Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Rose+Scorpius=?(sv)

Forum > Fanfiction > Rose+Scorpius=?(sv)

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Nagini
Elev

Avatar


Titel: Rose+Scorpius=?
Språk venska
Typ av text:Fanfiction.
Antal kapitel hittills: 0
Färdigskriven:Nej
Rating: PG
Beskrivning: det här handlar om när Rose Weasley och Scorpius Malfoy är på sitt 5te år på Hogwarts. Scorpius går i Slytherin och Rose i Gryffindor. dom blir båda prefketer men har litte blandade åsikter om hur dom tycker om det. jag skriver från bådas perspektiv fast i dom första delarna så skriver jag om nästan alla dom unga men det kommer inte vara så hella tiden.


ROSE:

första gongen jag träffade Scorpius var i Diagongränden när vi var fem år jag var uttanför min farbrors affär och väntade på att pappa skulle sluta igenkligen var det bara konstigt att jag som var fem år inte ville stana i affären längre men jag hade vart där hella dagen. då ställde sig Scorpius brevid mig fast jag visste ju inte vad han hette så jag kallade han den blonda pojken.
-jag får inte gå in,sa han och såg ledsen utt.
våra blickar möttes då han var så sött hans gråa ögon mötte mina bruna
-varför?,frågade jag det var hellt klart den bästa affären i hella Diagongränden.
men han ryckte bara på axlarna sen gick han iväg och jag stogg fortfarande kvar.

den kvällen bärettade jag allting som hade hänt för som 5 åring gör man ju det man bärettar allt för sina föreldrar jag förklarade hur vi hade kollat på varandra hur mina bruna ögon hade mött hans gråa.mamma sa att jag någ var kär och att jag säkert skulle få träffa honom på Hogwarts någon gong i framtiden jag kom ihåg att jag längtade ännu mer tills den dagen då jag skulle åka.

men när dagen kom så hade vi ingen chans att prata med varandra på perrongen det första min pappa gorde var att peka på Scorpius och seja att jag skulle akta mig för honom för att farfar aldrig skulle gå med på att jag skulle gifta sig med en renblodig okej nu var det ju så att familjen Weasley är renblodiga men.
på Hogwarts så kom jag i gryffindore och Scorpius i Slytherin vi hade inte pratat sedan den där dagen i Diagongränden men på mitt 5te år på Hogwarts så blev jag Prefekt och det var då allt hände.

SCORPIUS:

-du har fått ett brev från Hogwarts,sa pappa några veckor innan 1a september.
-få se,sa jag och togg brevet och började läsa det det var det vanliga brevet om villka böcker man skulle ha.
-men vad nu?,mumlade jag tyst för mig själv.
-vad?,frågade pappa.
jag rottade litte i kuveret och hittade det jag sökte efter-ett prefekt märke.
jag hållde upp det och kollade på det med sur minn.
-jag vill inte vara prefekt,sa jag surt.
pappa kollade strängt på mig.
-det är en viktig uppgift som rektorn har anförtrot ått dig.
jag suckade och började gå upp till mitt rum.
undra vem den andra prefekten är,tänkte jag.

ROSE:
-YEEEEEEEES,skrek jag när jag hade rivit upp mitt Hogwarts brev och läst igenom den det vanliga stog men det stogg också att jag hade blivit prefekt jag sprang på engong ner till min mamma och pappa.
-mamma,mamma jag har blivit prefekt,sa ja och vissade stolt up mitt prefekt märke.
-åhh jag visste att du skulle bli det älskling,sa mamma och kramade om mig.
-ja både jag och mamma var ju det,sa pappa.




det här är min första Fanfiction så det kanske inte är så super bra(skriver den här på GSM om ni undrar om någon har kopierat den)

tänkte det var daks att byta singnatur...men kommer inte på non bra

8 apr, 2011 18:38

:WP:
Elev

Avatar


Skriv mer

15 jul, 2011 12:54

Ginny02
Elev

Avatar


JA SKRIV MER

"Gentlemen, I wash my hands on this weirdness." ~Jack Sparrow

18 jul, 2011 10:26

Fridamariana
Elev

Avatar


Bra! skriv mer

PS: Läs min Fanfiction: Dolder förbannelsen --> http://www.mugglarportalen.se/forum.php?topic=8306#forum.php?topic=8306

18 jul, 2011 20:40

marremusik
Elev

Avatar


Verkar jättebra!

Men du har ganska mycket stavfel som skulle behöva rättas till

Men historien är charmig och jag bevakar!

Fanfictions och marodörerna in my <3

18 jul, 2011 22:13

Knizzlare
Elev

Avatar


Jättebra fanfic! Och så mysig :3 eller så är det bara mysigt att läsa på natten när jag bara har min bordslampa tänd xD Fast säger samma sak som marremusik, du har ganska mycket stavfel som skulle behöva rättas till Men i alla fall, mer!

Edit: Såg inte att Nagini inte loggat in på över 14 veckor, haha, hon kommer nog inte fortsätta tror jag..

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F82486a7d24290c82d9ac5db56737c905%2Ftumblr_mijpvdQWu81qmls91o4_250.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F8d16457e566f9d2b88a0c731044fcff9%2Ftumblr_mijpvdQWu81qmls91o6_250.gif

18 jul, 2011 22:18

Fridamariana
Elev

Avatar


Hon kanske bara är på sommarsemester ? (hoppas) Annars får nån annan skriva klart denna får den verkade verkligen bra x)

PS: Läs min Fanfiction: Dolder förbannelsen --> http://www.mugglarportalen.se/forum.php?topic=8306#forum.php?topic=8306

18 jul, 2011 23:08

battlekid
Elev

Avatar


meeeeer

[size=20] ♆ [20/size]

22 aug, 2011 18:31

Borttagen

Avatar


Nja, ointressant.

25 aug, 2011 20:00

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Rose+Scorpius=?(sv)

Du får inte svara på den här tråden.