Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Det perfekta jullovet.

Forum > Fanfiction > Det perfekta jullovet.

1 2 3 ... 9 10 11
Bevaka tråden
Användare Inlägg
emmielou
Elev

Avatar


Hej, ska prova på att skriva en fanfiction. Det här är min första så förvänta er inget ''mästerverk'' men jag hoppas att ni gillar den. Skriver lite information om den och så kan ni väl skriva om ni tycker att jag ska börja?

Titel: Det perfekta jullovet.
Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Antal kapitel: Hittills, 1 och 2 på lager
Beskrivning: Ellen Garder går sitt tredje år på Hogwarts och jullovet är här, till skillnad från alla andra så är jullovet inget hon längtar efter, hon har inga föräldrar att åka hem till eftersom att hennes mamma dog när hon var åtta i en bilolycka, hennes pappa jobbar och resten av släkten vill inte veta av henne. Så därför måste hon stanna på skolan under lovet... Synd som det är så stannar bara en från hennes eget elevhem ''Hufflepuff'', och från dom andra är det den spydige pojken Draco Malfoy, den berömde Harry Potter, syskonen Weasley och några få till. Hur ska detta gå?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F29.media.tumblr.com%2Ftumblr_lwcifhELwC1qmlkrvo1_250.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_lwcifhELwC1qmlkrvo6_250.gif <3 Harry <3 Ron <3 Draco <3 Dean <3 Fred <3 George <3 Neville <3

8 dec, 2011 21:54

Detta inlägg ändrades senast 2011-12- 9 kl. 11:15
Antal ändringar: 2

Borttagen

Avatar


Låter bra. Fortsätt.

8 dec, 2011 22:02

emmielou
Elev

Avatar


Tack! Jag kan skriva ett nu...
Jag satt på min säng i vår sovsal, de andra tjejerna Layla,Julia och Sienna packade för fullt. Dom småpratade och fnissade lite medans de packade ner sina saker i väskorna.
''Jag tycker synd om dig, som måste vara kvar här!'' sa Julia och tittade på mig med en medlidande min.
''Äh, jag klarar mig.'' svarade jag och tittade ut genom fönstret. Snön hade lagt sig som ett täcke över marken.
''Ja, men du måste stanna här med massor av killar! Såg du inte listan? Dem ända tjejerna som stannar är Ginny Weasley,Luna Lovegood,Sarah Bigglefield och någon Yorkwood..'' berättade Layla utan att slita blicken från sin packning.
''Ja, men då får jag väl umgås med dem. Det är nog inte så farligt...'' sa jag och log.
''Du får skicka en uggla och berätta hur det går!'' sa Julia och ställde sig upp. Hon kliade sig lite på huvudet och sa sedan:
''Jag tror att jag har glömt något... Just det, min bok!''
''Vart ligger den?'' frågade jag och ställde mig snabbt upp.
''Nere i uppehållsrummet, på bordet.''
''Jag kan hämta den'' , sa jag och småsprang ned för trappen som ledde ner till Hufflepuffs uppehållsrum.
När jag hade tagit upp boken hörde jag hur någon sa bakom mig:
''Hej Ellen, det blir visst bara du och jag från Hufflepuff som stannar under lovet.''
Jag vände mig om och såg John Graymer stå nedanför trappen som går upp till pojkarnas sovsalar.
''Ja, det blir visst det.'' svarade jag.

En början. Den är lite tråkig men jag skriver ett till sen med lite mer ''händelse'' i eller vad man ska säga. Men jag måste ju börja någonstans...

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F29.media.tumblr.com%2Ftumblr_lwcifhELwC1qmlkrvo1_250.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_lwcifhELwC1qmlkrvo6_250.gif <3 Harry <3 Ron <3 Draco <3 Dean <3 Fred <3 George <3 Neville <3

8 dec, 2011 22:05

Detta inlägg ändrades senast 2011-12-10 kl. 17:15
Antal ändringar: 2

Victoire Weasly
Elev

Avatar


Jag tycker att du ska börja. Den låter jättbra!

~MY TUMBLR~

8 dec, 2011 22:16

emmielou
Elev

Avatar


Tack! Kapitlet som kommer nu är inte så roligt det heller, men det känns som att jag måste skriva det eftersom att det är en del av "storyn".

Kapitel 2 

Jag stod nu och tittade på en lite längre kille än jag. Guldbrunt hår och nu märkte jag att årskursens nörd hade väldigt fina bruna ögon bakom sina rektangulära glasögon... 
"Ellen! Min bok! " ropade Julia uppifrån våran sovsal.
"vi ses väl." sa jag och vände mig sakta om med boken i handen och småsprang upp för trappan. 
När jag kom upp såg jag att tjejerna var klara med packningen och var på väg ut från rummet.
Jag räckte fram boken till Julia och hon log, tog den och stoppade ner den i sin handväska.
"följer du med oss ut?" frågade Sienna med sin svaga röst.
" Det kan jag väl." sa jag och följde efter dem.
John var inte kvar i uppehållsrummet, han hade väl gått med sin kompis Petrus och skulle vinka av honom. Vi gick ut ur våran "porträttingång" och började gå med strömmen av elever som skulle hem över julen.  När jag stannade upp vid utgången så önskade tjejerna mig en god jul, jag tackade detsamma och sa hejdå innan jag gick in igen.
Jag började gå lite snabbare mot stora salen där det var bestämt att alla som skulle vara kvar skulle träffas innan det var så gott som fritt fram. När jag rundade hörnet som skulle leda mig till stora salen råkade jag gå in i någon. Jag hade tittat ned i golvet så jag såg inte vem det var tills jag hörde: 
"Vad gör du? Se upp vart du går smutsskalle!"
Jag behövde inte gissa när jag reste mig upp för att kolla vem det var.
"Förlåt, men du borde se upp lite själv." svarade jag tafatt. 
Malfoy som jag hade sprungit in i granskade mig från topp till tå.
Det verkade som om han inte visste vad han skulle säga så jag fortsatte: "och förresten så är jag inte det."
Draco slutade upp med "granskningen" och frågade: 
"Va?"
"smutsskalle, jag är ingen smutsskalle." Förklarade jag och tittade in i hans fantastiska iskallt blå ögon.
"Jag märkte det..." sa han sakta.
"hur då?" frågade jag undrande.
Hur kunde man se det utan på? Tänkte jag...
"Smutsskallar är jämt mycket fulare." sa han lite glatt och log.
"Men då är jag nog inte på topp så snygg då, eftersom att jag är halvt smutsskalle..." 
Jag log tillbaka.
"Men du kanske inte vill stå och prata med en halvbloding?" sa jag och tittade upp på honom.
"Om man ser ut som du så kan det knappast vara ett problem." sa han och tittade på min klädnad. 
"Hufflepuff?" frågade han.
Jag nickade. 
"Slytherin?" frågade jag honom. Jag visste egentligen redan det men på något sätt så ville jag att samtalet skulle vara länge.
"Yepp." sa han och tittade sedan åt stora salens stora dörr. 
"ska du också stanna?" frågade han lite uttråkat.
"ja, det är nog bäst att jag går in." svarade jag.
" Fortsätt med ditt du. " sa jag till honom och log. Jag vände mig om och började gå mot stora salen. 
"vi träffas, igen va?" ropade han efter mig. 
Hela jag blev uppvärmd inombords.
Jag vände huvudet åt hans håll och svarade; 
"Om du vill det så!" 
"Jag är Draco förresten..." sa han och tittade ned i golvet. Fast jag stod  flera meter ifrån honom så såg jag att han generade lite lätt.
"Ellen, Ellen Garder." 

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F29.media.tumblr.com%2Ftumblr_lwcifhELwC1qmlkrvo1_250.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_lwcifhELwC1qmlkrvo6_250.gif <3 Harry <3 Ron <3 Draco <3 Dean <3 Fred <3 George <3 Neville <3

9 dec, 2011 08:10

Borttagen

Avatar


ÅÅÅH! Så otroligt bra skrivet! ♥

11 dec, 2011 00:38

emmielou
Elev

Avatar


Tack så mycket! Vet du hur mycket det värmer?
Har ett till kapitel på lager. Det kan jag lägga upp imorgon!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F29.media.tumblr.com%2Ftumblr_lwcifhELwC1qmlkrvo1_250.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_lwcifhELwC1qmlkrvo6_250.gif <3 Harry <3 Ron <3 Draco <3 Dean <3 Fred <3 George <3 Neville <3

11 dec, 2011 01:02

Solkatten
Elev

Avatar


Mer

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

11 dec, 2011 01:20

karlsson.9
Elev

Avatar


jätte bra
meeeeeeeeeeeeeeer

11 dec, 2011 09:06

emmielou
Elev

Avatar


Stort tack till alla som läser! Här kommer ett kapitel till er!

Kapitel 3

Jag gick mot stora salen och drog upp den mäktiga dörren. Den knarrade lite och jag steg in i rummet. Syskonen Weasley satt redan där, Harry Potter också. De satt och samtalade om något, säkert om hur roligt det skulle bli på jullovet.
"Kom in miss Garder" sa professor McGonagall . Jag började gå i en vanlig takt mot Hufflepuff bordet. Jag satte mig på en bänk vid bordet. Vart var John någonstans? Jag vände mig om och såg hur han deltog i Gryffindor bordets konversation. Jag tittade ned i bordet och tänkte på tjejerna. Mina kära rumskompisar som inte skulle stanna under lovet. Det var nu jag insåg att det bara skulle vara jag och John i hela Hufflepuff tornet! Jag stannade upp i mina tankar när jag kände hur någon knackade på min axel...

"hej, vill du sitta med oss?" frågade den rödhåriga tjejen som lutade ned sitt huvud i min ögonhöjd.
"Ehm, ja tack. Om ni vill det så..." svarade jag osäkert och log.
"jag är Ginny förresten." sa hon och sträckte fram sin hand. 
Jag tog hennes hand och sa: 
"Ellen, Garder" sa jag lite mer självsäkert och ställde mig upp. 
Jag gick med Ginny och satte mig bredvid henne vid Gryffindorbordet. 
"Vem är det här då?" frågade hennes storebror George. 
"Ja, det här är Ellen Garder, Hufflepuffare." 
Svarade hon och gjorde en gest mot mig. Jag sa hej och log. Dom andra hejade tillbaka och såg väldigt glada och trevliga ut. Jag fastnade med blicken på Harry, jag är rätt så säker på att det var han. Han hade svart , ruffsigt hår och runda glasögon. Jag skymtade ett ärr i pannan och det var då jag var säker på att det var han. Jag har alltid varit väldigt isolerad och mest brytt mig om mitt eget elevhem och inte tänkt så mycket på dem andra. Det var därför jag inte riktigt kände igen de andra ansiktena. 
"Vi kanske ska presentera oss? Jag  är Fred och det här är min mindre snygga brorsa George." han gjorde en gest mot George och skrattade.
"Skratta på du men jag är fortfarande snyggast!" vi andra skrattade. 
Ännu en rödhårig pojke satt vid bordet. Han harklade sig lite och sa:
"Jag är Ron, och det här är Harry." Harrys kinder blossade och tittade upp och kollade sedan in i mina ögon. Vi satt så i några långa sekunder innan vi blev avbrutna av Professor McGonagall  som började prata. 
"Lyssna upp! Jag ska gå igenom lite information innan ni får jullov!" sa hon högt. Just då rusade professor Sprout in i salen och sa: 
"Professor McGonagall! Pojke, skadad! Jag var på väg hit från växthusen när jag såg honom!" 

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F29.media.tumblr.com%2Ftumblr_lwcifhELwC1qmlkrvo1_250.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_lwcifhELwC1qmlkrvo6_250.gif <3 Harry <3 Ron <3 Draco <3 Dean <3 Fred <3 George <3 Neville <3

11 dec, 2011 11:06

1 2 3 ... 9 10 11

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Det perfekta jullovet.

Du får inte svara på den här tråden.