Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Det tysta mörkret

Forum > Fanfiction > Det tysta mörkret

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Krexo Wolfer
Elev

Avatar


tääänkte skriva en liten ff för jag är uttråkad.
den ska handla om en ung tjej på 13 år som just gått klart sitt tredje år på hogwarts, påväg hem igen så möter hon stora problem, hoppas ni gillar det!

Kapitel 1

''Kom igen Leah var inte så sur! du kommer tillbaka nästa år!'' sa Diane, min allra bästa vän.
'' jo jag vet men vad ska man göra hemma!? man får inte använda staven, mamma är allergisk mot katter.. vad ska jag göra av med Sin??'' Sin, min gråa fluffiga katt, som min mor såklart var allergisk mot, var den bästa katten i världen.
han var alltid där för mig när nånting var fel, eller när allt var bra. jag hade just gått ur mitt tredje år på Hogwarts och skulle säga hejdå till Diane, och alla andra ''vänner'' som man kan tänkas ha... när jag var klar gick jag snabbt ut och satte mig på tåget.'
-3 hours later-
'' äntligen framme!'' sa Diane lite för högt i mitt nyvakna öra.
''mmmm'' mummlade jag och gick av tåget.
jag kollade runt mig men nejdå, vart var mina föräldrar, jobbade dom sent igen utan att ha ugglat mig om det!? jag suckade, och anade att jag fick gå hem själv, vilket jag gjorde. det var redan mörkt ute och High Hill street , gatan jag bodde på, var ganska obehaglig.
''snart hemma'' tänkte jag när jag tog mig fram i mörkret. men när jag väl var framme vid mitt hus stod det tomt, jag fick en rysning genom kroppen och gick mot dörren som stod på glänt.
''hallå?'' inga svar.
'hallåå!?' fortfarande inga svar.

svara om du vill ha fler kapitel

Lakrits är gott. Och drakar är fina. [lololol]

3 mar, 2017 21:41

ella potter
Elev

Avatar


Det här låter som mo det kan bli spännande! Vill gärna ha fler kapitel

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2Foriginals%2F09%2F71%2Ff6%2F0971f6117d7e667200ded8c674b1d8bc.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F7d26abcd69448cea44081f5536b7df2a%2Ftumblr_oqdxe0pXSy1w8cb70o1_500.gifv

3 mar, 2017 22:48

Krexo Wolfer
Elev

Avatar


haha uttråkad igen såhär kommer nog kapitel 2!

''är det här något slags skämt eller!?'' ropade jag irriterat när jag kommit en bit innanför dörren.
jag ryste, vart var alla? jag såg något på golvet och gick snabbt fram, det var en liten fläck, det såg ut som blod men det var svart.
''hallå!?'' skrek jag IGEN och gick vidare in i huset, på köksbordet låg en lapp där det stod: hej gumman, vi kommer vara borta under kvällen men oroa dig inte... vi kommer hem klockan åtta. jag kollade på klockan, den var 10.. CRASH! sa det och jag skrek till, ''vad i h***vete var det där!?'' svor jag och gick fort för att kolla.
det var en bok som hade ramlat ned, jag slog upp den där bokmärket satte och kunde ej tro mina ögon. såhär löd det: ''även fast demoner och dementorer är sällsynta så finns de vilda, men de söker inte fångar, de söker endast mat,'' de som fick mig att bli så häpen var att jag inte förstod någon.ting. liksom... det är alltid ledtrådar i böckerna i filmerna? varför ger denna bok ingenting!?
''dom kanske kommer hem imorgon..'' tänkte jag och gick och la mig på min stora säng och somnade.
-5 hours later-
jag slår yrvaket upp ögonlocken då en stor smäll hörs, det skulle jag INTE ha gjort! mitt framför mig på sängen sitter en docka, ingen sån här bäbis docka som barn leker med, en riktigt läskig och GAMMAL docka satt framför mig. jag skrek, rakt ut i luften.

hoppas det blir bra!

Lakrits är gott. Och drakar är fina. [lololol]

3 mar, 2017 23:27

Borttagen

Avatar


Vill veta mer spänande

4 mar, 2017 11:06

ella potter
Elev

Avatar


Bra!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2Foriginals%2F09%2F71%2Ff6%2F0971f6117d7e667200ded8c674b1d8bc.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F7d26abcd69448cea44081f5536b7df2a%2Ftumblr_oqdxe0pXSy1w8cb70o1_500.gifv

4 mar, 2017 16:04

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Det tysta mörkret

Du får inte svara på den här tråden.