Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Next To You [SV]

Forum > Fanfiction > Next To You [SV]

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Quidditch
Elev

Avatar


Kapitel 1 - Moving Away
Idé & Text: Linnea Murro - Quidditch
Rating: PG-13
Handling: Detta är en novell om pop sensationen Justin Bieber. Men den handlar inte bara om Bieber, utan även om en tjej, Julia Campbell. Julia är från Ottawa, men nu ska hon flytta till Stratford, Kanada.


Min Iphone vibrerade i handen och jag tog upp den för att läsa sms:et, "Vi älskar dig, du kommer få det bra i Stratford!" Jag drog lite på munnen som förmodligen skulle föreställa ett leende och jag knappade in, "Älskar er med, kommer sakna er!"
- Julia vi måste åka nu, älskling. Mammas röst lät som en viskning i mina öron.
Jag slängde en sista blick mot mitt rum och började gå mot ek-trappan. Jag drog handen längs med räcket och kände hur mamma kollade på mig. Hon log mot mig, men det var inget vanligt "mamma-leende" utan mer ett leende hon gjorde för att visa att hon tyckte synd om mig. Jag ignorerade hennes blick och gick rakt mot mina boots som låg ner slängda på golvet. Jag började gå mot den svarta Jeepen och slängde på mig min tröja i samma stund. Jag satte mig i framsätet och såg hur mamma räknade in med fingrarna om hon hade glömt någonting. Hon nickade till sig själv och satte sig i förarsätet och startade bilen.

- Det här kommer gå bra, gumman. Sa hon med ett leende på läpparna.
Jag drog upp luvan över håret satte på hörlurarna i öronen och somnade.


- Julia..hallå, Julia. Vi är framme nu.
Jag blinkade till och hade ett stängt och ett öga uppe.
- Ser du Julia, ser du hur fint det är? Mamma log som hon aldrig varit glad förut och kollade på mig.
Jag kollade ut. Där stod ett vitt hus av trä med vita knutar. Det var ett väldigt fint hus, väldigt enkelt men man förstod att man måste lagt ner mycket pengar på huset. Jag log mot mamma som redan hade stigit ut ur bilen och hunnit fram till dörren. Jag drog bort luvan från håret och drog ut hörlurarna från öronen och la dom i fickan. Jag började gå mot mamma som redan stod inne i hallen och studerade huset.
- Det är väldigt fint mamma. Hon vände sig hastigt och såg förvånad ut eftersom jag pratat. Men sedan förändrades hennes min och bildade det där "mamma leendet".
- Visst är det gumman. Jag såg att hon var glad över att jag tyckte om det, nästan stolt.
- Var ligger mitt rum, mamma? Mamma pekade upp för trappen och sedan sa hon "och till vänster".
Jag började gå upp för trappen och styrde mig själv åt vänster. Jag öppnade dörren med koppar-handtaget och steg in. Rummet var stort, mycket större en mitt förra rum. Jag såg att de flesta av mina möbler redan hade burits upp, däribland min säng. Jag slängde mig på den och kände hur Iphonen vibrerade. Jag drog upp den och såg hur än en gång Alice skickat "Fan, vad jag saknar dig."
Jag skickade tillbaka "Detsamma, vi får träffas på sommarlovet!" Jag kände hur ångesten kom. Det var flera månader kvar till sommarlovet och jag saknade alla redan otroligt mycket. Iphonen föll till golvet med en duns, jag sov.


[Ja, skriv lite vad ni tycker om den, ska jag ändra på någonting. Btw: Justin kommer komma lite senare. Tänkte att det blir bättre om man skriver lite kapitel innan en att allting kommer på samma gång.]

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi50.tinypic.com%2F4hdw91.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi47.tinypic.com%2F200ck0i.gif

7 dec, 2011 23:24

Borttagen

Avatar


Otroligt bra skrivet.
Bevakar.

8 dec, 2011 11:58

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Next To You [SV]

Du får inte svara på den här tråden.