Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Den ödesdigra natten[SV]

Forum > Fanfiction > Den ödesdigra natten[SV]

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Nox
Elev

Avatar


Titel: Den ödesdigra natten [SV]
Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Antal kapitel hittills: 1
Färdigskriven: Nej
Rating: PG-13
Beskrivning: DracoxHarry.

Så. Del 1.

Harry hade precis gått upp, han skulle smyga ut för att göra en nattlig genomsökning av skolan. Han drog på sig osynlighetsmanteln över pyjamasen och drog fram marodörkartan från under kudden. "Jag svär att jag har något rackartyg i kikarn." sa Harry och kartan vecklade ut sig som alltid. Han smög förbi Rons säng, han orkade inte med honom i det här ögonblicket och skyndade sig ner för trapporna till uppehållsrummet. Det stora rummet var helt täckt i mörker utom det lilla ljus eldstadens glöd utgav. Harry log och kröp ut genom utgången och var sedan ute i "trapphuset". Alla tavlornas invånare låg och sov så han vågade inte tända sin trollstav om någon skulle vakna av ljuset. Han skyndade sig ner för trapporna och ut genom stora porten. Han gick lungt och med ett stort flin på läpparna mot quiddich-planen. Han gick runt den sista kröken på den upptrampade vägen och såg en silluett. Harrys hjärta hoppade till, det var någon där ute. Han undrade vem som var ute så här pass sent på natten. Han tänkte inte i det ögonblicket på att han hade marodörkartan utan kände sig tvingad att själv se efter vem det var. Han gick ljudlöst fram över stigen. När han bara var några meter ifrån den av fullmånen silver-draperade sillueten då han plötsligt hörde något knaka till. Han hade klivit på en gren han inte sett. Siluetten vände sig om och i månens sken så såg Harry att det var...

Nox

15 dec, 2010 21:25

Accio
Elev

Avatar


*Fnitter*

Stolt Slyterinare~

15 dec, 2010 21:26

Lumos
Elev

Avatar


Undra vem... *sarkastisk*

Om man försöker vara någon annan kan man inte bli bättre än en kopia. Om man är sig själv kan man bli ett orginal.

16 dec, 2010 17:48

Ellie
Elev

Avatar


Bra!

16 dec, 2010 21:36

Lumos
Elev

Avatar


Skriv mer!

Om man försöker vara någon annan kan man inte bli bättre än en kopia. Om man är sig själv kan man bli ett orginal.

18 dec, 2010 22:46

MissParkinsson
Elev

Avatar


Awesome 8D skriv mer c:

...

18 dec, 2010 23:47

Lumos
Elev

Avatar


Jag tycker att du borde skriva mer! Accio hjälp mig nu!

Om man försöker vara någon annan kan man inte bli bättre än en kopia. Om man är sig själv kan man bli ett orginal.

29 dec, 2010 12:25

Accio
Elev

Avatar


Skrivet av Lumos:
Jag tycker att du borde skriva mer! Accio hjälp mig nu!

Jag har rättat en del till, så det borde bli snart. 8D

Stolt Slyterinare~

15 jan, 2011 18:26

vevve_puff
Elev

Avatar


bra skriv mer!!!

Tjola tjena alla mugglisar! :* Ni är bäst jag älskar er av hela mitt hjärta<3

28 sep, 2011 15:50

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Den ödesdigra natten[SV]

Du får inte svara på den här tråden.