Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Sara Levander

Forum > Fanfiction > Sara Levander

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Titel: Sara Levander
Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Antal kapitel hittills: 1
Färdigskriven: Nej
Rating: G
Beskrivning: Sara Levander är en mugglarfödd flicka, eller iallafall tror hon att hon är mugglarfödd tills Rubeus Hagrid kommer dit mitt i sommaren. Han ger henne ett konstigt brev, om att hon får börja i Hogwarts skola för häxkonst och trolldom. Hon får också reda på den sanna historien om hennes riktiga föräldrar...
Såå, ska jag börja? Detär första gången, så förvänta er inget.

Kap 1, Hagrid

Sara vaknade av att någon ringde på ytterdörren. Mamma hade redan farit till jobbet. Det var sommar, Sara hade lov från skolan. Hon steg upp ur sängen, gäspade stort och gick sedan sömnigt ner för trappan och öppnade ytterdörren. Där stod en väldig skepnad, som mer liknade en jätte än en människa. Sara var för trött för att äns orka bry sig m att bli förvånad över mannens storlek. Han hade svarta ögn, brunt väldigt stort och långt skägg och lika långt hår. Han var nästan två gånger så lång som en vanlig man och minst fem gånger så bred.
"Vem är du?" sade Sara och gäspade ännu en gång. "Vad gör du här mitt i natten?"
"Klockan är faktiskt 12, Sara. Får jag komma in?"
Sara kände sig plötsligt helt klarvaken. Mannen - jätten - visste vad Sara heter. Hur kunde han veta det? Hon visste att det var osmart att släppa in en helt främmande persn i huset, speciellt någon sm såg ut att kuna mosa en med bara pekfingret, men det var något lockande i dessa snälla, svarta ögon.
"Jag är Hagrid förresten, Rubeus Hagrid. Skosvaktare och lärare i skötsel av magiska djur på Hogwarts skola för häxkonst och trolldom."
Sara blinkade och stirrade sedan på Hagrid. Häx... häx vaddå!? Hade han sagt häxkonst och trolldom, eller hörde Sara fel?
"Ursäkta? jag förstod inte vad ni sa, öh, Hagrid."
"Skogsvaktare och lärare i skötsel av magiska djur på Hogwarts skola för häxkonst och trolldom" upprepade Hagrid mycket tydligt. "Får jag komma in?"
Sara gjorde tecken åt Hagrid att komma in. Hagrid måste vika sig dubbel för att rymmas in genom dörröppningen.
Ett skämt. Det måste vara något skämt som mamma hade kokat ihop. Häxkonst och trolldom, vilket struntprat.

Vad tyckte ni? Om någon är intresserad, så fortsätter jag.

14 jan, 2012 09:52

Detta inlägg ändrades senast 2012-01-14 kl. 20:02
Antal ändringar: 4

MissFniss
Elev

Avatar


Låter jättebra! *bevakar*

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F37.media.tumblr.com%2Ftumblr_m6zhy4CVdK1rs7wooo1_250.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F8cc997157695e1fa86aff235db90c114%2Ftumblr_n31mqmgntS1qbdpqqo1_250.gif

14 jan, 2012 14:55

Borttagen

Avatar


Tack, skriver så ofta jag kan. Kommer kanske ett till kapittel i kväll, vi får se.

Okej, här kommer nästa:

Kap 2. Brevet

"Såå..." Hagrid grävde i fickan ett litet tag, drog sedan fram ett brev. Han räckte det till Sara. "Varsågod."
Sara tog emot brevet som var adresserat (eh.. skrev jag rätt..?) med smaragdgrönt bläck.
Sara Levander
England
Nällgränd 7
Det blåtapetserade rummet på övervåningen

Sara log. Mamma hade nog fixat ett litet försenat aprilskämt åt henne, hur skulle de annars veta vilket rum hon bodde i. Men Sara öppnade ändå kuveret och började läsa:
HOGWARTS SKOLA FÖR HÄXKONST OCH TROLLDOM
REKTOR: MINEVRA MCGONAGALL
Käre Miss Levander,
Vi har nöjet att meddela er att ni har tilldelats en plats på Hogwarts skola för häxkonst och trolldom. Härmed bifogas en lista på alla böcker och all utrustning som behövs.
Terminen börjar den 1 september. Vi förväntar oss er uggla senast den 31 juli.
Er tillgivna
Minevra McGonagall
Rektor

Sara läste vidare på de två andra pergamenten, vilken uniform man skulle ha, vilka böcker, övrig utrustning, och att förstaårselever inte får ha med en egen kastkäpp... Med ens kom Sara ihåg sina konstiga drömmar, om någon som flyger på en kvastkäpp i trädgården, stavar som trollar fram saker och ting, mig själv som ändrar hårfärg och näsor, sedan blixtar av grönt ljus och en död kvinna, så lik Sara själv, som låg död på marken... Med en chock, lika stor som Hagrid själv, förstod Sara att detta inte var ett skämt. Någonstans där inne insåg hon, att detta fanns. Magi är inte något som bara finns i sagor, magi finns, och Sara hade nu fått chansen att lära sig det.
Sara tittade upp på Hagrid som tittade på Sara.
"Varifrån kan man hitta alla dessa saker?" undrade Sara.
"I Diagongränden."

Eftersom att ingen har skrivit någon komentar så fortsätter jag med nästa kapittel i detta inlägg.

Kap 3, Den läckande kitteln
Efter tio minuter var Sara redan fullt påklädd. Hagrid och hon var nu påväg till Kings Cross tågstation; de skulle till London. Hagrid fyllde upp hela två sittplatser, han klagade ela tiden på att sitserna var för små. Väl framme i London började de gå.
"Var finns Diagongränden? Jag har aldrig hört det namnet förut."
"Det förvånar mej int att du int ha'" sade Hagrid. "Men du et såklart allt om Hogwarts, eller hur?"
"Öh... nej, bara att det är en skola för såna som kan trolla..."
"Herregud, de va de värsta, hardu aldrig undrat varifrån din mamma lärd sig allt?"
"Min mamma?" Sara kände sig förbryllad. "Min mamma kan inte trolla!"
Hagrid såg ut som om han hade fått en smäll i ansiktet, han bara stirrade rakt fram.
"Kom me här nu" sa Hagrid raskt. "Nu är vi framme, vid Den läckande kitteln."
Hagrid pekade med sitt jättelika pekfinger mot en liten pub rakt framför dem. Alla människor runtomkring dem gick bara förbi den, som om de inte lade märke till den. Men till Sara och Hagrid lade de defenitivt märke till, för Sara hade en konstig känsla av att alla stirrade på dem. Vilket inte var så konstigt, då hon gick med Hagrid.
De klev in i den lilla puben. Där var det fullt med folk. Sara tyckte det ar ett häftigt ställe, kedar som rörde om av sig själv, självdiskande fat och konstig mat. Hagrid gick fram till disken och beställde två honungsölar till dem.

14 jan, 2012 16:14

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Sara Levander

Du får inte svara på den här tråden.