Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Hogwarts (rollspel)

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Hogwarts (rollspel)

1 2 3 ... 22 23 24
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Minidjuret
Elev

Avatar


Jag vet inte om jag "härmar" någon men det verkar kul att göra detta. Jag tänkte att typ 5 personer skulle vara med och rollspela som 1:a års elever. Varje person skriver om rollfiguren som man vill spela, t.ex: Jag vill spela en tjej som heter Joussie och hon har gröna ögon ,lugg och halvlångt brunt lockigt hår. Joussie är mugglarfödd och hon har inga syskon men hon har en mamma och en pappa och en uggla vid namn pettina.

Ungefär så eller mer Själv kommer jag vara rektor, lärarer och jag kommer lixom vara fixare som typ ger er uppdrag och sånt Alla som börjar rollspela kommer börja i sitt hem. Såklart får alla ugglor ocg brev från Hogwarts. Sen säger jag när det är den 1:a september. Jaja hoppas ni fattar^^
Jag vill också ha några "vana" rollspelare som kan spela 2:a 3:e 4:e 5:e 6:e och /:e års elever. Det blir roligast Hoppas ni vill vara med!

Jag spelar rektor vid namn Heptimba ( Maisie Heptimba) Professor Heptimba är vid 50 års åldern och väldigt snäll. Jag spelar också som sagt några lärare. Men det får ni veta mer om sen Jag tog bort så att man bara kan vara i 1:a 5:e och 6:e året eftersom annars blir det så många s:

1:a året:
EltiI
Hp-aren
colly
TonksPihl
christin dars


3:e året:
Yori

5:e året
Salazar1

6:e året:
Lily_Evans
Luna 1






När jag skriver STOPP kan ingen mer vara med

EltiI- Namn: Elsie Johnson
ålder: 11 [förstaårselev]
utseende: svart, glänsande, vågigt hår som räcker ner till skulderbladen och en lugg som hon brukar gömma sig under. Ögonen är brungula och om man tittar riktigt noga ser man att de är lite sneda. Klär sig ofta i svart och färgglada accessoarer.
Familj: En ständigt jobbande mamma och ett jobbigt tvillingpar på tre år. Hon lever helt i mugglarvärlden utan att veta om att häxa och trollkarlar finns. Pappan försvann när hon föddes och tog med sig vetskapen om att det finns en värld till.
övrigt: Elsie är kvicktänkt och smart. Älskar även saker som är övernaturliga och fantasifulla. Tror på gud av den orsaken. Hon är blyg när hon är tillsammans med främlingar, men inte med kompisar.

Lily_Evans- Namn: Jane Flint
Ålder: 16 alltså 6:e året
Elevhem: Slytherin
Utseende: Brunt, långt, lockigt hår. Guldbruna ögon. 1.70 cm lång.
Familj: Mamma, Daphne, pappa, Marcus. Två äldre bröder, Jacob och Roger. En äldre syster Julia. Hon är ihop med Mark Campbell.
Övrigt: Hon är jätte bra på att sjunga och rita och är Slytherinsmäst populära tjej. Hon har blivit störtskär i de Irländska tvillingarna John och Edward, men det får ingen veta eftersom att de är mugglarkändisar.

Hp-aren: Namn: Henrietta Willson.
Ålder: 11 år
Drömmar: att gå på Hogwarts.
Djur: En uggla som heter Ludwig
Utseende: Hon har långt blond hår har fränkar och är lite rödblommig

colly:
Namn: Lou Granger
Ålder: 10 fyller 11 i december. förstaårselev
Utseende: 1, 20 cm. Väldigt kort för att vara 11.Hon har guldbrunt hår och stora bruna ögon.
Familj: mamma, pappa är död. Lillasyster Julia som är mugglare, mamman är också mugglare.
Övrigt:Många anser att Lou är släkt med Hermione men icke. Det finns många som heter Granger. Lou har en rödbrun kattuggla som heter Ceasar.
Hon är väldigt snäll men kan vara lite speciell. Hon är liten och nätt och verkar inte kunna försvara sig. Men en sann vän.

Salazar1:
Namn: Bella Snape , Tilltalsnamn Bella
Ålder: 15 år G.E.T året
Elevhem: Slytherin
Utseende: 173 cm. Långt kolsvart hår, ljus/klar blå ögon.
Övrigt: Halvblod till Pappa(slytherin) renblod till mamma(ravenclaw) båda föräldrar döda, bor i London hos kusinerna(mugglare)
Djur: Katten blinker(svart)
Humör: Blir lätt iriterad men för övrigt snäll, är duktig på svartkonster! (ärvt efter pappan)

Yori:
Namn: Isabelle Kate Weddley
Förnamn: Isabelle (Belle)
År: Går tredje året
Dröm: Kunna försörja hon själv och hennes familj
Blodtyp: Renblodig (kan man kalla det så?)
Utseende: Isabelle har brunt lokigt hår som går till axlarna, isblåaögon med små fräknar runt näsan.

Luna 1:
Namn: Jillian Black
Ålder: 15½ (Alltså sjätteåret)
Födelsedatum: 10/9
Blodssatus: Renblod
Elevhem: Ravenclaw
Favoritämne: Spådomskonst
Utseende: Ganska kort på längden 1,55. Har hår ner till höften som är gylleneblondt och lockigt. Hon har stora ögon som är lika blåa som havet. Lite fräknar vid näsan bara och har alltid en lite rynka i pannan när hon tänker eller är irriterad.
Familj: Mamma, Hortensia, Pappa, Rufus och lilla syster Candy.
Övrigt: Jillian älskar att sjunga och dansa. Hon är väldigt vig och VÄLDIGT trevlig och snäll mot alla. Till och med de som är taskiga mot henne. Hon beter sig ibland som en sex åring och drömmar alltid om att bli den första kvinnliga ministern och att hitta sin speciella drömprins. Hon har förövrigt syner och kan ta kontakt med andevärlden. Hon älskar spådomskonst och läraren älskar henne.

TonksPihl:
Okej
Jag heter Katie McKenzie och har ljusbrunt hår och bruna ögon. Jag gillar djur väldigt mycket och har en uggla som heter Ellie. Jag går första året på hogwarts och är ren blodig häxa. Inte för att jag bryr mig om statusen.
Jag gillar att plugga och att prata.
Har jag glömt något?


Namn: Kate Jean Black
Ålder:11År
Familj: Pappa död Mamma Okänd försvan när jag var tre.
Utsende: Svart långt hår, Lång, Smal och blå ögon
Övrigt:Bor hos mormor, smart och blyg umgås bara med väner och familj. Gillar Quidditch!

16 maj, 2011 16:42

Detta inlägg ändrades senast 2011-07-25 kl. 20:54
Antal ändringar: 18

Borttagen

Avatar


Jag är gärna med

Namn: Elsie Johnson
ålder: 11 [förstaårselev]
utseende: svart, glänsande, vågigt hår som räcker ner till skulderbladen och en lugg som hon brukar gömma sig under. Ögonen är brungula och om man tittar riktigt noga ser man att de är lite sneda. Klär sig ofta i svart och färgglada accessoarer.
Familj: En ständigt jobbande mamma och ett jobbigt tvillingpar på tre år. Hon lever helt i mugglarvärlden utan att veta om att häxa och trollkarlar finns. Pappan försvann när hon föddes och tog med sig vetskapen om att det finns en värld till.
övrigt: Elsie är kvicktänkt och smart. Älskar även saker som är övernaturliga och fantasifulla. Tror på gud av den orsaken. Hon är blyg när hon är tillsammans med främlingar, men inte med kompisar.

16 maj, 2011 17:23

Detta inlägg ändrades senast 2011-05-18 kl. 12:59
Antal ändringar: 3

Minidjuret
Elev

Avatar


Så kul! Skriv gärna vilket år det är för dig på hogwarts och villken rollfigur du vill spela

16 maj, 2011 17:24

Borttagen

Avatar


jag skulle bara kolla en sak

16 maj, 2011 17:27

Minidjuret
Elev

Avatar


Okej^^ Jag skriver upp dig så att alla ser

16 maj, 2011 17:30

Borttagen

Avatar


visst ^^

16 maj, 2011 17:30

Minidjuret
Elev

Avatar


Jag klistarde in hela beskrivningen så ingen tar den xD Eller ja gör lika dan

16 maj, 2011 17:31

Borttagen

Avatar


har lagt till lite...

16 maj, 2011 17:34

Minidjuret
Elev

Avatar


Okej^^ Men jag tror jag behåller den kortare förklaringen sålänge där uppe

16 maj, 2011 17:36

Borttagen

Avatar


ok ^^

16 maj, 2011 17:43

1 2 3 ... 22 23 24

Bevaka tråden

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Hogwarts (rollspel)

Du får inte svara på den här tråden.