Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Första året!

Forum > Fanfiction > Första året!

1 2 3 ... 16 17 18
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Titel: Första Året
Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Antal kapitel hittills: 10
Färdigskriven: Nej
Rating: PG-13 (pga språket)
Beskrivning: Det handlar om Harry och dom andras första år, hur det skulle se ut om voldemort inte överlevt när han dödade Harrys familj.
den kommer att handla om kärlek, bråk, vännskap och annat. lite är lånat från boken så att det inte ska bli för konstigt!

skriva inte "det var såhär...." eller "det här hände..." jag skriver hur jag vill, men tar gärna emot kritik om det är något ni tycker är dåligt!
det är lite halvseriös och innehåller mycket humor!
jag skriver ur Dracos, Hermiones, Rons och några andras perspektiv!
_____________________________________
första kapitlet! ganska långt kapitel, men well.. here we go!

Harry var inte en normal kille, han växte upp med sin mammas elaka syster Petunia hennes man Vernon och deras Odrägliga son Dudley. Petunia och hennes man ville inget annat än att vara normala och när dom fick Petunias döda syster Lilys son på halsen så blev det allt annat än normalt hemma hos dom.

I en annan del av landet bodde en tjej hon hade precis fått sommarlov och hon hette Hermione, hon hade en helt vanlig familj. Hon var ett läshuvud och absolut smartast i klassen, men hon hade inga riktiga vänner efter som att hon var en riktig besserwisser.

I ett hus en bit därifrån bodde Mr och Mrs Weasley med sin familj på 9 personer, det var Mr och Mrs Weasley, äldsta sonen Bill, Charlie, Percy, tvillingarna Fred och George, Ron och deras enda dotter Ginny. Dom var en fattig, lycklig familj som höll ihop, Bill och Charlie bodde visserligen inte hemma men familjen var alltid samlad på julen och andra högtider. Ron det näst yngsta barnet och familjens yngsta son hade precis som Harry och Hermione fått ett brev när dom steg upp på morgonen.
Inte från varandra för dom visste inte om varandras existens ännu.
I breven stod det likadant.
Alla tre hade kommit in på Hogwarts skola för häxkonster och trolldom. Vi vet hur det gick för Harry när han fick reda på det, allt står ju i “Harry Potter och de vises sten”, men hur var det för dom andra ?

Ron var överlycklig.
“jag ser att lilla Ronnie har kommit in på Hogwarts.” skrattade hans bror Fred och knuffade till honom.
“ja, Ronnie du måste akta dej för dom farliga spökena som lurar under sängarna.” sa Freds tvillingbror George.
“BUUUUUU” skrattade dom och gick iväg. Ron läste igenom sitt brev flera gånger och hoppade nästan av glädje.
“Ron, jag är så stolt över dej.” sa hans mamma Molly Weasley och kramade honom hårt.
“mamma släpp mej, jag kan inte andas.” Ron stretade emot och hon släppte honom tillslut. Rons bror Percy som satt vid den andra sidan av bordet såg stolt ut.
“om du sköter dej bra så kanske du någon gång blir förste prefekt som jag.” sa han.
Ron suckade, Percy skröt alltid om att han var prefekt och han hade alltid med sig sitt förste prefekt märke. När Bill hade varit och hälsat på hade han till Tvillingarna och Rons förtjusning förtrollat hans märke så att det stod “förste perfektfjant”, Percy hade inte upptäckt det på en hel dag och det blev liv i huset den kvällen innan Mr Weasley kom hem från jobbet och fixade det. Tvillingarna älskade att retas med sina bröder och sin syster, fast henne var dom lite snällare mot. Ron visste inte om det var för att hon var minst eller för att hon var tjej.
“Ron?” sa en röst och Ron vände sig om, det var Ginny.
“vad vill du?” frågade han lite irriterat, fast egentligen tyckte han väldigt mycket om sin syster.
______________________________
vad tycker ni ?
vet att första kapitlet var ganska lame, men det blir bättre

8 aug, 2011 17:37

mine
Elev

Avatar


Jättebra ska bevaka ^^
Meeeeer

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcRjX_e9e1VTeVKB9YLQrGfiikIPU02ldpxS702nQmHkC-Yg4BHy1w

8 aug, 2011 21:09

:WP:
Elev

Avatar


bra!

8 aug, 2011 21:10

Borttagen

Avatar


Skrivet av mine:
Jättebra ska bevaka ^^
Meeeeer

Skrivet av :WP::
bra!


taacck !! ♥

8 aug, 2011 21:12

mine
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av mine:
Jättebra ska bevaka ^^
Meeeeer

Skrivet av :WP::
bra!


taacck !! ♥

Den här hoppas jag ska bli lika bra som din andra^^
Hittills är den bäst♥

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcRjX_e9e1VTeVKB9YLQrGfiikIPU02ldpxS702nQmHkC-Yg4BHy1w

8 aug, 2011 21:13

Borttagen

Avatar


Skrivet av mine:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av mine:
Jättebra ska bevaka ^^
Meeeeer

Skrivet av :WP::
bra!


taacck !! ♥

Den här hoppas jag ska bli lika bra som din andra^^
Hittills är den bäst♥

awwwn mine du är så söt! ♥
ska jag lägga upp en till del?

8 aug, 2011 21:14

mine
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av mine:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av mine:
Jättebra ska bevaka ^^
Meeeeer

Skrivet av :WP::
bra!


taacck !! ♥

Den här hoppas jag ska bli lika bra som din andra^^
Hittills är den bäst♥

awwwn mine du är så söt! ♥
ska jag lägga upp en till del?

Taack♥
Aa du SKA lägga upp en till del... annars >:]

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcRjX_e9e1VTeVKB9YLQrGfiikIPU02ldpxS702nQmHkC-Yg4BHy1w

8 aug, 2011 21:15

Borttagen

Avatar


Skrivet av mine:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av mine:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av mine:
Jättebra ska bevaka ^^
Meeeeer

Skrivet av :WP::
bra!


taacck !! ♥

Den här hoppas jag ska bli lika bra som din andra^^
Hittills är den bäst♥

awwwn mine du är så söt! ♥
ska jag lägga upp en till del?

Taack♥
Aa du SKA lägga upp en till del... annars >:]

ojojooj, bäst att jag skyndar mej :o ♥

8 aug, 2011 21:16

Smile
Elev

Avatar


Det är.....SKIT BRA!!!
Suuuuper bra
Ska följa den här ff så gott jag kan

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F30.media.tumblr.com%2Ftumblr_lpszvdu7dA1qa1id2o2_r2_250.gif Draco Malfoy+Julia Malfoy=Om några år gifta och har två barn! Rose och Justin :)<3 Glöm inte att läsa och kommentera min ff Jamie Mallow´s första år på Hogwarts [SV]

8 aug, 2011 21:22

Borttagen

Avatar


Smile naaw tack

Kap 2
“jag ville bara säga grattis..” suckade hon och gick. Ginny var 10 år, ett år yngre än Ron så hon fick inte gå i skolan än. Ron tyckte lite synd om henne men han kunde ändå inte sluta vara så lycklig. Han nästan dansade fram och började hacka löken som dom skulle ha till lunch.
“Aw, Fred har du sett, lilla Ronnie har blivit stor nu, han får använda kniven.” skrattade någon.
“Ron akta så att du inte skär dej, det skulle ju inte lilla mamma gilla.” sa en annan. Det var Fred och George som hade kommit in igen.
“ja efter som att ni ändå är inne så kan ju ni ta och hjälpa Ron lite.” sa Mrs Weasley som precis kommit in genom dörren. Dom suckade och tog fram en varsin kniv och började hacka.
“Fred, lille Ronnie gråter…” sa George chockat.
“jag gråter inte.” snyftade Ron och gned sig i ögonen.
“joho.” sa Fred och kollade på honom.
“det är lökens fel” snyftade Ron igen och torkade sig i ögonen.
“oj, oj, oj hörde du George, löken var stygg mot lille Ronnie.”
“äh håll truten” sa Ron irriterat och kollade på dom.
“AJ SOM FAN!!” utbrast han och höll sig för tummen, det rann lite blod.
“Fred, jag har en känsla av..” började George.
“.. att lilla Ronnie är för liten för att ändvända en vass kniv? Det har du helt rätt i.” avslutade Fred.
Ron suckade och det slutade snart att blöda om hans tumme.
Mrs Weasley började duka fram tallrikar och bestick vid bordet och familjen satte sig för att äta. När dom skulle börja ta sallad så började den röra på sig.
“SCABBERS?!” utropade Mrs Weasley och tog upp den gamla råttan ur salladsskålen.
“Ron, vad har jag sagt om att bara släppa honom sådär, gå upp med honom på ditt rum.” fortsatte hon och Ron gick motvilligt med råttan i handen mot sitt rum...
________________________
vad tycker ni?

8 aug, 2011 21:24

1 2 3 ... 16 17 18

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Första året!

Du får inte svara på den här tråden.