Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

James Carnalos och De Vises Sten [SV]

Forum > Fanfiction > James Carnalos och De Vises Sten [SV]

Bevaka tråden
Användare Inlägg
JamesCarnalosVamp
Elev

Avatar


Titel: James Carnalos och De Vises Sten
Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Antal kapitel hittills: 1
Färdigskriven: Nej
Rating: PG
Beskrivning: Då Harry Potter har den bästa tiden i sitt liv sitter James Carnalos jämte och ser på.

Prolog: Branden


Då alla trollkarlar och häxor firade Mörkrets Herres nedgång fanns det fortfarande en dödsätare kvar som fortfarande gick fritt på gatorna, denna dödsätare bar namnet Bellatrix Lestrange. Hon bar en lång svart kåpa som dolde hennes galna ansikte, hennes ögon var fixerade mot hennes mål, det sista uppdraget hon fått av sin mästare: Att förinta paret Carnalos, ett av de sista sanna hoten mot honom då Potters var döda. Bellatrix gick i rask takt med sin stav redo i sin hand, ju närmare huset hon kom, ju mer trycktes hennes fingrar mot stav-skaftet. Nu visade sig det vackra röda huset framför hennes ögon och hon höjde staven som genomfört så mycket ondska. Hon gjorde en besvärjelse som låste alla dörrar, en protego framför varje lås och sedan framkallade hon en djävulsfyr. Eldvarelserna gick till anfall mot huset som snart stod i lågor. Bellatrix log ett galet leende. Just då hon bröt förbannelsen dök ett dussin aurorer upp ur tomma intet med sina stavar riktade mot kvinnan. Hon log och lät dem fånga henne. Hennes herre skulle befria henne då tiden var inne. Vad ingen av dem såg var en brun kattuggla som bar på ett bylte med uppdrag att hitta ett bra barnhem i London som låg några mil från den lilla byn. Barnhemmets ägare blev väldigt förvånad morgonen därpå då hon hittade ett barn på tröskeln till sitt eget barnhem, hon hittade inget namn och skrev in pojken som John Smith. Sedan gick hon för att mata de andra ungarna som bodde där och för att påbörja sina arbetsuppgifter.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi60.tinypic.com%2F2dw208.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi58.tinypic.com%2F2q30xz8.gif

24 jan, 2012 09:54

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > James Carnalos och De Vises Sten [SV]

Du får inte svara på den här tråden.