Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

|SV|PG|5år och livsfarlig|SV|PG|

Forum > Fanfiction > |SV|PG|5år och livsfarlig|SV|PG|

1 2 3 ... 9 10 11
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Titel: 5år och livsfarlig
Språk: SV
Typ av text: Egen berättelse
Antal kapitel hitills: 2
Färdigskriven: Nej
Rating: PG
Beskrivning: Ewolet 5år är livsfarlig för sin omgiving, hon skadar andras psyke eller dödar de inifrån genom att se de i ögonen när hon är arg. Alla som känner till det hatar henne och pratar bakom ryggen på henns familj, men Ewolet rår inte för det, hon menar det aldrig. Det bara blir så. Den ända hon kan söka tröst hoss är hennes 15 åriga storasyster som gör allt för att hon ska hålla sin kontroll så att hon kan få växaupp utan sin mamma till fyllo. Vendela som systern heter måste snabbt skaff ett jobb, rymma och ta hand om sin syster.


Börjar vid första komentaren

31 okt, 2011 09:17

Detta inlägg ändrades senast 2011-10-31 kl. 10:32
Antal ändringar: 1

Fridz
Elev

Avatar


31 okt, 2011 09:18

Borttagen

Avatar


Då börjar jag :3
___________________
En liten flicka med isblåaögon, blonda skruvlockar och en söt liten blå klänning satt i sandlådan på en lekplats och såg ut att studera en liten söt schäfervalp, men så var det tyvärr inte..


Ewolets isblåaögon genomborrade den lilla schäfervalpen så att hela den började darra. Valpen hade varit alldeles för "påhoppig" för hennes smak och hon hade blivit irreterad och av misstag sätt valpen i ögonen och liksom, fastnat där. Valpen föll ihop till marken och rörde sig krampaktigt i sina rörelser medans den gnydde högt och ljudligt. Ljudet var irreterande och ännu mera vrede samlades inom Ewolet och riktade det ut i valpens psyke. Ägaren var inte där för tillfälet eftersom personen var och hjälpte sitt barn ner från lätterställningen, antagligen skulle de möta en livlös valp brevid ett litet barn med stora blonda skruvlockar. Vendela hörde ljudet en bit ifrån och såg mot sin lillasyster och sedan påvalpen, blodet isadesig och hon sprang fram till sin syster och lyfte genast upp henne i sin famn. Vendela såg bak på valpen. Död.
I den stunden kände Ewolet hur skamen brände i hela kroppen och tårarna började rinna ner från kinderna innan det bröt ut i riktig gråt. Vendela hyshade sin syster medans hon gick hem med systern mot axeln.

31 okt, 2011 09:30

Bombarda
Elev

Avatar


extremt bra skrivit du!
känn dig bevakad!♥

Kärlek till alla!

31 okt, 2011 10:03

Borttagen

Avatar


Tackar ♥

Uhm, ska jag skriva ett till nu eller efter lunch? C:

31 okt, 2011 10:10

Bombarda
Elev

Avatar


NU! för efter lunch kan inte jag läsa

Kärlek till alla!

31 okt, 2011 10:15

Borttagen

Avatar


Kör till ;3
_____

Vendelas hand slöt sig om handtagen till dörren på hennes familjs hus, ja, familj och familj, pappan hade lämnat de och mamman var ett värdelöst fyllo som hade en värdelös lön och slösade allt på sprit. Stanken av sprit bemötte henne när hon öppnade dörren och ställt ner Ewolet, i ena hörnet av korridoren satt deras mamma på golvet lutas mot väggen och sov.Vendela såg på henne med avsmak och gicksedan in i sitt rum och la sig ner på madrassen till säng. Tankarna snurrade runt i huvude, de kunde inte bo kvar här, de måste rymma. Alla hatar familjen Day på grund av deras mamma, det deras pappa gjort och det som Ewolet inte kunde rå för.. Ewolet? Var var hon nu?
"Satunge! Jävla missfoster, du är en värdelös lite häxa som bara förstör andras liv, du kan gå och dö!" en hög smäll och Ewolets Gert hörde utanför. Ewolet hade sätt deras mamma i ögonen..

31 okt, 2011 10:26

Bombarda
Elev

Avatar


Shhiiiiiit så sjuuuuuuuukt bra! DDDD

Kärlek till alla!

31 okt, 2011 10:30

Borttagen

Avatar


Tackar ♥ kanske skriver ikväll eller efter lunch för jag har inget att göra idag 8D

31 okt, 2011 10:31

Bombarda
Elev

Avatar


låter bra!

Kärlek till alla!

31 okt, 2011 10:32

1 2 3 ... 9 10 11

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > |SV|PG|5år och livsfarlig|SV|PG|

Du får inte svara på den här tråden.