Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Mörka ögon (voldemort fanfic) (SV)

Forum > Fanfiction > Mörka ögon (voldemort fanfic) (SV)

1 2
Bevaka tråden
Användare Inlägg
05hsw
Elev

Avatar



Titel: Mörka ögon (voldemort fanfic)
Språk: Svenska
Typ av text: fanfic
Antal kapitel hittills: säger sig självt, räkna!
Färdigskriven: nej
Rating: Love/Evil
Beskrivning: Tom Dolder/Riddle får reda på att han är en trollkarl. I samma ögonblick han får höra den storslagna nyheten bestämmer han sig han ska bliden värsta, bästa och mest fruktade trollkarlen som någonsin har exsisterat.(Stavning?) Men så finns det ju den här söta flickan...Det finns tre problem med henne. Ett. Hon är mugglarfödd. Två. Hon går i gryffindor.Tre. Hjärtat hoppar över minst två slag så fort Tom ser henne och han vet inte ens hennes namn...

me ^^

8 jul, 2010 13:45

05hsw
Elev

Avatar


Det rangliga skrivbordet var kvar på samma plats. Det var också garderoben och sängen allting var som vanligt. Helt som vanligt. Men inte riktigt. Det var inte bara Tom, en stilig pojke med mörka ögon som fanns i rummet. Det fanns en till man. Han var lång och stilig. En man i sina bästa år vars ögon verkade röntga en när man mötte dem. Albus Dumbledore. "Vet du varför jag är här Tom?" Frågade Albus.
"Du är en doktor!" det var ingen fråga det var ett konstaterande. Det var förvånansvärt att han hade ett sådant stort förakt i rösten. Det var även förvånande med vilken kraft han kastade orden i ansiktet på mr Dumbledore.
"Nej Tom jag är ingen doktor jag är en lärare på en skola för ovanliga barn.

Speciella barn."

me ^^

8 jul, 2010 13:56

05hsw
Elev

Avatar


Jag fortsätter skriva efter en kommentar, jag vet, det var kort men jag har slut på fantasi för tillfället.

me ^^

8 jul, 2010 14:04

miiindahh97
Elev

Avatar


haha ok den va ju bra

och nu kan du ju fortsätta, eftersom nu har jag ju skickat en kommentar (a' ^^ xD!

9 jul, 2010 10:49

05hsw
Elev

Avatar


Tom satt ensam i en tom kupe. Men det gjorde inget. Han var självständig och behövde inte sällskap. Han hade suttit i ungefär en timme när en pojke knackade på kupedörren. "Hej, jag har letat efter en kupe jättelänge! Kan jag få sitta här?" Leta efter en kupe i en timme! Patetiskt! Men Tom nickade slött. Den extremt korta pojken sken upp och började babbla. Tom suckade. Gud vilken nörd!

Det får räcka. Diinflikka är här så jag kan inte skriva längre...

me ^^

9 jul, 2010 13:39

05hsw
Elev

Avatar


Det var det ända som hände på kanske två timmar. Tom satt och tänkte medans pojken babblade på. Han klämde in några mm på rätta ställen. Men sedan när Tom satt och funderade på om han skule köra ut pojken eller inte Knackade det på dörren. Pojken, Som hette någonting på M...(Tom besvärade sig inte med att komma ihåg namnet. )Öppnade. Det var en söt flicka med blont hår och blå ögon hon log. "Hej får jag sitta här?" Frågade hon. Tom bestämde sig för att koppla på charmen. Så han log och svarade att hon gärna fick göra det. "Vad heter ni?" Frågade hon och nickade emot Tom och den andra. "Jag heter (Jag skrev fel i beskrivningen. Tom får veta hennes namn.) Maisie." Maisie log. "Jag heter Martin." Sa Pojken. Som tydligen hette Martin. "Tom" Sa Tom och sträckte ut handen. Maisie tog den och skakade den glatt. Tom log ett charmleende emot henne och hon log tillbaka. "Vilket elevhem vill ni hamna i?" Frågade Maisie. "jag vill komma i Gryffindor." Tom hade fått reda på mycket om elevhemmen och han hade bestämt sig för att Slytherin var det som skulle passa honom. Slug listig och mystisk.
"Jag vill komma till Hufflepuff!" Sa Martin glatt.
"Slytherin" Sa Tom och Log.Hufflepuff! Inte undra på att den här killen var som han var. Maisie började prata och Tom fann att hon var lätt att prata med. Det började prata om deras ursprung men Tom bara ryckte på axlarna. Han trodde att hans pappa var trollkarlen. För om Hans mamma var häxa hade hon väl inte dött?

me ^^

9 jul, 2010 15:13

05hsw
Elev

Avatar


Comment ^^

me ^^

9 jul, 2010 15:16

Oskan
Elev

Avatar


Var snäll att sluta dubbel och trippelposta, ändra knappen finns där av en anledning!

"May the force be equal to mass times acceleration"

9 jul, 2010 18:09

Cyachi
Elev

Avatar


^Det gör han? Han påpekade bara att det finns en knapp som ger en möjlighet att ändra sina inlägg.

(Kan tillägga att jag fram tills just nu trott att Oskan var en tjej. Haha. )

11 jul, 2010 23:07

Katla
Elev

Avatar


Den här fanficen är väldigt bra.....

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2F9UtWdUbYnP0AAAAM%2Fcourtney-love-hole.gif

28 feb, 2011 15:39

1 2

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Mörka ögon (voldemort fanfic) (SV)

Du får inte svara på den här tråden.