Titel: Perrong Nio och tre kvart
Rating: kommer att innehålla kyss scener men jag tror de flesta kan läsa de men för säkerhetskull 11 år.
Färdiga Kapitel: 1
Färdig?: Nej
Genre: Vet inte x) Lite olika.
Ni kommer att läsa om de jobbiga åren för Katie på Hogwarts fram tills 5 året känner sig Katie meningslös och ogillad av allt och alla nästan och allt beror på dagen för 5 år sedan.
Författare: Ni som har läst mina fictions innan har säkert hört talas om Katie McKenzie?
Jo hon är min påhittade karaktär som då går på Hogwarts osv. i ett av dessa fictions har Katie även ett förhållande med Sirius. Men nu känner jag för att börja om Katies liv en gång till för att få det perfekt.
Kapitel 1 Perrong 9 och tre kvart.
Katie vaknade tidigt denna morgon inte för att solen sken in genom hennes fönster och lös på hennes bruna ansikte, nej utan för att idag var den dagen Katie skulle börja på Hogwarts.
[Katie]
Jag slängde av mig täcket och kollade hastigt på klockan medan jag tror på mina blåa jeans och ett
Svart linne, jag drog även på mig min blå rutiga skjorta. Klockan var 5.30.
Tassande ut till badrummet för att kolla om jag behövde borsta mitt bruna hår som gick en bit nedanför ryggen. Håret såg ut som ett fågelbo och jag borstade snabbt igenom det även om det gjorde ont (jag är hår öm), sedan satte jag upp det i en hästsvans och tog två steg i taget nerför trappan. Jag öppnade kylen och tog ut juice paketet och tog en macka från skafferiet.
”Katie vad håller du på me?” frågade min lillebror Maximilian som nu stod i köket i pyjamas.
”Hej Maxi!” sa Jag glatt och pussade honom på kinden.
Maximilian såg ut som om han träffat Voldemort på stan utan att bli dödad.
”Du är bara sjukt konstig!” sa han och gick tillbaka till sitt rum.
Vid nio var alla uppe och medans jag kollade noggrant igenom min koffert drack pappa sitt morgon te och läste tidningen (mugglar tidningen) , då var det bäst att inte störa.
Locket på kofferten small igen och jag låste den effektivt.
Jag kollade på kortet som satt på nattduksbordet, och gav ifrån en liten suck.
”Mamma jag önskar att du vore här och fick vara med om detta. Jag vet att du hade älskat att jag också var en häxa precis som du.”
Jag kände tårarna bränna bakom ögonlocken men ignorerade dem och drog ner kofferten för trappan. ”Jag är redo!” sa Jag när jag såg att pappa stod i hallen med Maxi jämte sig.
”Bra, jag tar den där” Pappa tog min koffert och jag följde efter honom till bilen, jag och Maxi fick sitta bak och pappa körde snabbt till Kings cross på ca en timme. ”Katie här är bagage vagnen och kofferten ugglan är under skynket där skynda dig!” Pappa vinkade åt mig ”Hejdå!”
Maxi kollade efter mig och sedan följde han med pappa.
När jag sprang igenom väggen mellan perrong 9 och 10 kände jag hur hjärtat sjönk, som vanligt hade pappa inte tid för mig allt som betydde något var Maxi, tidningen och jobbet.
En konduktör tog mitt bagage och min uggla och jag kunde kliva på Hogwarts Expressen.
De flesta kupéerna var fulla men längst back fanns en kupé med 1 rödhårig tjej som satt ja… ensam.
”Hej! Kan jag sitta här?” frågade Jag försiktigt, inte säker på om hon var en trevlig typ.
”Javisst!” sa Hon och pekade på sätet mitt emot henne.
”Tack! Det är fullt i alla andra.” sa Jag och log lite.
”Vad heter du?” frågade Den rödhåriga tjejen mig.
”Katie och du?”
Hon kollade på mig och hon hade lysande gröna ögon nästan lite läskigt gröna.
”Lily” svarade hon glatt.
”Är du från en trollkarlsfamilj?” frågade jag Lily.
”Nej, är du?”
”Nja min Pappa är mugglare och min mamma var häxa” sa Jag inte riktigt säker på vad hon tyckte.
”Å, fast egentligen spelar väl inte blodet någon roll, vi är alla människor ju.”
Jag tyckte om den här Lily mer och mer, hon var förstående på något sätt.
”Å där är Severus!” sa Lily och kollade på en pojke med svart axellångt hår som stod utanför kupén. Han såg misstänksam ut när han vände blicken till mig.
Kupé dörren åkte upp och stängdes, ”Hej Lily, vem är det där?” frågade Severus
”Det är Katie, Katie detta är Severus.” sa Lily, ”Trevligt att råkas Katie.” sa Severus utan att faktiskt jag fick en känsla av att han menade det.
”Severus sätt dig ner” sa Lily och hon sken av lycka hela tiden, jag förstod inte varför. Severus verkade inte vara den pratsamma typen han gav mig kalla kårar.
Severus satte sig ner jämte Lily och samma tystnad varade ända tills vi åkte ur Wales och in i Skottland.
”Nu är vi snart framme” sa Jag lite nervöst.
”Mm, Vilket elevhem hoppas du på? Själv hoppas jag på Slytherin” sa Severus
”Jag antar att jag hoppas på Gryffindor” sa Jag, Severus fnös tyst. Lily kollade misstänksamt nu på Severus.
Ännu en gång förblev tystnaden tills tåget saktade ner, inte ens när damen som rullade godis vagnen kom sa någon nått speciellt utom nej tack.
Jag klev av tåget och stod stilla, ”Förstaårselever den här vägen!” ropade en gigantisk man.
Jag sprang till jätten och kollade upp på honom ”Hej, jag heter Hagrid och är nyckelväktare och skogsvakt på skolan. Jag ska ta er dit följ med mig!” Jag gick bakom Hagrid och Lily gick jämte mig.
”Sätt er i varsin båt max 4 i varje”
Jag, Lily och Severus tog plats i en båt och sen började båtarna åka av sig själva.
”Nu kommer ni få se slottet för första gången!” sa Hagrid och pekade upp mot ett stort slott som jag såg först nu när båten tog till höger.
Ett långt ’ÅÅÅ’ bröt ut från alla elever.
”Nu åker vi igenom en tunnel så ducka”
Vi duckade och sedan bara 3 sekunder senare stannade båtarna och vi kunde kliva ut och följa efter Hagrid.
När vi kom fram till den stora porten öppnade dörrarna sig och Hagrid lämnade oss till en kvinna med strängt utseende och grått hår uppsatt i en hård knut. ”Välkomna till Hogwarts jag heter Professor McGonagall, ni får snart gå in i stora salen där resten av skolan väntar på att få se er sorteras. Men först några regler, ni uppför er när ni går in och går på ett långt led en och en efter mig. Och sedan när jag ropar upp ert namn sätter ni er på pallen och jag sätter sorteringshatten på ert huvud. Följ efter mig!” Vi gick på ett långt led bakom Professor McGonagall och stannade när hon vände sig om.
Alla blev tysta i salen och hatten som satt på pallen öppnade en reva och sjöng en låt som jag inte kunde uppfatta från där jag stod. När hatten tystnat applåderade alla och jag följde deras förslag.
McGonagall rullade upp ett pergament och läste ”Black, Sirius” en svart hårig pojke klev fram och satte sig på pallen och hatten sattes på hans huvud, det såg ut som om hatten tänkte efter innan den ropade: ”Gryffindor” hela salen blev tyst ”Blev Black en Gryffindor” hörde jag en blond tydligen sjunde års elev i Slytherin viska.
Sirius däremot klev av pallen och påväg mot Gryffindor ropade han: ”JA!”
McGonagall kollade på pojken Black och vände sedan tillbaka till pergamentet,
”Bones Lola”
En flicka med blont hår snuddade bara vid hatten och ”RAVENCLAW”
”Evans Lily” Lily gick nervöst fram och satte sig på pallen ”GRYFFINDOR” utbrast Hatten och applåder fyllde salen.
”Longbottom Frank” en kille med mörkbrunt hår snubblade fram och satte sig nervöst på pallen och såg helt skräckslagen ut när hatten damp ner på hans huvud, ”GRYFFINDOR”
2 flickor kom efter och blev Hufflepuff och sedan: ”Lupin Remus” en lång, mager pojke med sandbrunt hår klev fram och satte sig ner med fingrarna i kors, hatten sattes på hans huvud och bara 1 sekund och hatten ropade: ”Gryffindor!”
Lupin klev av och man såg hur lättad han blev.
”Mackintosh Carl”
En svart hårig pojke med stora bruna ögon satte sig på pallen och hatten snuddade knappt vid hans huvud :” Ravenclaw ”
”Nästa McKenzie Katie”
Jag kände hur hjärtat bultade fortare och blev nervös när alla vände sina blickar mot mig på pallen och det sista jag såg var Lily som kollade glatt på mig innan hatten for över mina ögon.
”Hm… Smart, envis, modig och ah du skulle offra för dina vänner…”
Jag frågade inte hur hatten visste allt men det fanns nog inte någon riktig förklaring heller.
”låt mig se, GRYFFINDOR!” de sista ordet ropades ut i salen och jag tog av mig hatten och satte mig jämte Lily.
”Grattis Katie!” viskade Lily åt mig.
”Tack” mumlade Jag.
”Pettigrew Peter”
En knubbig pojke med blont hår satte sig på pallen och hatten sattes på hans huvud, hatten satt på hans huvud tänkandes eller pratade med honom i över 10 minuter innan hatten bestämde sig för att pojken skulle vara i Gryffindor.
Peter eller vad han hette satte sig med Lupin tror jag det var och Sirius.
”Potter James”
En lång kille med korpsvart hår och bruna ögon satte sig på pallen.
Hatten bestämde sig direkt ”Gryffindor”
Lily suckade lite.
”Snape Severus”
Severus satte sig på pallen och även här svarade hatten direkt: ”SLYTHERIN”
9 andra elever sorterades in i Hufflepuff, Ravenclaw eller Slytherin.
Och en man med vitt silver skägg och hår ner till midjan reste sig upp, Dumbledore.
Vad tycker ni ska jag fortsätta? =)