Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Kärleken segrar alltid

Forum > Fanfiction > Kärleken segrar alltid

1 2 3
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar

+2


Hej!
Nu ska jag skriva en fanfiction.

Titel: kärleken segrar alltid
Språk: svenska
Rating: PG eller PG13, det beror på vad man klarar av
Författare: jag
Utspelar sig: under femte boken
Changer: drama och romantik
Huvudpersoner: Sabine Carter och Lavinia Barkley
Handling: Två flickor, den ena mugglarfödd och från Gryffindor, den andra renblodig och från Slytherin återvänder till Hogwarts för att gå sitt femte år. Det kommer bli ett helt vanligt skolår, eller? Vad händer när de börjar utveckla känslor för varandra? Hur kommer det att bli mottaget av deras vänner och familjer?
Obs! Denna ff kommer innehålla kärlek mellan två personer av samma kön. Don’t like, don’t read.

Karaktärsinfo:

Sabine:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Namn: Sabine Carter
Ålder: 15
Kön: tjej
Elevhem: Gryffindor
Blodsstatus: mugglarfödd
Utseende: långt rakt svart hår och bruna ögon
Personlighet: Sabine är en ganska blyg tjej, men hon är modig när det väl geller. Hon är även väldigt snäll.


Lavinia:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Namn: Lavinia Barkley
Ålder: 15
Kön: tjej
Elevhem: Slytherin
Blodsstatus: renblodig
Utseende: kort rakt blånt hår och blå ögon
Personlighet: Lavinia kan verka kall, men hon har egentligen ett väldigt gott hjärta och bryr sig mycket om andra.


Hoppas någon vill läsa, tar gärna emot konstruktiv kritik.

Taggar några:
c8aina
Allpacka
Liv08
Pride Potter

29 mar, 2019 23:11

Liv08
Elev

Avatar


Den värkar superbra

Du är fin som du är!!! <3 kom ihåg det!!!

30 mar, 2019 07:43

Borttagen

Avatar


Vad kul att någon är intresserad!

Här är första kapitlet, hoppas ni gillar det.

Obs! Vart annat kapitel kommer att vara ur Sabines perspektiv och vart annat kommer vara ur Lavinias perspektiv. Men det kommer att så tydligt bredvid kapitlet. Det första kapitlet är ur Sabines perspektiv.

Kapitel 1 Sabine

Sabine gick genom Hogwartsexpressen på jakt efter sina bästa vänner Parvati Patil och Lawendel Brown. Till slut fick hon syn på de i en kupé. Sabine öppnade dörren och gick in. Hon log glatt mot sina vänner.
”hej tjejer!” sa hon. ”Har ni haft en trevlig sommar?”
Båda tjejerna log och kramade om henne. Sedan började de båda berätta om sina sommrar. Parbati hade varit i Italien och Lawendel hade varit i Spanien. De satt en lång stund och pratade om sina resor. Sabine själv hade inte varit bortrest, men de andra två pratade så mycket att Sabine bara behövde sitta och lyssna vilket passade henne perfekt. Hon gillade inte direkt att prata mycket.

Timmarna gick. De åt godis och pratade. Men plötsligt stannade tåget, de var framme.
”Nu är vi framme,” sa Parvati med ett leende.
”Ja,” log Lawendel. ”Det är dags för vårt femte år på den bästa skolan i världen.”
Sabine log, hon hade längtat efter det här hela sommaren och nu var det äntligen dags. Tillsammans med sina vänner steg hon av tåget och gick mot vagnarna, om bara en liten stund skulle hon vara tillbaka på Hogwarts.

30 mar, 2019 10:40

Detta inlägg ändrades senast 2019-03-30 kl. 14:11
Antal ändringar: 1

Liv08
Elev

Avatar


Superbra ♥

Du är fin som du är!!! <3 kom ihåg det!!!

30 mar, 2019 10:44

c8aina
Elev

Avatar


Bra kapitel! ♥

Expekto Patronum!!! Ni får gärna gå med i min klubb Spotify klubben

30 mar, 2019 13:41

Borttagen

Avatar

+1


Tack så jättemycket båda två!

Här är kapitel 2, hoppas ni gillar det.

Kapitel 2 Lavinia

Lavinia satt i en av vagnarna utan hästar tillsammans med sina kompisar Draco Malfoy, Gregorry Goile, Winsent Crabe och och Pansy parkingson. Det var ganska munter stämmning i vagnen. Alla var taggade på ett nytt år på Hogwarts.
”Det här året ska jag spöa Potter i quiditch!” sa Draco och flinade brett.
Lavinia skrattade.
”Lycka till,” svarade hon. ”Potter har ju vunnit vartenda år sen han började spela, så det lär bli svårt.”
Pansy blängde på henne.
”Jag är säker på att han klarar det,” pep hon och gav Draco en puss på kinden.
Lavinia suckade tyst för sig själv, hon hade aldrig riktigt gillat Pansy.
”Vad suckar du åt å?” frågade Draco.
”Inget,” ljög Lavinia. ”Jag är bara lite trött.”
Draco sa inget mer om det utan vände sig istället mot Winsent och Gregorry och började prata med de.

Efter några minuter var de framme vid Hogwarts. Lavinia gick ur vagnen tillsammans med de andra. De skyndade sig in i slottet och in i stora salen. De satte sig vid ena änden av Slytherinbordet.

Fästmåltiden var underbar som vanligt och när fästen var över var Lavinia proppmätt. Hon gick tillsammans med Winsent och Gregorry mot sovsalarna, Pansy och Draco var prefekter så de behövde ta hand om förstaårseleverna innan de kunnde gå och lägga sig.

Väl i Slytherins uppehållsrum sa Lavinia god natt till killarna och gick till sin sovsal och lade sig. Hon somnade med ett leende på läpparna, hon var äntligen tillbaka på Hogwarts.

30 mar, 2019 14:00

c8aina
Elev

Avatar


Bra kapitel!♥

Expekto Patronum!!! Ni får gärna gå med i min klubb Spotify klubben

30 mar, 2019 15:01

Liv08
Elev

Avatar


Bra kapitel

Du är fin som du är!!! <3 kom ihåg det!!!

31 mar, 2019 12:08

Borttagen

Avatar


Tack så jättemycket!

Här är kapitel 3, men innan ni börjar läsa så måste jag bara förklara en sak. Crabe och Goile kommer att nämnas vid efternamn i det här kapitlet, men de nämdes ju vid förnamn i förra kapitlet. det beror på att Sabine tänker på de som Crabe och Goile, men Lavinia tänker på de som Winsent och Gregory eftersom de är vänner.

Men nu ska jag sluta babbla och låta er läsa kapitlet, hoppas ni gillar det.

Kapitel 3 Sabine

Några veckor senare var Sabine påväg genom en korridor. Hon var ganska inne i sina egna tankar och såg sig inte för. Plötsligt gick hon rakt inn i Draco Malfoy.
”Se dig för, smutsskalle,” fräste han.
”Men förlåt då,” sa Sabine lite iriterat, hon hatade verkligen honom.
Å såg hon att Crabe, Goile, Pansy Parkingson och Lavinia Varkley sot bakom honom. Alla tittade på henne med hånfulla blickar.
”Är alla smutsskallar så här klumpiga,” frågade Pansy.
Crabe och Goile flinade dumt och Draco skrattade. Den ena som inte skrattade var Lavinia.
”Kom igen,” sa hon. ”Vi drar.”
De andra nickade, sedan gick alla fem sin väg. Sabine sto kvar några sekunder och tittade efter de, eller rättare sagt och tittade efter Lavinia. Sabine visste inte riktigt varför, men hon kunde inte låta bli… Hon skakade på huvudet åt sig själv och började gå mot Gryffindortornet.

31 mar, 2019 13:24

Liv08
Elev

Avatar


Såå bra!

Du är fin som du är!!! <3 kom ihåg det!!!

31 mar, 2019 15:04

1 2 3

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Kärleken segrar alltid

Du får inte svara på den här tråden.