Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Lily Potter (SV)

Forum > Fanfiction > Lily Potter (SV)

1 2 3 ... 60 61 62
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Josie Malfoy
Elev

Avatar


Titel: Lily Potter
Språk: Svenska
Typ av text: Berättelse
Antal kapitel hittills: 10
Färdigskriven: nej
Rating: G
Beskrivning: Lily Potter, Harry Potters barn, ska börja sitt första åt på Hogwarts. Allt känns underbart ända tills det otänkbara händer. Det, som absolut inte får hända, händer.

Vill ni att jag ska börja?

Be who you are and say what you feel because those who mind don't matter and those who matter don't mind.

9 feb, 2011 21:07

Detta inlägg ändrades senast 2011-03-13 kl. 11:33
Antal ändringar: 3

Borttagen

Avatar


jjjjaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

9 feb, 2011 21:10

Borttagen

Avatar

+1


kom igen då >;D

10 feb, 2011 15:43

Josie Malfoy
Elev

Avatar

+1


hm... aki börjar nu

Kap 1

Lily sitter på fönster brädet i sitt rum. Fönstret är öppet så hennes röda hår fladdrar i vinden. Klockan är snart tolv men Lily kan inte sova. Hon ska åka till Hogwarts imorgon. Hennes första år. Hon har bestämt att det ska bli ett underbart år, oavsett vad som hände.
Lily log upp mot stjärnorna. Hennes två bröder, James och Albus, går redan på Hogwarts. Båda går i Gryffindor, precis som Lilys mamma och pappa. Hennes mamma hette Ginny och hennes pappa hette Harry.
Lily suckade, hon måste sova. Klockan är redan halv ett och hon måste upp tidigt för att hinna med tåget. Lily tittar på sin säng. Den ser så tråkig ut, ett leende sprider sig sakta över Lilys ansikte. Hon har fått en idé.
Lily tar sitt täcke och sin kudde och balanserar försiktigt ut på trädgrenen utanför fönstret. Närmast trädet finns en liten grop som är ganska skön att sitta i. Där sätter sig Lily nu. Hon sätter kudden bakom huvudet och drar upp täcket till hakan. Hon tittar upp mot himmelen, nu skyms den lite av bladen på trädet. Det blir riktigt mysigt här ute. Med månljuset lysande in genom bladen och sommardoften.
Lily sluter ögonen och lyssnar på alla ljuden runtomkring henne, och så försvinner hon sakta bort till drömmarnas land.
-----------------------------------------------------------------------
Skriver inte hela kapitlet samtidigt, blir för långt då...

Be who you are and say what you feel because those who mind don't matter and those who matter don't mind.

10 feb, 2011 15:51

Borttagen

Avatar

+1


mer mer! >;D

10 feb, 2011 15:55

Josie Malfoy
Elev

Avatar

+1


tack ♥
skriver när någon mer har skrivit

Be who you are and say what you feel because those who mind don't matter and those who matter don't mind.

10 feb, 2011 17:06

Borttagen

Avatar


meh D:

10 feb, 2011 17:08

Josie Malfoy
Elev

Avatar

+3


... oki, bara för att du är bäst ;-P

-Lily!! hör Lily någon skrika. Sen får hon något hårt i huvudet.
-Aj, säger hon samtidigt som hon ramlar av trädgrenen.
Lily ramlade med ansiktet ner i gräset. Men hon vet ändå vem det är som har väckt henne. Det går inte att ta fel på det där skrattet. Även om man har öronen fulla av gräs.
-JAMES!!! skriker Lily rasande och ställer sig snabbt upp.
James bara står där och skrattar. Lily knyter händerna och skakar på huvudet.
Albus som tittar på från köksfönstret ser Lilys min, hade han varit James hade han sprungit för livet. Även om hans lillasyster var liten rymde hon extremt mycket kraft.
Plötsligt springer Lily fram mot James och hoppar. James bara står där och ser förvånad ut i några sekunder. Sen får han sin lillasyster över sig. Lily satte sig gränsle över James mage. Hon ler sitt mest ondskefulla leende.
Sen, utan förvarning, lyfts Lily bort från sin bror. Det är Harry som hade lyft henne.
-Pappa! säger Lily bedjande. Jag ska ge igen för att James kastade ett äpple på mig!
-Hur kan du veta att det var jag? Det kanske var en tomtenisse! säger James triumferande.
-Så fula tomtenissar finns det inte, säger Lily. Fast besluten att få sin hämnd. Hon behövde bara vänta tills de kom på tåget.
-Kom nu ungar, det är frukost, säger Harry.
James och Lily följer efter Harry in i köket. Där sitter Albus redan och mumsade i sig pannkakor. Lily slänger sig bredvid honom och säger att det är bäst för han att det finns några pannkakor kvar. Ginny viftar med sitt trollspö så att det kommer flygande några pannkakor som landar på Lilys tallrik. Likadant på James, han sträcker sig efter chokladsåsen. Men Lily är snabbare. James tittar surt på henne. Lily ler och räcker ut tungan åt honom. Han suckar och skakar på huvudet, fast alla i köket vet att han helst hade velat slå till henne.
Harry säger åt de att de måste åka nu, annars missar de tåget. Lily springer ut och sätter sig i bilen och väntar på att de andra ska komma. Harry har förhäxat koffertarna att flyga så det var enkelt att få in allt i bilen. Överst på koffertarna står tre uggleburar. I den ena var det en mörkbrun uggla, James, den ugglan heter Storm, i den andra är det en ljusbrun uggla som heter Tom, underligt namn för en uggla, men sån är Albus och i den tredje buren är det en snövit uggla, hon heter Sunshine. Hon är Lilys uggla.
James och Albus sätter sig på var sin sida om Lily. Harry sätter sig i förarsätet och Ginny sätter sig bredvid honom.
Lily ler stort. Ett fantastiskt år, tänker hon.

Be who you are and say what you feel because those who mind don't matter and those who matter don't mind.

10 feb, 2011 17:43

Borttagen

Avatar

+1


yaay =D

jag bara: uggla på burk..? hmmm... aha där stod burar inte burkar XD

10 feb, 2011 17:47

Josie Malfoy
Elev

Avatar


lol, du behöver läsglasögon, vet du det?

Be who you are and say what you feel because those who mind don't matter and those who matter don't mind.

10 feb, 2011 17:54

1 2 3 ... 60 61 62

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Lily Potter (SV)

Du får inte svara på den här tråden.