Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Inget hade hänt.. [SV] [PG]

Forum > Fanfiction > Inget hade hänt.. [SV] [PG]

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Titel: Tiden innan det hände..
Kapitel hitills: 1 st
Typ av text: Fanfiction
Språk: Svenska
Rating: PG
Beskrivning: Harry vaknar upp en morgon. Och där står ingen mindre än Lily och james potter.

Ska jag börja?

20 sep, 2011 19:07

Detta inlägg ändrades senast 2011-09-20 kl. 19:29
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


ja börja

20 sep, 2011 19:10

Borttagen

Avatar


Okej

Kap. 1

Harry vaknade upp. Han hade drömt en hemsk dröm, han hade varit hemma hos sin morbror och moster. Där hade allt varit hemskt. Han hade ju aldrig ens träffat de. Hans mamma hade aldrig talat om henne, hon hade inte träffat henne de senaste 20 åren. Efter en liten stund ropade Lily, hans mamma på honom.
"Harry! Kom, vi ska till Kings Cross Station!", ropade hon glatt.
"Jag kommer", sa harry trött och klev upp ur sin stora säng. Han gick ut i det stora köket med sin leksakskvast, som hans pappa hade gett honom på hans 10 års dag. Den var lite sliten, james och han hade ju spelat quidditch varje dag i deras trädgård.
"Vill du ha macka, gubben?", sa lily.
"Ja tack", san han. Direkt efter han hade sagt det mumlade hon någon besvärjelse och brödet började raskt skiva brödskivor.

Efter ungefär 1 timme, när harry var påklädd och klar, stod han, Lily, James och hans koffert i hallen.
"Nu far vi", utropade James glatt.
De gick tillbaka in i köket till brasan och ropade "Kings cross!" Harry kunde inte fatta det. Han var påväg till hogwarts.

20 sep, 2011 19:29

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Inget hade hänt.. [SV] [PG]

Du får inte svara på den här tråden.