Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

En ny start [SV]

Forum > Fanfiction > En ny start [SV]

1 2 3
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Amanda
Elev

Avatar


END

¨-¨

26 dec, 2010 13:12

Detta inlägg ändrades senast 2011-01- 7 kl. 14:23
Antal ändringar: 5

Hogwarts Stolthet
Elev

Avatar


Klart vi vill.. shit va gripande. Mera mera!!

Du behöver inte säga mer, Granger. Säg mig, vem av er ska dö i år? / Minerva McGonagall

26 dec, 2010 22:02

padfoot
Elev

Avatar


Superbra! Men stackars Hermione

Om du inte hittar det du letar efter så kanske du kan försöka leta efter något annat. Då hittar du med all säkerhet det du INTE letar efter, vilket skulle kunna vara precis det du letar efter!

26 dec, 2010 22:12

Borttagen

Avatar





Skrivet av padfoot:
Superbra! Men stackars Hermione


Ja

27 dec, 2010 08:35

Amanda
Elev

Avatar


Ledsen om det är stav fel och så men hoppas ni klarar er.


_____

Flickan vid namn Hermione som ni kanske har förståt hade äntligen smugit sej ut ur hennes lägenhet med Ron. Hon trasskade lågsamt ner genom Dingogränden och höl tillaka tårarna. Solen var som högst och hon bländades ofta. Hermione satt sej ner vid ett litet kaffé och försökte komma på vad hon skulle göra när en röst hördes. Och det var inte vilken röst som hälst utan, George.
" Amen, hej på dej solstråle! " Uttbrast George och satt sej brevid Hermione. Hon älskade han men han hade svikti henne.
" Du fattar att jag aldrig vill se dej igen! " Sa Hermione kallt och stirrade misstroget på hennes kärlek.
" Nej det har jag inte fattat, än. Men nu är det så här kärlek att jag vet hur vi kan få ut dej ur min li... " Viskade George och stirrade på Hermione, men han blev avgrutten av Ginnys röst.
" Heeej Hermione, och... George? " Sa Ginny och stirrade på hennes storebror som satt med hennes andra storebros flickvän/ hennes bästa vän. Och dom satt väldigt nära deseutom... Hon var lätt fundersam, när Hermione och George trodde Ginny tittade bort kysste George Hermiones läppar snappt.
" När du har kommit ifrån Gin så snälla hör av dej... Jag vet perfekt hur du slipper Roland, och du jag har faktist inget imott lite mötte då och då.. " Viskade han i Hermiones öra och i nästa sekund var han borta.
" MIONE! Lyssnar du på mej över huvud taget? " Sa Ginny lite högre en normalt.
" Va...? Ja, så klart... " Mumlade Hermione, hon drog långsamt upp handen till där George hade kysst henne. Hon ville bli av med Ginny, nu!
" Alltså, vad gör du på ett kaffé med George Weasley, Mione? " Frågade Ginny igen. Hon stirrade på Hermione och hade kyssen i färskt minne. Hon fattade inte hur Hermione och... George kunde... kunde, kunde... KYSSAS PÅ ETT KAFFÈ NÄR HERMIONE VAR IHOP MED RON!
" Alltså vi bara.. Pratade om... Du såg det eller hur?! " Viskade Hermione och stirrade på Ginny.

¨-¨

30 dec, 2010 12:19

Hogwarts Stolthet
Elev

Avatar


Klart hon gjorde.. Men Ginny är förstående. =)

Du behöver inte säga mer, Granger. Säg mig, vem av er ska dö i år? / Minerva McGonagall

30 dec, 2010 21:04

Amanda
Elev

Avatar


Jag har ändrat lite så Ginny är lite... oförstånde. Bara så ni fattar, ingen förutom George vet vad som händer mellan Ron och Hermione.

-----

" Så klart jag såg dej och... och... och George! " Viskade Ginny och stirrade dumt på Hermione. Hon kunde fortfarande inte fatta hur Hermione, bokmallen kunde kyssa George, upptågsmakaren!
" Då måste jag berätta från början..? Eller hur? " Viskade Hermione och slåg ner blicken. Första gången i sitt liv var hon rädd att förklara sannigen som man ska göra.
" Från... FRÅN BÖRJAN?! " Skrek Ginny och var ursinig på Hermione och hennes bror. Hur länge hade detta på gått? I flera år?
" Gin, lungna ner dej... Jag lovar att jag berätta allt. " Viskade Hermione och stannade en kypare.
" Ursäkta mej madam? " Sa han och tittade på Herimone.
" Kan jag och min värdinna få ett mej ' egen ' ställe? " Sa Hermione och tittade upp på kyparen. Han nickade och vissade dom ett lite mer eget ställe. Hermione mumlade en förtrållnig så man inte kunde höra vad hon och Ginny pratade om.
" Låt mej höra. Hur länge har detta på gått? " Sa Ginny och stirrade på Hermione. Hon var spänd över hur länge denna hemilga romans hade på gått.
" Sen... När Harry var med i den flammade bägaren. " Viskade Hermione och stirrade ner på bordet. Nu gappade Ginny, så länge?



" Jag vill veta... " Viskade Ginny och fattade inte hur hon kunde missa.
" Ska jag berätta eller inte? " Skrek Hermione och stirrade ont på Ginny. Ginny teg och lätt Hermione berätta.

Hermione berättar

' Alla har gått och lakt sej men Hermione sitter kvar och stirrar in i elden som blir mindre och mindre. Det blåser mer och det har börjat rinna salta tårar från Hermiones öga. Det hon inte märker är att George, som hon älskade då också var där. George hörde snyfftnigar och såg bara Hermiones röriga hår i soffan.
" Mione ? " Frågade han försiktigt. Hermione tårkade snappt bort tårarna med armen på hennes luv tröja.
" Hej... " Viskade Hermione hest fram. George satt sej långsamt i soffan brevid Hermione. Han drog ut sin hand runt hennes axlar och höll henne nära. Tårarna välde ut genom hennes små choklad färgade ögon.
" Mione gråt inte... " Viskade han mott hennes hår. Hon kände hans söta lukt, det var inte nåt man glömmer. Det lucktade en anig mint men se också ny gräddade bullar... Hermione drog in hans lukt igen, och igen, och igen... När George upptäkte det blev han kär, i den underbara flcikan med håret som en vilde, han blev förälskad i hans lille brors kärlek. Han kuppade händerna om hennes huvud och han var bara några centimeter med hans läppar mott hennes.
" George... Nån kan ko-... " Men hon han inte säga någoting för George läppar mötte hennes. Hon gav upp ett stön men drog sej inte tillbaka. Han tog tag i hennes midja och flyttade henne till hans knä. Hon drog runt hennes armar runt hans hals och njöt verkligen, hennes livs kärlek kyssede henne.
" För att vara din första kyss är du faktist bra Mione. " Mumlade George när han luttade tillbaka huvudet några millimeter.
" Vem har sakt att det är min första? " Viskade Hermione och log ett ovanligt snet lende.
" Okej... Med en Weasley? " Stönade George låttsast iretterat. När han såg Hermiones snea lende bestämde han säg skäl att hon ska minst le så varje dag .
" Vem har sakt det? " Mumlade Hermione som började pilla runt på Georges överkropp. George kunde inte medge att detta inte var ganska uphätsande.
" Ron? " Stönade George och blev väldigt upphätsad när Hermione började pilla längre ner hela tiden. Hon skakade på huvudet.
" Ginny? " Hon skakade på huvudet.
" Fred? " Hon skakade på huvudet.
" Percy? " Hon skakade på huvudet. Nu var George lite kronligt i hans huvud. Han hade tat alla som han trodde hade en chans på Hermione, okej Ginny var ett konstigt drag men endå. Ron var, ja alla trode det. Fred var ju hans tvilling så han behövde inte vara rädd att hon hade konstig smak för killar. Sen Percy, han var där för att... Av alla Weasley killar var han den som liknade Hermione mest. Då var det bara två kvar. Charlie och Bill. Dom som han trodde mins skulle röra Hermione. Det var en grym åldersskilnad, grymmt läskit.
" Bill? " Viskade George. Hermione nikade.
" Bill Weasley? Min storebror? Den älsta Weasley barnet? " Frågade George Hermione förvånat. Hermione lutade huvudet så nära Georges att hon kunde käna hans smak i munnen.
" Ja, den Weasley. " Stönade hon och började kyssa George igen. '

---

Mer?

¨-¨

30 dec, 2010 23:45

media
Elev

Avatar


Haha, dramatiskt! Som ett avsnitt av Glamour i textform. Spännande!

Den enda kritik jag kan tänkas komma med är en del särskrivningar, och mellanslagen mellan "" och meningarna mellan de. Men grammatisk kritik känns rätt overkill. =)

i care because you do

1 jan, 2011 10:09

Hogwarts Stolthet
Elev

Avatar


Oj oj oj..! Shit, Bill.. serigöst BILL!!!??? Mer!!! =D

Du behöver inte säga mer, Granger. Säg mig, vem av er ska dö i år? / Minerva McGonagall

1 jan, 2011 22:20

Amanda
Elev

Avatar


Skrivet av media:
Haha, dramatiskt! Som ett avsnitt av Glamour i textform. Spännande!

Den enda kritik jag kan tänkas komma med är en del särskrivningar, och mellanslagen mellan "" och meningarna mellan de. Men grammatisk kritik känns rätt overkill. =)


Jajaja.... Jag är ledsen.

Hogwarts Stolthet: Hihi... Hermione är lite anurlunda.



--------------------------------


" Bill? " Viskar Ginny och stirrar på Hermione. Hermione som skäms ganska mycket över att hon har hållit tyst om detta för alla, bara en visste det mer en Hermione och det var George, ja detta hadde presis bara stannat mellan dom.
" Ja, Bill. " Suckade hermione och pillad runt på bordet nörvöst.
" Men han och... " Sa Ginny i fasa.
" Dom kände inte varandra då, Gin. " Viskade Hermione och mindes hur krossad hon var när Bill fan henne. Men sen tröstade George henne på ett lite mindre barnvänligt sätt...
" Du älskar George eller hur? "
" Hmm... " Mummlade Hermione som tog en klunk av sitt svarta kaffe. Ginny som var ganska skrämd av vad Hermione hadde sakt, hon trode alltid Hermione var den lungna, lite för smarta tjejen i " Den gyllene trion ".
" Varför Ron? Varför Ron? " Frågade Ginny.
" Jag... Jag... " Viskade Hermione och kämpade mott tårarna.
" Hermione... " Mummlade Ginny som gick egenom historian igen, och igen, och igen...
" Ginny, detta är en ganska lång historia. " Sa Hermione och pillade närvöst på sin brölops ring, Ron tvingade den på henne. ( Jag vet inte vad man kallar såna där ringar. )
" HERMIONE, får jag bara säga en sak jag vill att du ska ha klart för dej? Jo för det första, du är gift och inte nog med det, du är gift med Roland Weasley. Min bror för att vara exakt. För det andra, George är en av mina bröder också. Hur, jag vill bara veta, kan du vara otrogen mott Ron med hans egna bror? " Viskade Ginny. Hermione var väldigt nära på att säga vad Roland hade gjort mott henne.
" Du vet inte vad han har gjort mott mej Ginny. Inte ett dugg. " Med dom orden tramformerade sej Hermione till hennes enda tröst, George Weasley.


----

Kanska kort kapitel, njut!

¨-¨

1 jan, 2011 22:41

1 2 3

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > En ny start [SV]

Du får inte svara på den här tråden.