Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Ted Lupin.. headcanon?

Forum > Fanfiction > Ted Lupin.. headcanon?

Bevaka tråden
Användare Inlägg
emery
Elev

Avatar


Jag vet inte om det här passar i fanfiction kategorin, men eh

jag älskar ted lupin och bara- varför var du tvungen att döda hans föräldrar? och varför var han inte med i the cursed child?? *blänger surt på jk rowling*

men iaf - vem skulle han bo med??
Draco och Tonks är släkt på något vänster, tror de är kusiner eller något?? så antagligen hos Draco
men å andra sidan så är Harry hans gudfar

jag undrar om Harry tog hand om honom, och sen så kanske Draco passade honom någon gång

.. Han kanske var mugglar intresserad. Liksom - han kanske går på konserter och liknande
tänk er en ca 17 år gammal Ted Lupin som går på en konsert, och sen kommer en mugglare fram till honom och bah "hur fick du till ditt hår så bra???" och han bara svarar med ett leende "jag fick det från min mamma"
*cries in spanish*

Den här passar säkert inte i den här kategorin, men jag vet ärligt talat inte vart jag ska lägga den...

Men sen igen - här vänta *goes into writers mode*
Tänk er:

Efter att det plågsamma kriget äntligen är över så har folk svårt att vara muntra. De står inte ut med att se de sådär och bestämmer sig för att sätta upp tavlor i varje elevhem av någon som dött i kriget som de tror kommer kunna hjälpa de lite.
Såklart så blir Tonks den i hufflepuffs elevhem - hon vet alltid vad en person behöver för att muntras upp, även om det är ett gott skratt eller en lång djup konversation. Hon misslyckas aldrig att få ett leende på deras ansikten och berättar de bästa sagorna - och några av de är faktiskt sant. Det blir normalt för hufflepuff eleverna att prata med henne om vad som helst.

Ted har hört om den här tavlan, men inte om vem som är i. I hans första år så ser han tavlan och får sig ett gott skratt innan damen i tavlan frågar "Du är väldigt lik någon jag en gång känt. Säg mig, vad är ditt namn?" och han svarar frågansfullt "Ted Lupin" och tavlan tappar hakan.

Ted tycker det är konstigt att plötsligt ha en mamma, men pratar med den så ofta han kan. Ohälsosamt ofta. Tillslut så säger tavlan ifrån för att, det är egentligen inte den riktiga hon, det är bara en bild av vem hon en gång varit. Ted ursäktar det och tänker inte så mycket på det medan han fortsätter prata tills en dag då hon i tavlan är försvunnen. Han undrar vart den tagit vägen, då den inte visar sig på flera dagar, innan han ser några andra hufflepuff elever prata med den igen. Det är först då han förstår meningen med det tavlan sagt och försöker att se det som en helt annan person - vilket funkar tillslut. I hans sista år ser han det inte som sin mamma, men som sin kompis han kan gå till när han behöver det.

Idk om den här ens var bra, det är mest bara nattflum haha. Hoppas någon tyckte om den iaf

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fs29.postimg.org%2Fsi25dm8c7%2Fhufflepuffebra.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fs30.postimg.org%2Fn06sc1fap%2Ftea_time.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fs30.postimg.org%2Fp88fhn2i9%2Fblubbb.gif

16 aug, 2017 23:40

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Ted Lupin.. headcanon?

Du får inte svara på den här tråden.