Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Zoey Days år på Hogwarts! (SV)(PG)

Forum > Fanfiction > Zoey Days år på Hogwarts! (SV)(PG)

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Denna fanfiction skriver jag tillsammans med en kompis (Soul) Vi kommer skriva varranat kapitel eller något liknande. Detta är våran första fanfiction, så förvänta er inte för mycket.


Titel: Zoey Days år på Hogwarts!
Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Antal kapitel hitills: 2
Färdigskriven: Nej
Rating: PG
Beskrivning: Zoey Day, dotter till en berömd auror ska börja på Hogwarts! Till en början är allt lugnt men efter ett tag börjar mystiska saker hända.Saker och ting är inte som det ska vara! Folk försvinner och lektioner ställs in. Vad är det som egentligen händer?

Den här berättelsen utspelar sig när Harry Potters barn går på skolan.

Vi lägger upp första kapitlet när vi hör om någon är intresserad av att läsa den!

10 sep, 2011 15:07

Detta inlägg ändrades senast 2011-09-11 kl. 14:09
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


ja den verkar vara bra mer

10 sep, 2011 15:27

Borttagen

Avatar


Tack!
Första kapitlet kommer nu!

Kapitel 1 En ny start på livet!

Det var en tidig morgon i början av Augusti. Fukten låg fortfarande kvar i luften efter en regnig natt och gräset var blött. Fåglarna sjöng redan för full hals, trots att klockan inte ens hade slagit 07.00 än. En ankmamma var ute på promenad med sina ungar och några ekorrar lekte tafatt bland träden.Den enda som var vaken, förutom djuren var en klen 11-årig flicka, en flicka som bar namnet Zoey Day.Hon satt på en sten vid en sjö utanför hennes hus. Hennes svarta, långa hår var blött efter hon hade tagit ett morgon dopp. Solen lyste och värmde. Men Zoey Day var inte som hennes vänner, för Zoey var faktiskt en häxa. Zoey vände ansiktet mot solen och njöt.Hon tänkte på gårdagen, då hon hade fått ett brev som skulle förändra hennes liv. Igår hade hon nämligen fått antagningsbrevet från Hogwarts - skola för häxkonster och trolldom! Som hon hade väntat på det! Hennes mamma hade gått där och berättat fantastiska historier om Hogwart, menat att dem sju åren på Hogwarts, hade varit de bästa åren i hela hennes liv! Zoey hade bara nickat då hennes mamma förtjust hade sagt att detta skulle hon minnas som den bästa dagen i hela hennes liv. Visst, skulle hon minnas den här dagen, men just nu kände hon hon bara förvirring blandat med en gnutt av hopp om framtiden och även för dagens äventyr. Idag skulle hon ju till Diagongränden och köpa sina saker till skolstarten. Zoey hade aldrig varit där förut och hon längtade till hon hade det. Zoey strök håret bakom örat och reste sig upp. Hon halvsprang upp till huset, mer redo för äventyr än någonsin tidigare!



Första kapitlet var lite tråkigt, men det blir bättre!

10 sep, 2011 15:32

Borttagen

Avatar


Kapitel 2 - Diagongränden

Zoey slöt ögonen och suckade lyckligt, snart skulle hon gå in i nästa steg i trollkarlsvärlden.
"Är du redo?" hördes Janes röst bakom henne, Jane var hennes mor. Hon höll båda händerna på Zoeys axlar och såg på henne i i spegeln framför de.
"Ja, jag är redo." viskade hon, ett enda andetag och hon drogs med mot Diagongränden. Det var första gången Zoey någonsin fått följa med sig mamma när hon transfererat sig. Zoey vinglade lite och hon hade genast lust att spy, att trensferera sig var ingen rolig sak hade hon kommit fram till.
"Rör på påkarna Zoey, vi har inte hela året på oss." kvittrade Jane och drog med sig Zoey mot affärerna. Zoey tvingade sig själv att skärpa sig och lät sig dras med. Hennes blick vandrade runt stället. Allt var så fullt av liv här, barn var som fastklistrade vid skyltfönstret till godisbutiken och qudditchbutiken, vuxna stod och samtalde och en del försökte sälja varor från stånden. Allt var så glatt, ja förutom den lilla butiken i mitten av allt, den var väldigt dyster och såg fallfärdig ut, en trollstavsbutik var det. HUr Zoey visste det var för att ett barn precis gick ut med en trollstav i handen. Igämnförelse med allt annat så såg butiken väldigt gamal och unken ut men det var något som fick den att kännas trevlig på något sätt. En skylt hängde ut ifrån taket där det stod något med O, men vad visste hon inte eftersom den var så dammig.
"Mamma, vart ska vi först?" undrade Zoey och såg på Jane med sina stora bruna rådjursögon.
"En uggla behöver du, vi måste kunna hålla kontakten." svarade hon och styrde hnne mot en butik som väsnades väldigt mycket. Ugglor. Zoeys blick fästes vid Janes dansande bruna hår, det var så otroligt vackert och det såg så lätt ut. En våg av pipanden, hoanden och kvittranden slog emot henne när hon försiktigt öppnade den gula dörren till butiken. Minst tusen ugglor och burar stod framför hennes ögon, alla stirrade rakt på henne. Det kändes så.
"Du får välja vilken du vill." sa Jane och föste in den gapande Zoey. Vilken hon ville? Blicken vandrade sakta över alla burar men nästan direkt fastnade hennes blick på en brun stor kattuggla med ett öga. Över ögat som var borta hade han en liten svart ögonlapp.
"Den vill jag ha." sa hon och pekade på ugglan.
"Du ska få heta Pirat." viskade hon och närmade sig ugglan med lätta steg.

10 sep, 2011 17:59

Borttagen

Avatar


Bra! Meer!

10 sep, 2011 20:18

Borttagen

Avatar


Tack! Här kommer en fortsättning.


Zoey och hennes mamma fortsatte sin dag i Diagongränden. Det var trevligt att gå där och småprata med Jane, tyckte Zoey. Dagen rusade förbi och snart var det dags för lunch. Medans de tuggade på sina hamburgare studerade Zoey listan över saker hon skulle köpa.
"Du måste ju ha en trollstpö!" utbrast Jane och föste mot den gamla affären, hon lagt märke till tidigare.
"Ollivanders, där finns de bästa trollstavarna" sa hennes mamma och öppnade dörren åt henne.
Där inne luktade det mögel och instängt. Zoey fylldes av en obehaglig känsla, hon kunde inte riktigt sätta fingret på det. Butiken bestod mest av mörka trähyllor. På hyllorna låg askar och i dem antog Zoey att det var trollstavar. Och så fanns det en disk. Snabbt gick hon fram till disken, med en känsla om att hon fort handlade en trollstav, desto snabbare skullle hon komma härifrån. En man på kanske tjugo år dök upp bakom en hylla. Hans hår var brunt och rakt. Han log vänligt och det fick Zoey att slappna av lite. Obehagskänslan hade inte försvunnit helt men nästan. Efter han hade presenterat sig som:
"Mark Ollivander, min far var den "riktiga" Ollivander" blinkade han mot henne och sa:
"Jag gissar att du är miss Day? Inte sant?"
Zoey nickade kort innan hon tittade sig omkring med en intresserad blick. Hon hörde Ollivanders fjäskiga röst:
"Men ni måste vara Mrs Day?" och sedan sin mammas korta och ointresserade röst-
"Jane, säg Jane, tack"
Efter en stunds småprat var det dags för Zoey att prova en trollstav. Ollivander rynkade pannan och såg ut att fundera innan hade räckte henne en ask från hyllan som innehöll en trollstav.
"Prova den, 9 tum, pilträd och med drakhjärtesträng som kärna." Zoey tog staven och viftade planlöst med staven. Resultatet blev att en hylla välte. Ollivander såg förskräckt ut och räckte henne en annan trollstav efter att ha ryckt den första ur händerna på henne med ett ganska bryskt.
"Den passar dig inte!"
Zoey provade många trollstavar men ingen passade. Till slut log Ollivander lite klurigt och gav henne en ny ask.
Hon såg på den nya trollstaven och sen på Ollivander.
"13 tum, ek, böjlig och så har den enhörningshår som kärna, förklarade han.
Zoey kände med en gång att det var rätt, förutom hon kändes sig alldeles varm inuti, reste sig hyllan och det dök upp blommor i vasen som stod på disken. Nu hade hon en underbar trollstav, nu var det bara att hoppas att den skullle vara lika härlig att använda när det verkligen behövdes, som nu!


10 sep, 2011 21:32

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Zoey Days år på Hogwarts! (SV)(PG)

Du får inte svara på den här tråden.