Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

De tre [SV]

Forum > Fanfiction > De tre [SV]

1 2 3 4 5 6
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Titel: De tre
Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Antal kapitel hittills: 6
Färdigskriven: Nej
Rating: PG-13
Beskrivning: Baserat på ett väldigt långt rollspel som började på Tårar syns inte i regn, sedan har det fortsatt i en egen tråd i quidditchplanen.

Kapitel ett: Dueller mellan människor och djur

Av någon anledning kände Luna sig arg och förvriden, Moldemort verkade känna likadant. Av någon anledning hade de två börjat duellera. En puffsnurrare hade bitit dem då de kastade trollformel efter trollformel mot varandra. En räv bet dem i fötterna, de kastar förbannelser efter den men den var för smidig och undvek ljusstrålarna enkelt. Moldemort började jaga räven då den just hade blivit stilla, räven blev skräckslagen och sprang med den ormliknande Moldemort tätt bakom sig. Moldemort blev förbannad och sköt olika kombinationer av de tre oförlåtliga förbannelserna efter räven som smidigt undviker dem och lyckas få in några fler bett i Moldemorts fötter. Moldemort lyckas i sin ilska nypa rävens öra, räven tjuter och gnyr. Den förvandlas till en människa vid namn James som startar ännu en duell mot Moldemort. James lamslagningar möter Moldemorts Avada Kedavra förbannelser. En av james levicorpus besvärjelser träffar en kanin, den sprattlar vilt i luften medans Moldemort ringer en psykolog om sina aggressions problem. (kom ihåg, vi tre som blev fyra har rollspelat fram allt detta)
James spränger telefonen med en reducto besvörjelse och Legilimenserar sig in i Moldemorts minnen som gjort henne förbannad i hela sitt liv och raderar dem med Obliviate. Moldemort tackar, men avbryts av Voldemort som vill att hon ska följa med. Eftersom han var en av faktorerna som kallat hennes ilska minns hon inte att hon någonsin haft en bror och undrade vad Voldemort kunde vilja henne. James flinar och förvandlas till en räv föratt springa till sin villa i väntan på en bok som snart anländer.
Moldemort ringer än en gång sin psykolog eftersom hon har förvirrade minnen av en bror som inte finns.
När boken anländer i James villa bryter hans rävmun ut i ett stort huggtandat leende.
Luna står däremot kvar på samma plats utan att fatta någonting.
När James kommer tillbaks till stridsplatsen träffar han Moldemort med en Levicorpus, Luna springer ifrån striden. Moldemort börjar gråta och plockar upp en kaka. Åskådare runt omkring platsen förstår ingenting av vad som händer. När Luna kommer tillbaka tar Moldemorts kaka slut och hon börjar gråta ovanför alla personer. James blandar en Felix Felicis och ger den till Moldemort somnu står på marken, hon blir lite gladare på grund av drycken. Hon börjar krama alla i sin lycka, även Voldemort efter en spark. James får ett tacksamt leende av Luna och han sätter sig ner på en sten, blixtsnabbt förvandlas hans gestalt till en flinande räv. Räven fljer den kramande Moldemort, sedan förvandlas den tillbaks till James och börjar att krama alla likadant som Moldemort. På grund av alla kramar blir alla jätteglada, Luna blir extra glad och bjuder alla på glass. Efter glassen blir James törstig, an trollar fram ett par fåglar med Avis, förvandlar en av dem till en bägare med Feraverto och fångar bägaren med Accio. Bägaren fylls efter ett muntert Aguamenti.
Luna ler först, men efter några applåder så blir hon lite avindsjuk och skapar en stor eld sombildar hennes ansikte. James klappar, men tävlingen är startad och han skapar en stor eld som bildar Ravenclaws falk, den flyger runt i rummet lite innan den slocknar. Luna svarar med att göra en ljus show i Ravenclaws färger
Sedan kommer Rowena Ravenclaw som kuntur ur elden och dansar hip hop, denna syn kallar fram ett högt skratt från James, skrattet bildar ett nöjt leende på Lunas läppar. För att överglänsa Lunas ljusshow skapar james en stor fenix av eld som sjunger fenixsången, alla irummet fylldes av en varm känsla. Efter att Luna erkänt sig besegrad stiger en dödsätare in i salen och James får blixtsnabbt ducka undan för en dödsförbannelse.

29 maj, 2011 16:35

Detta inlägg ändrades senast 2011-08-18 kl. 11:24
Antal ändringar: 5

Protego
Elev

Avatar


älskar ♥

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi50.tinypic.com%2F25rcym8.gif

31 maj, 2011 17:45

Borttagen

Avatar


tackar
Längtar tills det blir fyrapersoner ^^

31 maj, 2011 22:08

Borttagen

Avatar


Får jag vara med?

1 jun, 2011 07:27

Protego
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
tackar
Längtar tills det blir fyrapersoner ^^

Haha, Jag med

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi50.tinypic.com%2F25rcym8.gif

1 jun, 2011 14:29

Borttagen

Avatar


Får jga vara med?

1 jun, 2011 14:57

Protego
Elev

Avatar


Med i/på vad? :o

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi50.tinypic.com%2F25rcym8.gif

1 jun, 2011 14:59

Borttagen

Avatar


fanficitonen för ajg var ju med och rollspela

1 jun, 2011 15:00

Protego
Elev

Avatar


blir nog lite svårt för james om han ska klämma in alla som skrivit i rollspelet..:o

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi50.tinypic.com%2F25rcym8.gif

1 jun, 2011 15:05

Borttagen

Avatar


snällaaaa vad snälla ni skulle vara då

1 jun, 2011 15:05

1 2 3 4 5 6

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > De tre [SV]

Du får inte svara på den här tråden.