Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Den lilla irländska hästdraken

Forum > Fanfiction > Den lilla irländska hästdraken

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Titel: Den lilla irländska hästdraken
Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Antal kapitel hitills: 0
Färdigskriven: Nej
Rating: G
Beskrivning: En dag förs ett drakägg ur sitt hemland i en resenärs koffert. Redan där börjar saker att trassla till sig i den lilla hästdrakens liv. Efter så många misstag och svek kan till och med en drake tappa modet. Men livet går vidare ändå...

Info om hästdraken:
(eftersom jag hittat på denna draksort själv så kommer lite info)

Namn: Hästdrake, av formen på sin nos.
Storlek: ca 8 m i vuxen ålder. En liten draksort.
Hem: Håller till nära ekvatorn i ganska stora områden.
Fjäll: Har en grå genomskinlig färg. Vinklar sig lätt i stark vind. Flyg-anpassade.
Utseende: Har en grå struktur. Gula genomskinliga taggar på ryggen till för flygning. Har endast två klor på varje fot. En "fena" på svansen för större flygkontroll.
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi39.tinypic.com%2Fnwd46f.png
Ägg: ca 1 dm högt. https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi41.tinypic.com%2F2u5bd08.png
Eldstråle: 10 m fram. 1 m bred.
Förmåga: Hästdraken är helt gjord för att flyga; En liten slank kropp, kraftiga snabba vingar, lätta fjäll, taggar och "svansfena" och stor navigeringsskicklighet. Allt för snabbt och smidigt flygande.
Brist: Tack vare sina tunna fjäll är draken mycket känslig. Den håller sig till varmare trakter p.g.a. kylan och flyger aldrig högre än 60 m upp i luften.


Innan jag börjar skriva vill jag ha några intresserade. Så skriv om ni vill följa en drakes liv!

28 jan, 2012 11:36

Borttagen

Avatar


Låter bra! Skriv!

28 jan, 2012 11:42

Borttagen

Avatar


Tar en liten del i taget:



Den lilla irländska hästdraken
Av Alicia Spinnet




Drakar. Vad är egentligen dessa varelser? Visst, flera meter höga vidunder, fjälliga, farliga och eldsprutande. I alla sagor har vi hört om dem. Fienden. Monstret. Motgången. Drakar är de ondaste varelser i alla historier. Inte sant? Men har du någonsin verkligen intresserat dig för dessa fascinerande kreatur? Visst är de kolossalt farliga, det nekar jag inte. De har stor makt med sina magiska förmågor och sitt värdefulla blod. De har förstört många liv. Men… Har någon någonsin intresserat sig över dessa drakars liv? Nej! Har någon alls brytt sig om att ordna en anständig rättegång mot en drake, eller ens tänkt på att fråga draken varför den är så arg innan de attackerar den och ”dräper” (eller rent sagt mördar) den? NEJ!
Här går vi och bekymrar oss om djurens rättigheter, om att alla levande varelsers liv är lika mycket värda, men så glömmer vi totalt de stackars drakarna! För de räknar väl också som levande? Det är mycket få av oss människor som tänker på att en drake också har en mor, ett hem, eller rent av barn.
Jasså, kanske du tänker, här har vi alltså en försvarare av de där monstren? Men tänk på alla katastrofer som drakar faktiskt har orsakat!
Jag medger att drakarna inte är helt oskyldiga varelser. Med vem har inte av misstag förstört något i sin ilska? Jag försvarar inte drakarnas förödelse, jag snarare förklarar att de inte är annat än mänskliga (eller inte mänskliga precis) varelser. Nåja, jag kan inte tvinga dig förstå. Men jag kan försöka en gång till, med en liten historia!

1 feb, 2012 14:19

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Den lilla irländska hästdraken

Du får inte svara på den här tråden.