannolikt.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Ftumblr_mc937kqJ9u1r350t5o6_250.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Ftumblr_mc937kqJ9u1r350t5o4_250.gif

23 jun, 2011 01:13

Ginny02
Elev

Avatar


jag vill också läsa den här fast jag håller med om att det är ganska osannolikt att voldy skulle få barn men jag undrar verkligen vem det är...

"Gentlemen, I wash my hands on this weirdness." ~Jack Sparrow

17 jul, 2011 18:15

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Kämpa mot ödet [SV]

Du får inte svara på den här tråden.