Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Trust & Love

Forum > Fanfiction > Trust & Love

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Titel: Trust & Love
Språk: Svenska
Rating: Troligen G. Kanske PG.
Handling: Sally börjar sitt första år på Hogwarts. Hon får brev av någon men vem? Hon blir kär i en kille och hennes bästis verkar dölja något.

Jag vet att jag skrev en ganska kort handling men jag hoppas ni kommer gilla min FF.

9 nov, 2011 20:28

Carro_Potter
Elev

Avatar


Skriv! Låter väldigt bra.

Läs gärna min ff, Love Twice https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.chickensmoothie.com%2Fpet%2F88456922%26amp%3Btrans%3D1.jpg

9 nov, 2011 21:12

Borttagen

Avatar




1. Ugglor i stan

Sally vaknade en tidig lördags morgon. Det var näst sista veckan innan skolan började.
Sally gjorde sig i ordning och gick ner till köket för att äta frukost. Vid köksbordet satt redan mamma Penelope, pappa Tim och Steve som var Sallys lillebror.
-Sally, har du läst dagens tidning? frågade Tim.
-Klart jag inte har. Jag vaknade ju nyss... svarade Sally lite irriterat.
-Inte den tonen Sally, sa Penelope.
-Jag är bara trött, sa Sally.
Steve fnissade. Han hade alltid svårt att hålla sig för skratt.
-Men vad stod det i tidningen då? frågade Sally.
-Folk har sett ovanligt mycket ugglor flyga omkring i stan på sistonde, svarade Tim.
-Konstigt med tanke på att ugglor inte brukar vistas i stan särskilt... Penelope blev avbruten just som en uggla flög in genom det öppna köksfönstret. Ugglan hade ett brev med sig. Tim tog brevet och läste.
-"Till Miss. Clearwater". Det måste vara du Sally.
Sally tog brevet och öppnade.
-Woow, utbrast Sally förvånat.

Mer kommer senare.

9 nov, 2011 21:25

Borttagen

Avatar


Mer!!!! Nu!!! Vad står det i brevet?????
SKRIIIIV!!!!!!!

10 nov, 2011 21:04

Borttagen

Avatar


-Vad står det? Vad står det? frågade Steve upphetsat.
-Lugn Steve. Det står bara att... Sally var sprickfärdig av iver.
-Ja..? sa Tim
-Det står att jag har blivit antagen till Hogwarts skola för häxkonster och trolldom! ropade Sally glatt.
-Oj, får jag se? frågade Penelope.
Penelope tog brevet och läste : "Miss. Clearwater har blivit antagen en plats på Hogwarts skola för häxkonster och trolldom. En lista med skola böcker som kommer behövas skickas inom kort".
Och in genom köksfönstret kom ännu en uggla.
Nu hade bok-listan kommit och allt som skulle behövas stod på listan. Man behövde bara åka till Diagongränden, köpa det man behövde och sedan vänta på den dagen man skulle iväg.

Samma eftermiddag åkte Penelope och Sally in till
stan - Diagongränden - för att köpa det som behövdes. De kom hem med en trollstav, en uggla en trave böcker m.m.
Sally började packa och allt gick så fort tills den speciella dagen kom.

10 nov, 2011 21:18

Ann
Elev

Avatar


vilken speciell dag??

12 nov, 2011 16:17

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Trust & Love

Du får inte svara på den här tråden.