Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Dominique & Vampyren

Forum > Fanfiction > Dominique & Vampyren

1 2 3 ... 9 10 11
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Carro_Potter
Elev

Avatar

+2


Titel: Dominique & Vampyren
Huvudperson: Dominique
Ratings: G-PG
Kapitel hittils: 5
Färdig: Nej
Handling: Dominique börjar sitt första år på Hogwarts. Hennes storasyster Victoire berättar en massa roliga saker som händer på Hogwarts men även hemska och läskiga saker som har hänt.


Läs gärna min ff, Love Twice https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.chickensmoothie.com%2Fpet%2F88456922%26amp%3Btrans%3D1.jpg

12 nov, 2011 22:03

Detta inlägg ändrades senast 2011-12-27 kl. 21:37
Antal ändringar: 3

Ann
Elev

Avatar


vill gärna höra hela berättelsen! skriv!!!

12 nov, 2011 22:07

Carro_Potter
Elev

Avatar

+2


1. Skolstarten
Dominique var dotter till Bill och Fleur Weasley. Dominique var en glad, snäll och duktig tjej. Hon gilade att prata franska -Fleur är ju från Frankrike- och engelska. Dominique hade en äldre syster vid namn Victoire. Victoire var 13 år gammal och skulle börja sitt 3 år på Hogwarts. För Dominique som precis hade fyllt 11 år skulle det bli första året på Hogwarts.
Dagarna gick och tillslut kom dagen då Dominique och Victoire skulle åka till Hogwarts.
-Ånej! utbrast Fleur.
-Vad är det älskling? frågade Bill.
-Klockan är halv nio, vi måste skynda oss, sa Fleur.
Alla skyndade sig och satte sig i bilen. De åkte iväg och var strax framme på Kings Cross station.
Det sprang in på perrong nio och trekvart.
-Woow, sa Dominique när hon fick se alla människor och det blod röda tåget som stod där framme.
De sa hejdå till varandra och så gick Dominique och Victoire in på tåget.

Läs gärna min ff, Love Twice https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.chickensmoothie.com%2Fpet%2F88456922%26amp%3Btrans%3D1.jpg

12 nov, 2011 22:21

Ann
Elev

Avatar


bra!! mer!!

12 nov, 2011 22:24

Carro_Potter
Elev

Avatar

+2


Victoire satte sig i en kupé där hennes kompisar satt. Dominique gick runt i de olika kupéerna tills hon hittade en som var tom. Hon satte ner sin uggla Rose i ena stolen och satte sig i den andra. Strax därefter kom någon in i kupén. Det var en kille och en tjej. Killen hade ganska kort svart hår och fina blåa ögon. Tjejen hade långt rött hår och gröna ögon.
-Är det ledigt här? frågade tjejen.
-Aa, svarade Dominique lite blygt.
De satte sig på det två tomma stolarna.
Nu kände Dominique igen dom! Det var ju hennes kusiner Hugo Weasley och Lily Potter.
-Att jag inte kände igen er, sa Dominique.
De kramade varandra och sedan började de prata.
Godis-damen kom och Dominique köpte 5 chokladgrodor. Hugo köpte 6 stycken och Lily köpte 3 stycken chokladgrodor.
-Vilka kort fick du Dominique? frågade Lily.
-Jag fick Albus Dumbledore, Harry Potter, Minerva McGonagall, Kirke, Merlin och Severus Snape, svarade Dominique.
Resan fortsatte bra och det kom fram till slut stationen i den lilla byn Hogsmeade.
Dominique, Lily och Hugo klev ut ur tåget.
-Ska vi inte vänta på Victoire? frågade Hugo.
-Nej, det är ingen idé, svarade Dominique.
-Kom till mig alla förstaårs elever, ropade någon.
-Det måste vara Hagrid som ropar, sa Lily. Kom så går vi dit.
De kom fram till Hagrid som sa att alla skulle sätta sig i båtarna. De lyckades rå bort till slottet där en stor skara elever höll på att tränga sig in. Hagrid följde eleverna till ingången där Professor McGonagall väntade på dom.
-Följ med mig alla förstaårs elever.

Läs gärna min ff, Love Twice https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.chickensmoothie.com%2Fpet%2F88456922%26amp%3Btrans%3D1.jpg

12 nov, 2011 22:40

Detta inlägg ändrades senast 2011-11-12 kl. 23:21
Antal ändringar: 2

Ann
Elev

Avatar


jätte bra! vill höra mer!!

12 nov, 2011 22:49

Carro_Potter
Elev

Avatar

+1


Förstaårs eleverna följde efter Profesor McGonagall in i det stora, fina slottet.
-Vi ska vänta här och sen är det elevhemssortering.
Alla eleverna stod i där sina fina hogwartsuniformer. Vissa flickor fnittrade lågmält medan pojkarna försökte se lite tuffa ut.
-Kom nu elever. Nu är det dags, sa Professor McGonagall.
De kom in i stora salen. Professor McGonagall gick fram till lärarbordet och började prata.
-Hejsan kära elever och välkomna till ett nytt skolår här på Hogwarts. Innan vi börjar våran festmåltid ska vi sortera ut alla nya elever. Efter sortering ska jag berätta lite information.
sa Professor McGonagall.
-De barnet jag ropar upp ska komma fram hit, sätta sig på pallen och ta på sig den magiska sorteringshatten, fortsatte hon sedan.
Elev efter elev gick fram och blev sorterad och äntligen, äntligen blev det Dominiques tur. Hon gick fram och satte sig. Satte försiktigt på sig hatten och väntade.
Kanske passar du i Hufflepuff. Du som är så smart och rättvis.Eller..?
Nej, snälla. Inte Hufflepuff. Ta Gryffindor, snälla! ,tänkte Dominique.
-Gryffindor! ropade hatten.
Alla elever var nu sorterade och nu var det dags för information.
Ja! Jag hamnade i Gryffindor! , tänkte Dominique.
Tiden gick och alla blev uppropade. De åt middag och sedan skulle eleverna till sovsalarna.
-Gryffindor, efter mig! Ropade en lång, mörk hårig flicka.
Alla gryffindorare följde efter den mörkhåriga flickan som visade sig heta Phillipa. De gick upp för enmassa trappor tills det kom till en tavla med en tjock dam på.
-Bakom den här målningen ligger vår sovsal. Lösenordet för att komma in är "Lakritstrollet", sa Phillipa. Lakritstrollet, sa hon sedan och porträttet med den tjocka damen svängde åt sidan.
-Välkomna in, sa Den tjocka damen.
-Wow, utbrast alla förstaårs elever.
-Dåså, killarnas sovsal ligger till vänster och flickornas till höger, sa den andra prefekten, Robin.
Alla flickor gick till deras sovsal för att plock i ordning allt.
En kort, söt, blond flicka råkade stöta till Dominique så hon nästan ramlade.
-Oj, ursäkta mig, sa flickan vänligt. Gick det bra?
-Ingen fara, det är okej, svarade Dominique. Jag heter Dminique, vad heter du?
-Jag heter Victorya, sa flickan.
-Fint namn.
-Tack, sa Victorya och rodnade lite.

Läs gärna min ff, Love Twice https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.chickensmoothie.com%2Fpet%2F88456922%26amp%3Btrans%3D1.jpg

12 nov, 2011 22:58

Detta inlägg ändrades senast 2011-11-19 kl. 20:05
Antal ändringar: 4

Borttagen

Avatar


Jättebra! Längtar tills du skriver mer! *Bevakar*

19 nov, 2011 19:35

Ann
Elev

Avatar


jätte bra carro_potter!
jag vill höra mer!

19 nov, 2011 19:37

Carro_Potter
Elev

Avatar


Dominique och Victorya pratade länge tills någon sa,
-Vad pratar ni om?
Det var Lily som frågade.
-Hej Lily! Det här är Victorya, sa Dominique.
Lily räckte fram handen och Victorya gjorde detsamma.
De började prata alla tre.
De fortsatte sitt ivriga prat tillsamans medan det packade upp.
-Jaa! utbrast Victorya. Våra klädnader är här!
Dominique och Lily började hoppa av glädje. Äntligen kände sig Dominique som en äkta häxa.
De satte på sig klädnaderna.
-Dom sitter perfekt, sa Lily.

Dagen gick mot sitt slut och mitt på natten var det inte tänt i ett ända
fönster.

Nästa morgon vaknade Dominique med ett ryck. Hon andades häftigt och var alldeles svettig.
-Vad är det gumman? frågade en okänd röst.
-Det är bra. Jag drömde bara en mardröm. Men, vem är du? Frågade Dominique.
-Jag är en av prefekterna. Jag heter Lindsey, sa Lindsey.
Dominique kom inte på något att säga så hon log till svar.
Lindsey gick tillbaks till sin säng men Dominique kände sig rädd och ängslig. Drömmen hade varit hemsk och tänk om det var verklihet. Tänk om Voldemort var tillbaks. Än en gång...

Läs gärna min ff, Love Twice https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.chickensmoothie.com%2Fpet%2F88456922%26amp%3Btrans%3D1.jpg

19 nov, 2011 20:04

1 2 3 ... 9 10 11

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Dominique & Vampyren

Du får inte svara på den här tråden.