Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Luna Lovegoods första år

Forum > Fanfiction > Luna Lovegoods första år

1 2 3 ... 30 31 32
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Luna 1
Elev

Avatar

+4


Hello, jag ska då skriva om Luna Lovegoods första år någon intresserad?


Kapitel: 0
Språk: SV
Färdig: No
Titel: Lite info, typ...

Info: Luna ska börja sitt första år på Hogwarts. Hennes nya liv. Hon får en vän. Men vännen verkar försvinna så fort hon behöver den. Hon klarar de flesta ämnena men vad är det som känns så konstigt? Och, vad i hela friden händer på Hogwarts?

Intresserade?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi47.tinypic.com%2F3150hg5.gif Tumblr.

20 apr, 2011 20:57

Salazar1
Elev

Avatar


INTRESERAD!!!!!!!!!!!

Slytherin Pride

20 apr, 2011 20:59

Katla
Elev

Avatar


Jag! Jag! JAAAAAG! Det var ju jag som gav dig idén att skriva denna! SKRIIIIIIIIIIIIIV!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2F9UtWdUbYnP0AAAAM%2Fcourtney-love-hole.gif

20 apr, 2011 21:00

Luna 1
Elev

Avatar

+5


Titel: Första gången
Språk: Svenska
Kapitel: 1
Färdig: No way, just start...

Pappa tittade ner på mig med ett sorligt ansiktsutryck. Jag log prövande mot honom och han skrockade.
" Du kommer väl skriva? " frågade han osäkert med en kärleksfull blick på mig. Jag tittade länge på honom länge och sa.
" Såklart, du kommer ju hade det så långtråkigt utan mig, eller hur? " sa jag leende mot min pappa som log.
" Ja, jättetråkigt, men du får skynda dig, tåget går ju snart " Pappa pekade på Hogwarts-expressen med sin hand och log sorligt. Jag kramade om honom länge innan tåget visslade.
" Hejdå, Luna... " viskade han mot mitt hår och jag släppte på kramen.
" Hejdå, pappa " viskade jag tillbaka innan jag gick in till tåget. Jag hörde många viskningar på jakten efter en tom kupé. Jag var van att folk viskade så jag brydde mig inte så mycket. Jag hittade ingen tom kupé. Det närmsta jag hittade var en kupé med tre personer. En pojken med svart ostyrligt hår med runda glasögon som jag kände igen, en rödhårig pojke med krokig näsa och en flicka med brunt hår. Jag fortsatte till kupéerna längst bak och hittar en med en rödhårig flicka. Jag knackar lätt på glaset och flickan vände sig chockat om. Jag tog mod till mig och pratade.
" Får jag sitta här? " frågade jag leende och den rödhåriga flickan nickade leende mot mig och pekade på platsen bredvid henne. Jag satte mig glatt bredvid henne.
" Så, vem är du? " frågade hon medan hon tittade ut genom fönstret. Jag betraktade henne.
" Luna, Luna Lovegood " svarade jag och hon vände sig lite om. Jag kunde inte se om hon kännde igen namnet eller inte.
" Vem är du? " frågade jag och den rödhåriga flickan log.
" Ginny, Ginny Weasley " Jag kände igen namnet Weasley som en av de bästa trollkalrssläkterna enligt min pappa. Jag bestämde mig för att Ginny och jag skulle komma bra överrens. Ginny tittade på mig. Jag tittade oförstående på henne. Jag var van vid att folk stirrade på mig, men inte så här... vänligt itället för roat.
" Är det ditt första år? " frågade jag och Ginny nickade svagt.
" Är det ditt? " frågade hon och jag nickade likadant.
" Vilket elevhem hoppas du på? " frågade ajg efter ett litet tag. Hon tänkte efter lite innan hon svarade.
" Gryffindore, alla i min famlij har gått eller går där... Vad hoppas du på? " sa hon och jag tänkte lite.
" Ravenclaw, eller Hufflepuff, tror jag.." svarade jag drömmande. Som jag alltid brukade göra. Ginny nickade.
" De är också okej " svarade hon försiktigt.
" Men alla skulle bli besvikna om jag inte kom i Gryffindore... Ron är ju Gryffindore och Harry Potters bästa vän..." suckade hon.
" Mamma och alla andra är så stolta, jag vill att de ska vara stolta för mig med " mumlade Ginny och jag nickade.
" Jag har inga syskon " svarade jag drömmande för att slippa komma in på min mamma. Ginny nickade. Vi reste länge under tystnad innan jag sa.
" Vi kanske borde byta om? " frågade jag. Ginny nickade.
" Jag kan gå ut... " mumlade hon och gick ut ur kupén. Jag bytade snabbt om till min klädnad och studerade min spegelbild genom glaset. Jag föreställde mig med ett Ravenclaw-emblem och Ravenclaw-slips på. Jag smålog lite åt tanken och väntade på Ginny. Jag öppnade min väska och tog fram några galloner när jag hörde en gammal röst ropa.
" Något från vagnen? " Ginny kom in någon minut innan goldisdamen kom in.
" Något från vagnen? " frågade hon. Hon tittade varmt mot oss och jag nickade.
" Några chokladgrodor, fem? " min önskan blev en fråga och godisdamen skrockade som min pappa gjorde.
" Fem chokladgrodor, och du vännen? " frågade hon riktat mot Ginny. Ginny skakade på huvudet och visade en macka.
" Jag har med... " Jag tittade leende på godisdamen och sa.
" Kan jag få tre till? " Godisdamen nickade och gav mig åtta chokladgrodor. Ginny tittade avundsjukt på mig. Jag log mot henne och räkte fram tre chokladgrodor.
" Varsågod " sa jag lite drömmande när hon tog godiset.
" Tack " viskade hon och jag kunde inte låta bli att le. Pappa och jag hade inte så mycket pengar, men vi hade så det räckte och blev över för två personer. Mamma hade tjänat mycket som vi fortfarande använde. Jag öppnade min chokladgroda och Rowena Ravenclaw kom upp. Jag log lite. Ett tecken. Jag åt snabbt upp chokladgrodan innan den smet. Jag öppnade en annan. Jag suckade. Ginny tittade oförstående på mig.
" Inget " svarade jag drömmande och Ginny fortsatte äta sina grodor. Jag hade fått Salazar Slytherin. Inte ett tecken, hoppades jag. Jag åt också upp den grodan och öppnade ett till. Albus Dumbledore. Jag suckade svagt. Jag hade redan tusen av honom. Jag åt upp alla andra grodorna utan att ge korten en blick. Jag tittade ut genom fönstret och såg vackert landskap. Jag lutade sakta huvudet mot fönsterbrädet. Ginny pratade med någon som kommit in i kupén jag orkade inte titta vem det var. Jag hörde kupé dörren stängas. Jag vände mig om. Ginny var försvunnen. Okej, fantasktiskt, min enda vän försvann... Jag lutade huvudet mot armen så att huvudet trycktes mot rutan. Jag nynnade lite på en sång och somnade.


Javisst ja, tack Puffis!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi47.tinypic.com%2F3150hg5.gif Tumblr.

20 apr, 2011 21:02

Salazar1
Elev

Avatar


BRA!!!!!!1

Slytherin Pride

20 apr, 2011 21:03

Luna 1
Elev

Avatar


Taaaaaack!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi47.tinypic.com%2F3150hg5.gif Tumblr.

20 apr, 2011 21:04

Katla
Elev

Avatar


Luna är ju så skön! MEEER! Och varsågod!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2F9UtWdUbYnP0AAAAM%2Fcourtney-love-hole.gif

20 apr, 2011 21:04

Salazar1
Elev

Avatar


varse!!! Du skriver bäst Luna

Slytherin Pride

20 apr, 2011 21:04

Elin@
Elev

Avatar


Jättebra, Lovegood!

20 apr, 2011 21:05

Luna 1
Elev

Avatar


Tack ALLA!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi47.tinypic.com%2F3150hg5.gif Tumblr.

20 apr, 2011 21:05

1 2 3 ... 30 31 32

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Luna Lovegoods första år

Du får inte svara på den här tråden.