Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Mysterious Disappearances [SV]

Forum > Fanfiction > Mysterious Disappearances [SV]

1 2 3 4 5 6
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Titel: Mysterious Disappearances
Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Antal kapitel hittills: 1
Färdigskriven: Nej
Rating: PG
Beskrivning: Två systrar går sitt femte och fjärde år på Hogwarts skola för häxkonster och trolldom. De två har båda sorterats in i elevhemmet Slytherin. De trivs mycket bra på Hogwarts men snart blir det osäkra på om det är så säkert där längre. Elever börjar försvinna ifrån skolan och andra mystiska och skrämmande händelser inträffar.

Är det någon som vill läsa?

14 sep, 2011 20:14

Borttagen

Avatar


Jaaa jag!

14 sep, 2011 20:17

Borttagen

Avatar


Jag, skriv Annieee :3

14 sep, 2011 20:29

Borttagen

Avatar


Någon mer? Kan lägga upp en del.

14 sep, 2011 20:40

Borttagen

Avatar


Jaaaa nu!

16 sep, 2011 18:15

Borttagen

Avatar


okej, här kommer det lite grann

Alice fötter klapprade emot det hårda stengolvet i en av Hogwarts korridorer. Den ensamhet hon fruktade mest var den som nu var henne hack i häl. När hon kastade en blick bakåt tog något emot framifrån. Hon vred på huvudet och bet sig ursäktande i läppen. ”Se dig för, Stryder”, sade den blonda pojken med sin välbekanta släpiga röst. ”Ursäkta mig, Malfoy”, svarade Alice oberört och föste undan honom. Malfoy som tog några steg tillbaka blängde på henne med ett hatiskt uttryck i det bleka ansiktet. Alice fortsatte igenom korridorerna. En kall röst viskade i hennes öra och panikslaget vred hon häftigt huvudet. Först till höger sedan till vänster men ingen fanns där. Alice bet sig i läppen igen och tog sig in på flicktoaletten. Det var ödelagt, lika ödelagt som på en kyrkogård. Alice lutade utmattat ryggen emot en av båsets dörrar. Lågmälda snyftningar hördes ifrån insidan av ett av de andra båsen. Alice – som trott att hon var ensam knackade på båsdörren. ”Är du okej där inne?”, frågade hon. ”Nej”, svarade en flickröst följt av en snyftning. ”Vad har då hänt?”, frågade hon. ”Malfoy”, snyftade flickan. Alice som kände ilskan välla upp inom henne. ”Vad har han gjort?”, fräste hon. Flickan inne i båsets lågmälda snyftningar ersattes av hejdlösa tårar och hackiga våldsamma snyftningar.

”Svara mig!”, sa Alice och knackade på dörren. ”Jag… jag var på väg till Ravenclaws sällskapsrum. Jag hade med min… min dagbok”, sa hon och var tvungen att stanna upp. ”Han tog den och… läste upp stycken ur den.” Hejdlösa snyftningar utbröt och tjejen som kom ifrån Ravenclaw. ”Öppna dörren!”, svarade Alice. Dörren öppnades och en tjej med ljusblont hår satt på toalettlocket med våta kinder och svagt rosa ögonvitor. Alice var inte förvånad, men hon kunde inte låta bli att känna medkänsla för den sårade Ravenclaw eleven. Trots att hon inte gillade elevhemmet allt för mycket. ”Har han kvar dagboken?”, frågade hon och såg undrande på den andra tjejen. ”Ja, antar det”, svarade hon och hejdade en snyftning. ”Låt inte honom trampa på dig! Det är det han är van vid, folk som backar undan.” sa Alice. Den unga tjejen med blont hår kastade sig om halsen på Alice snyftade intill hennes axel. ”Tack så hemskt mycket”, sa hon. Plötsligt försvann glädjen i hennes ansikte och hyn bleknade. ”Min dagbok då, hur ska vi få tillbaka den?”, tårarna var nära att tränga fram igen. ”Jag ska se till att få den tillbaka!”, lovade Alice. ”Jag är Alice Stryder förresten”, tillade hon med ett leende.

17 sep, 2011 12:39

Detta inlägg ändrades senast 2011-10- 9 kl. 14:22
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


Haha, bra cx.

17 sep, 2011 17:52

Borttagen

Avatar


Bra

18 sep, 2011 00:36

Borttagen

Avatar


Jättebra! Meer!

19 sep, 2011 20:20

theodor_aeroblast
Elev

Avatar


Vad bra den biten var, längtar tills det kommer mer!

Vad du än gör låt inte bli att bli min vän! :D

19 sep, 2011 20:50

1 2 3 4 5 6

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Mysterious Disappearances [SV]

Du får inte svara på den här tråden.