Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Petunia Evans och varför hon blev som hon blev [SVE]

Forum > Fanfiction > Petunia Evans och varför hon blev som hon blev [SVE]

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Titel: Petunia Evans och varför hon blev som hon blev.
Språk: Svenska
Barntillåten.
Handling: Petunias lillasyster Lily har fått ett brev från Hogwarts och fått reda på att hon är en häxa, för Petunias del har inget hänt, hennes föräldrar bryr sig mer om Lily nu. Men vem bryr sig om Petunia?

Vad tycker ni?

13 nov, 2011 17:27

Ms.Markus
Elev

Avatar


Gillar idén, Skriiiv !

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F429721c25a7be8c8b8cc3a11babad36d%2Ftumblr_mlgfxjBIJS1s73np6o1_500.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2Ftumblr_m72bratYog1rp7i4y.gif

13 nov, 2011 17:53

Borttagen

Avatar


Jag kommer skriva i jag form och de kommer inte att vara helt som i boken bara så ni vet.
okej jag kan väl börja nu då så hoppas jag att någon fler börjar läsa.

Kapitel 1. Brevet

Jag gick ut för att hämta posten som mamma bett mig, jag hade sminkat mig lite också ifall att den söta grannpojken skulle se mig. Jag kollade igenom vad vi fått, räkningar, räkningar, Hogwarts? Jag kollade på brevet, det var adresserat till Lily. Jag lämnade all post på bordet utom brevet till Hogwarts som jag gick upp och läste.

Kära Lily Evans vi är glada att meddela att du har kommit in på Hogwarts skola för häxkonster och trolldom.

Mer än så läste jag inte innan jag fick ett skrattanfall. Magi fanns ju inte. Jag såg att Lily kom in.
-Vad är de som är så kul? Frågade Lily och släppte ut sitt röda hår ur hästsvansen.
-Ingenting alls. Sade jag och gömde brevet under kudden. Lily märkte det.
-Vad gömde du?
-Ingenting alls. Ljög jag och reste mig upp.
-Har du en pojkvän? Retades Lily.
-Nej! Fräste jag och jag kände att mitt ansikte blev rött. Lily gick och hämtade brevet.
-Det här är ju till mig! Jag satte mig ner på sängkanten.
-Tog du det? Och läste det?
Jag nickade.
-Förlåt. Lily kramade om mig,
-de gör ingenting.
-Vad stod det då? Jag ville inte berättade att det bara var ett skämt. Lily öppnade det och läste det.
-Wow! Sade hon.
-Jag ska få gå på en skola för magi!
-Hur kan du tro på det Lily? Lily såg förödmjukad ut.
-Jag går och pratar med mamma om det. Sade hon och gick ner till köket. Jag satt på sängkanten och tog fram min dagbok.

20 Augusti
Kära dagbok, Lily har fått ett brev från någon skola som heter Hogwarts, jag vet inte om de är på riktigt eller inte, de står att hon är en häxa och en massa andra konstiga saker, men tänk om hon är det. Vi är ju systrar så då borde ju jag också vara det. Jag hoppas det då kan vi gå tillsammans. Om det nu är på riktigt alltså.

Jag stängde igen dagboken och gömde den i byrån under mina tröjor.

Vad tyckte ni? Det blir mer spännande sen.

13 nov, 2011 18:37

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Petunia Evans och varför hon blev som hon blev [SVE]

Du får inte svara på den här tråden.