Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

[PG][SV]Twins 4-ever[SV][PG]

Forum > Fanfiction > [PG][SV]Twins 4-ever[SV][PG]

1 2
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Titel: Twins 4-ever
Språk: SV
Typ av text: FF
Antal kapitel hitils: 2
Ratning: PG
Beskrivning:

Charlie och Tim Roscoe är tvillingbröder som går sitt andra år på Hogwarts. De har varit oskiljaktiga under alla år och inget förändras när när de kommer till Hogwarts trots att hamnar i olika elevhem. Men det finns avundsjuka hos vännerna och de försöker göra allt de kan för att förstöra vänskapem mella bröderna och medans händer också mystiska saker på Hogwarts. Elever skadas och flera lektioner ställs in och nu tvingas bröderna och deras vänner sammarbeta för att lösa mysteriet.
Text av Love_Dumle_Love

En FF av~
love_dumle_love and Soul

Vi börjar när någon komenterat.

3 dec, 2011 17:54

Detta inlägg ändrades senast 2011-12- 4 kl. 12:09
Antal ändringar: 4

Borttagen

Avatar


Ska du eller jag börja?

3 dec, 2011 18:11

Borttagen

Avatar


Bevakar, kör igång GUYS!

3 dec, 2011 18:13

ginny_ginny
Elev

Avatar


Låter bra Kör på bara

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_m9d6b39njL1rvxye8o1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F35bca0aa64e992edd68ead900ecc8344%2Ftumblr_mifr6vLOYx1qh0dg9o1_250.gif

3 dec, 2011 18:16

Borttagen

Avatar



TACK! vi börjar :3
Charlie - Kapitel 1
Charlie kände hur spänningen ökade för varje steg som han tog. De blåa conversen han ärvt efter hans kusin klapprade mot marken då han gick och ljudet fick Charlie att lugna sig lite. De gröna ögonen slet sig från skorna och han blev genast chokad över alla dessa människor. Charlie hade sätt många människor på samma plats men det var något över de som fick honom att häpna av förundran. Kanske det varderas anorlunda klädsel, inga kappor eller inga hattar. Charlies pappa Ted rykte lite i hans jacka så att han skulle få kontroll över hur han gick, han var två sekunder från att gå in i en vägg, alltså inte väggen till perrong 9 3/4 utan en äkta vägg utan förtrollningar. Charlie ruskade på sitt bruna hår som hade kommit över ögonen så att de la sig rätt och inet skymde hans syn.
"Pappa, är vi framme snart?" gnällde han även fast han visste att det var bara bakomkrökrn.
"Det vet du Charlie." suckade Ted och pekade sedan på perrongen.
"Där, där är den. Spring nu så kommer vi med dina grejer sedan. men du får at med dig Pirat." sa han och gav Charlie buren med det bruna kattugglan som saknade ett öga. Charlie hade hittat ugglan i ett hörn i affären och tyckt så synd om den så att han köpte den. Pirat saknade ett öga och hade därför en pirat aktig ögonlapp som gav honom namnet Pirat. Pirat var som en extra tvilling. Trilling. Charlie nickade och sprang till väggen men stannade två meter framför för att stirra bestämmt på väggen.
Charlie tog satts och sprang in i väggen..

3 dec, 2011 18:33

Borttagen

Avatar


Första kapitlet del 2

(Tim)
Tim såg efter sin tvillingbror och började springa strax efter.
Som vanligt blundade han, fast att han visste att det inte skulle bli någon smäll, det var bara en reflex, en irriterande reflex som inte gick att få bort.
Han hade längtat tillbaka till skolan hela sommaren.
Inte för att han vantrivdes hemma, men för att han insåg att Hogwarts var hans hem nu.
Till slut öppnade han ögonen och såg sig omkring.
Hans gröna ögon var öppna och dubbelt så stora av förundran av det han såg.
Hogwartsexpressen stod framför honom.
Det vällde ut rök från det rödsvarta tåget och Tim kände hur han verkligen VILLE komma tillbaka till Hogwarts.
Inte bara för att det var hans andra hem utan också för att det var där han hade sina vänner.
Zally Night var hans bästa vän.
Tim sökte efter Zallys långa, slanka figur i folkvimlet, men kunde inte hitta henne.
En massa människor sprang fram och tillbaka, både för att säga hej då till sina barn eller bara stod och vinkade.
Lite konstigt, tyckte Tim, eftersom det var en halvtimme kvar tills tåget skulle åka.
Genast satte han rikting mot tåget och trängde sig fram för att komma fram först, som om han tävlade med någon osynlig.
Gång på gång upprepade han.
"Ursäkta mig, jag måste komma fram, ursäkta."
En kvinna klädd i en lång svart kappa såg argt på honom när han försökte komma fram mellan henne och de lilla barnet hon höll i handen.
Han log mot barnet och till kvinnans stora förtret log barnet tillbaka.
Tim fortsatte framåt.
Det var tur att han inte var hemma hela året för mer än en andledning.
Folk hade för vana att alltid behandla honom och hans bror som en person, men som tur var hade det minskat sen de kom till Hogwarts.
Visst, pojkarn var ganska lika i kroppbyggnad men trots allt var Tim betydligt kortare.
Likadant med håret.
Charlies hårfärg var riktigt mörktbrunt, medans Tim skulle beskriva sin hårfärg som mörkblond.
Det enda de faktiskt hade lika var deras
gröna ögon.
Efter mycket om och men kom han fram till tåget där han träffade en leende flicka vid namn Zally Night.
Hon kramade honom genast, vilket gjorde Tim ytterst generad.
Hon brydde sig inte om hans förlägenhet utan började stiga på tåget medans hon sa
"Det är såå kul att se dig, jag har längtat efter dig hela sommaren. Men det är väl klart att du har gjort detsamma!"
Tim såg lite förvånad ut men döljde det ganska bra när han glatt steg på tåget med en babblande Zally framför sig.

3 dec, 2011 18:50

Detta inlägg ändrades senast 2011-12- 4 kl. 14:27
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


Skitbra!!! Åh, jag vill ha meR! ♥ Båda ni skriver OTROLIGT BRA!

4 dec, 2011 11:40

Borttagen

Avatar


Tackar ^^

mer kommer antagligen idag eller ikväll

4 dec, 2011 11:57

Borttagen

Avatar


Yay!

4 dec, 2011 12:58

MissFniss
Elev

Avatar


Jättebra!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F37.media.tumblr.com%2Ftumblr_m6zhy4CVdK1rs7wooo1_250.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F8cc997157695e1fa86aff235db90c114%2Ftumblr_n31mqmgntS1qbdpqqo1_250.gif

4 dec, 2011 16:02

1 2

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > [PG][SV]Twins 4-ever[SV][PG]

Du får inte svara på den här tråden.