Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Dobbys liv hos Malfoys [SV]

Forum > Fanfiction > Dobbys liv hos Malfoys [SV]

1 2
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Titel: Dobbys liv hos Malfoys.
Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Antal kapitel hitills: 3
Färdigskriven : Nej
Rating: PG
Beskrivning: Hur Dobbys liv var innan han träffade Harry Potter.


Kapitel 1. Dumma Dobby!
Det var en kall morgon och Dobby låg på den stora mattan i salongen och sov.Han var utmattad efter gårdagen när han hade städat större delen av huset. Det var kl. 8 på morgonen och Dobby skulle gå upp. Dobby vaknade av ett ljud som kom från fönstret. Han gick tyst till fönstret och såg en brun uggla med en tidning i klon.Dobby öppnade fönstret och ugglan flög in och upp för trappan. Den hade säkert med sig The Daily Prophet för de ugglorna brukade flyga upp till Lucius. Efter en stund kom Lucius gående nerför trappan med tidningen i ena handen och ugglan på armen.Ugglan såg det öppna fönstret och flög ut.Lucius sa med en kall röst till Dobby"Gå och väck de andra två." "Ja herrn." Svarade Dobby med sin pipiga röst.Dobby sprang upp till Dracos rum och knackade på."Unge herr Malfoy måste vakna. Herrn vill att ni ska vakna." Sa Dobby.En grymtning hördes innan Draco fräste; "Ingen ger mig order!" Dobby hörde ändå att Draco gick upp och började sakta ta på sig sin klädnad. Dobby tassade vidare till Narcissas rum. Han knackade på och sa"Herrn vill att Frun ska vakna." Narcissa svarade inte. Dobby gick ner igen. Några minuter efter kom Draco och Narcissa. Draco hånlog när han såg Dobby och sa"Min säng är inte bäddad. Gå och bädda den åt mig." "Ja unga herrn." Pep Dobby och små sprang upp till Dracos rum. Dobby tyckte inte om familjen Malfoy. Men så fick han ju naturligtvis inte tänka! Dumma Dobby!

5 aug, 2011 17:10

Detta inlägg ändrades senast 2011-08- 7 kl. 15:35
Antal ändringar: 2

mine
Elev

Avatar


O: Du har samma vb som mig >:]
Meeen...meeeer

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcRjX_e9e1VTeVKB9YLQrGfiikIPU02ldpxS702nQmHkC-Yg4BHy1w

5 aug, 2011 17:14

Bombarda
Elev

Avatar


jätte bra ! mer ;D

Kärlek till alla!

5 aug, 2011 18:07

Borttagen

Avatar


Kapitel 2. Breven

Dobby var förfärad över vad han hade hört. Han började att planera hur han skulle varna Harry Potter. Han skulle göra så att Harry Potter inte ville åka tillbaka till Hogwarts. Så han började fånga upp ugglorna som skulle till Harry Potter. De enda breven som Harry Potter fick kom från en pojke som hette Ron Weasly och en flicka vid namn Hermoine Granger. Men Dobby läste såklart inte breven. Han beundrade Harry Potter för mycket.

6 aug, 2011 12:11

Detta inlägg ändrades senast 2011-08- 7 kl. 15:31
Antal ändringar: 2

mine
Elev

Avatar


Jättebraa Meeeeer :]

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcRjX_e9e1VTeVKB9YLQrGfiikIPU02ldpxS702nQmHkC-Yg4BHy1w

6 aug, 2011 15:38

Sky.
Elev

Avatar


Meeer! *BEVAKAR*

6 aug, 2011 20:09

Bombarda
Elev

Avatar


meeer!

Kärlek till alla!

7 aug, 2011 13:20

Borttagen

Avatar


Kapitel 3. Harry Potter

Efter Dobby hade bäddat Dracos säng gick han ner igen. Han började damma lite här och där på neder våningen. Han hörde familjen Malfoys röster innifrån rummet bredvid. "Idag borde väl din Hogwarts uggla ha kommit va,Draco?" Hördes Narcissas lena röst."Ja, den ska nog komma vilken minut som helst.Usch! Jag ser inte fram emot att gå ett andra år på den där tokgubbens skola! Och så träffar jag Potter.Malliga Potter! Och hans hund Weasly!Usch! Hur kan man vara vän med en smutsskalle! Granger är nog värst av alla tre!" Spottade Draco ur sig. "Jag håller fullständigt med dig. Dem på ministeriet borde verkligen inte låta Dumbledore vara rektor. Och Harry Potter är en uppblåst mallpotta!" Sa Lucius lungt. Dobby hade bara hört talas om Harry Potter. Men Dobby visste ändå att Harry Potter inte var en mallpotta.Men sen hördes det ännu värre saker som kom från Lucius mun.Hemska saker! Dobby måste varna Harry Potter!Men Dobby måste lista ut hur!
Nästa dag hade Dobby bestämt sig för att smyga ut från huset sent på kvällen. Men Dobby visste att han inte skulle göra det så han var tvungen att stryka händerna. Sent på kvällen när Lucius,Narcissa och Draco var för upptagna med sitt klagande för att kunna lägga märke till Dobby, knäppte Dobby med fingret och Swisch! Så var han i Harry Potters rum.
Han såg en garderob, en säng och lite mer saker. Sängar hade han bara sett hos Malfoys.De verkade så mjuka! Så han kunde inte förmå sig att börja hoppa i sängen. Men plötsligt öppnade någon dörren, och där stod Harry Potter själv!

7 aug, 2011 15:31

mine
Elev

Avatar


jättebra meer :]

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcRjX_e9e1VTeVKB9YLQrGfiikIPU02ldpxS702nQmHkC-Yg4BHy1w

7 aug, 2011 16:53

Borttagen

Avatar


Förlåt för ändringarna!

7 aug, 2011 19:15

1 2

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Dobbys liv hos Malfoys [SV]

Du får inte svara på den här tråden.