Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Severus Snape Och Cannel McGartney [SV]-[PG-13]

Forum > Fanfiction > Severus Snape Och Cannel McGartney [SV]-[PG-13]

Bevaka tråden
Användare Inlägg
EmmyCannelSnape
Elev

Avatar


Severus Snape Och Cannel McGartney [SV]-[PG-13]

Titel:Severus Snape Och Cannel McGartney
Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Antal kapitel hittills: 9
Färdigskriven: Nej
Rating:PG-13 (I fall att)

Beskrivning:

Severus Snape – en tystlåten, dyster slytherinelev som alltid gick för sig själv. Umgicks nästan aldrig med andra elev än de andra i slytherin. Hans svarta flottiga hår som dolde hans ansikte, hans bleka kinder och sina svarta ögon skrämde livet ur i alla elever som mötte honom i korridoren en sen kväll. Severus kärlek till svartmagi skrämde många, redan när han började första året kunde han mer om svartmagi än sista års eleverna på Hogwarts Skola För Häxkonster Och Trolldom. Detta skrämde många lärare, men han skötte sig bra. Skötte sig på lektionerna, höga betyg, hamnade aldrig i slagsmål och använde aldrig magi mot de andra eleverna. Vilket han kanske borde ha gjort.. Tanke på alla gånger James Potter och Sirius Black var på honom. Retade honom, hånade honom, busade med honom och skrattade åt honom. Flickan Severus älskade, mer än svartmagi, var på en helt annan nivå som han aldrig klarade att ta sig upp till. För pojken han hatade mest, vars ord skars sig mot honom som tusen knivar hade fått henne som sin pojken vid namn James Potter. Vars namn som alltid kommer att brinna innanför hans ögonlock. Den dagen Severus förstod att han aldrig kommer att kunna få Lily att gilla honom. Vände han sig till sin bästa vän – Cannel McGartney. Nästan ingen människa förstod sig på henne, hon var skrämmande, var lika fascinerad av svartmagi som Severus. Hon var det närmaste Severus hade som vän, hon var som hans bästa vän. Cannel var till en början tillsammans med Sirius Black men fick nog när Sirius och James vände Severus upp och ner ute på skolgården när de gick sitt femte år. Efter den dagen följdes Severus och Cannel sida vid sida och efter skolan gifte de sig och väntade ett barn. Ett barn vid namn Emmy Cannel Snape. Både Cannel och Severus stod Lord Voldemort mycket nära fast mycket mera till Dumbledore. Men vid Emmys födsel bestämde Cannel sig för att inte låta sin dotter växa upp så nära mörkret. Så Cannel vände Lord Voldemort ryggen, något hon aldrig skulle ha gjort. Cannel hann gömma sig i en grotta i norra England och höll sin dotter i sin famn när han dök upp. Voldemort kom gåendes in i grottan och hade sin trollstav framme. Voldemort gillade Cannel väldigt mycket och om hon tänkte fly, skulle hon inte göra det i livet i alla fall. Han torterade Cannel hårt och lämnade henne döende på marken. Vände sig sedan till Emmys lilla försvarslösa kropp som låg på marken, men Emmys gudfader Lucius Malfoy hann stoppa honom och fick honom att skona Emmy. Fast Lucius lovade att träna Emmy så att hon en dag skulle vara redo att bli en medlem av Dödsätarna även om han hade lovat Cannel att skydda henne med sitt liv…
Emmy Cannel Snape och Cannel McGartney är eget påhittande karaktärer som jag kom på medans jag läste Harry Potter böckerna. Denna historia får ni tolka som ni vill. För mig betyder den mycket och för mig är dessa karaktärer verkliga. Kapitel ett kommer att handla om dagen de träffas och hur deras liv fortsätter från när de går ut Hogwarts till livet efter Cannel’s död.

12 dec, 2011 16:25

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Severus Snape Och Cannel McGartney [SV]-[PG-13]

Du får inte svara på den här tråden.