Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Adriana Riddle (SV)

Forum > Fanfiction > Adriana Riddle (SV)

Bevaka tråden
Användare Inlägg
anotherMe
Elev

Avatar


Titel: Adriana Riddle
Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Antal kapitel: 1
Ratings: PG-13
Beskrivning: Efter voldermorts fall trodde alla att mörkret var borta, och dom goda hade segrat. men det ingen visste var att voldermort hade en syster, som också var magisk. när hon fick höra om voldermorts fall visste hon inte vad hon skulle göra. leva som valnigt eller fortsätta sin brors ädla värk?

Kapitel 1

Ett grått universum

Alla tidningar har skrivit om voldermorts död, och det är just denna tidning som Adriana Riddle läser.

från the daily prophet:

Ett vitt universum?

I torstas så föll den ondaste trollkarlen död, på hogwarts skola. Voldermort hade byggt sitt liv med horrokruxer (Läs mer på sidan 9) och var därför osårbar om man inte förstörde dom. men unge harry potter och hans vänner Hermione Granger, Ron Weasley, Luna Lovegood och Neville Longbottom har tillsammans förstört alla horrokruxer och dödat Den Mäktige Tom Riddle.

Adriana skrynklade ihop tidningen och kastade den i den lilla brasan hon hade framför sig. och fäste blicken på en flaga i den rödbruna tapeten som omgav rummet. hon började vanka av och ann, samtidigt som hon stoppade tårarna från att rinna ner för hennes kinder. hon tog fram sin trollstav och skrek: Accio fotoalbum. ett album kom flygandes mot henne och hon kollade på bilderna på sin bror och henne. tittade på den svarthåriga pojken som alltid har varit "Annorlunda"...

R.I.P Dobby, a free elf

11 aug, 2011 22:17

Lokix
Elev

Avatar


ska bli kul att läsa resten när kommer det mer?

Todeledo

24 dec, 2011 00:11

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Adriana Riddle (SV)

Du får inte svara på den här tråden.