Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Brevet från Hogwarts [SV]

Forum > Fanfiction > Brevet från Hogwarts [SV]

1 2 3 ... 5 6 7
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar

+1


Titel: Brevet från Hogwarts
Språk: Svenska
Typ av text: Fantasy
Antal kapitel hittils: 3
Färdigskriven: Ja
Rating: G
Beskrivning: Hur känns det egentligen att få brevet från Hogwarts? Om du läser novellen får du tillsammans med Elizabeth veta!

BREVET FRÅN HOGWARTS
Kapitel 1
Jag heter Elizabeth, och de här är min dagbok. Egentligen är den väldigt hemlig, så berätta inte om den för nån, okej? Lova!

14/7
Det här kommer du aldrig att tro på! Jag har fått brev från nån mysko magi skola! Den heter typ Hogwarts eller nåt! Ja, egentligen gick det till så här...

- Elizabeth! Du har fått brev! Ropade min mamma.
Visst! Tänkte jag, som om jag skulle få brev! Det fick jag ju aldrig... Mamma ville säkert bara locka in mig så att jag kunde prova skor eller nåt annat urtrist.
Trots detta gick jag en smula nyfiket in.
Mitt i köket stod mamma med ett förseglat brev i handen. Det gjorde mig ännu nyfiknare! På framsidan kunde jag urskilja mitt namn och min adress, tillsammans med en logga som tycktes föreställa en grävling, ett lejon, en örn och en orm, i mitten av djuren fanns ett stort H.
- Får jag det?
- Visst, här! Svarade hon som om det var den naturligaste saken i världen!

Jag slet upp kuvertet, i låg brevet. Det stod... Det kunde inte vara sant! Den skolan fanns ju inte!


Kapitel 2
Jag stirrade fortfarande på brevet. Sakta singlade det ur min hand. Sen skrek jag åt mamma, som var den enda som fanns i huset;
- JAG SKA TILL HOGWARTS!
I min mage bubblade olika känslor. Glada, nervösa, oroliga, förvånade... Men mest var jag glad. Och jag såg att mamma också var det.
- Tänk att min lilla flicka är en häxa! Sa hon mjukt.
Jag kunde bara nicka. Det var väl det man fick kalla mig nu. Häxa. Men inte en sån där med lång och krokig näsa som lurar små barn, nej en alldeles riktig häxa!


Kapitel 3
Så var det då dags för avresa. Jag satt redan i Hogwarts expressen, och såg mina föräldrar genom fönstret. Jag vinkade. En klump i magen började växa, upp i halsen, jag försöket svälja ner den men...
Sen åkte vi. Och plötsligt försvann klumpen i magen. Jag var på väg till Hogwarts! Jag var verkligen på väg till Hogwarts!
Och då kände jag att jag hade gjort rätt.

Okej, du får aldrig mer läsa min dagbok, förstått? Denna gången var väl okej, men aldrig mer!


Kapitel 4
Tiden gick. Haha. Det är fyra år sen jag fick det där brevet! Nu går jag fjärde året på Hogwarts, och det känns som den naturligaste saken i världen!
Fast idag hände en väldigt konstig sak. Eller ja, konstig och konstig! Men den var så... Underlig att konstig är det enda ord som går att beskriva med. Du tycker säkert att det är en fånig grej att oroa sig för, men ändå!

Jag var på väg till Gryffindors sällskaps rum (Just det! Jag blev en Gryffindorare!), och då gick jag förbi min absolut bästa vän! Lilith heter hon, och jag blev såklart glad att se henne! Lilith är liksom något av en plugghäst, och har typ femtioelva lektioner per dag! Jag klarar knappt dom man måste ha!
- Hej Lilith! Sa jag. Sen väntade jag. Och väntade. Jag tänkte att hon var väl så upptagen av Hogwarts historia att hon inte hörde mig.
- HEJ LILITH! Sa jag därför högre. Då tittade Lilith upp. Hon såg på mig med dimmig blick, sen gick hon vidare. Ja hon nästan sprang!
Hade jag gjort nåt fel? Saken upprepade sig. Med Marlene. Och sen Joey.
Vad hade hänt? Plötsligt undvek alla mina kompisar mig!

FORTSÄTTNING FÖLJER!

22 mar, 2011 19:58

Detta inlägg ändrades senast 2011-05- 8 kl. 11:00
Antal ändringar: 1

Celectrina
Elev

Avatar


Awsome!!!

En cirkel har ingen början

22 mar, 2011 20:04

Borttagen

Avatar


Tack!
Nån annan som gillar den???

22 mar, 2011 20:07

Salazar1
Elev

Avatar


Jag *^bevakar^*

Slytherin Pride

22 mar, 2011 20:29

jan
Elev

Avatar


Jätte bra !!!

Jag tror livet är en dröm. Men vad händer den dagen du vaknar från denna dröm? https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F40.media.tumblr.com%2F2b692904d77e7aa99c0713a3cff102ff%2Ftumblr_ngp2jxsRMe1sgz41fo1_400.jpg

22 mar, 2011 20:35

Salazar1
Elev

Avatar


More!!!! Det var jättebra...

Slytherin Pride

22 mar, 2011 20:40

Borttagen

Avatar


Tack!

Lovar att skriva mer fanfiction!

23 mar, 2011 07:10

Borttagen

Avatar


merrrrr

23 mar, 2011 07:17

Salazar1
Elev

Avatar


Jaa, meer!!!

Slytherin Pride

23 mar, 2011 13:49

Dracou
Elev

Avatar


Jaaa, den va Asbra meeeeeeeeeer

23 mar, 2011 14:46

1 2 3 ... 5 6 7

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Brevet från Hogwarts [SV]

Du får inte svara på den här tråden.