Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

He is back~James Potter~SV

Forum > Fanfiction > He is back~James Potter~SV

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Kapitel 1

James tänker du göra samma misstag som pappa gjorde? sa Lilly med orolig röst.
Vad gjorde pappa för misstag? undrade James.
Dumbledores Armé! Har du aldrig lyssnat på alla hans berättelser om sin tid på Hogwarts! sa Lily med en lagom besviken röst.

James skakade på huvudet. Alla var tysta. I rummet var det runt 20 elever från varje elevhem förutom Slytherin. James hade inte änns bjudit dit Albus.James hade samlat de.

Voldemort är tillbaka! Det har ni alla sett! Om de vuxna inte tänker göra något så måste vi! sa James efter en stund.
Som om vi klarar det, sa Tiana Tovoj med sin bistra röst.
Okej, alla som ställer upp stanna, de som är för fega kan sticka, sa James efter ett tag.

Kvar i rummet blev James, Tim, Andrea, Ivana, Tom och Leah.

Så, vad har du tänkt dig? undrade Andrea med sin silkesmjuka röst.
Att vi tränar hela tiden fram tills sommarlovet, svarade James med en drömmande blick mot Andrea.
Och sen då? undrade Tom.
På sommarlovet så drar vi och letar efter honom, svarade James ännu en gång.
Och sen? frågade Iavana.
Sen dödar vi honom! svarade Tim åt James som om det vore uppenbart.
Hur ofta ska vi träna? undrade Tom, Tims tvillingbror.
Hur ofta som vi kan! sa James.
En timme varje dag? frågade Ivana taggat.
Har vi tid med det? undrade Tom som alltid var organiserad.
Ja, sa Leah och nickade.
Klockan åtta på kvällen varje dag, vi börjar imorgon, sa James med sin ledarröst.

Alla sex nickade och gick till sina elevhem.

-----------------

James satt i sängen och tänkte. Han skulle få träffa Andrea varje dag från och med imorgon! Det var en dröm. Sen gången då han mötte henne på tåget så visste han, han visste att Andrea var den rätta...



Kapitel två blir mer spännande, detta var bara en början


19 jun, 2017 16:12

Borttagen

Avatar


Jättebra! Men ska verkligen den här fanfictionen ligga i andra fandoms?

19 jun, 2017 19:04

Borttagen

Avatar


Jättebra!! Bevakar

themarauder, flytta denna ff till rätt kategori!

19 jun, 2017 22:38

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > He is back~James Potter~SV

Du får inte svara på den här tråden.