Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Denice's första år på hogwarts SV PG

Forum > Fanfiction > Denice's första år på hogwarts SV PG

Bevaka tråden
Användare Inlägg
anotherMe
Elev

Avatar

+1


titel: Denices första år på hogwarts
Språk: svenska
typ av text: Fanfic
antal kapitel hitils: 1
Ratings: PG
beskrivning: Denice går sitt första år på hogwarts, och känner att hon inte riktigt passar in i mängden. ingen verkar speciellt interesserad av henne på något sätt. men dock så betyder ju inte det att dom andra inte är interesanta. Regulus black är den snällaste människan hon någonsin träffat. men han ligger på en helt annan "nivå"...

Kapitel 1

Denice har precis packat klart sin väska och springer ner till dörren för att ge sin mamma en hejdåkram innan hon och pappa åker till perong 9 3/4. dom sätter sig i bilen och kör iväg. väl framme på perongen så får denice klara sig själv. hon går igenom den magiska väggen och hamnar utanför tåget. 'WOW' säger Denice tyst för sig själv. hon stiger ombord på tåget som verkar vara tusen gånger längre än ett vanligt tåg. hon letar upp en ensam vagn och slår sig ner. hon somnar och vaknar först när tåget är framme. hon hade som tur var redan sin svarta kappa på dig. don gick ut från tåget och fick syn på halvjätten hagrid. hon gick fram till honom som några fler också gjorde. dom gick tillsammans bort till båtarna. Denice får dela båt med en kille som hette >Regulus Black, som även hade en äldre bror som hette sirius. Denice tyckte att Regulus var mycket trevlig och dom gick tillsammans in i slottet till sermonin där den pratande hatten delade in dom i dom olika elevhemmen. Regulus fick gå upp först. han satte sig på den lilla vingliga pallen och fick hatten över huvudet. her ropade efter ett litet tags betänketid 'slytherin'. nästa var Sr Goyle, sen var det tom riddle och nästa var då Denice. hon gick långsamt upp och satte sig på pallen. och kände sorteringshatten på sitt huvud som direkt ropade 'gryffindor'.

mer?? lite tråkigt inlägg men ni får leva med det. nästa blir mycket bättre

R.I.P Dobby, a free elf

27 jul, 2011 20:21

W3D0X
Elev

Avatar


bbara så att du vet så älskar jag dina berättelser. kom igen. ett kapitel till

I you

27 jul, 2011 20:28

anotherMe
Elev

Avatar


vad kul att du tycker det. ska börja efter en kommentar till

R.I.P Dobby, a free elf

27 jul, 2011 20:46

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Denice's första år på hogwarts SV PG

Du får inte svara på den här tråden.