Borttagen
|
Hej, jag har börjat skriva en fanfiction. Den utspelar sig under sjunde boken och handlar om Tonks lillasyster Irma. Den bygger på den verkliga historien men jag har ändrat på en del saker och kommit på en del egna personer.
Namn: Ensam igen
Spoiler: Ja, avslöjar handlingen i Harry Potter och Dödsrelikerna
Färdigskriven: Nej
Rating: PG
Här kommer ett provkapitel:
Spoiler: Tryck här för att visa!Jag ligger tvärs över min säng, boken som jag försökt läsa ligger bortkastad några meter bort ifrån mig. Jag har varit instängd i veckor nu, eller som mina kära föräldrar och storasyster kallar det;”Beskyddad”. Det var Dora som berättade för oss att Bellatrix skulle göra allt för att döda oss. Jag blev inte direkt rädd, dödsätare är några av de fånigaste personer som någonsin existerat, och min moster Bellatrix är helt enkelt mentalt störd. Men av någon anledning tog mamma, pappa och Dora det mycket allvarligare. Jag trodde att de skulle lära mig vad jag skulle göra om jag mötte henne, att jag skulle avfyra några skyddsbesvärjelser och springa åt motsatt håll. Därför blev jag riktigt chockad när jag verkligen insåg hur långt de kunde gå- Och innan jag ens hann börja protestera hade vi en fideliusförtrollning över oss med Dora som hemlighetsväktare. Så nu är jag fast här tills skolan börjar.
Om det är något jag inte står ut med är det att vara instängd. Mamma och pappa klarar det, eller pappa blir väl lite rastlös, men inget emot vad jag blir. Det är sjukt orättvist, för Dora är borta hela tiden, och om någon är i fara så är det hon: Hon är medlem av Fenixorden, inte jag. Hon gifte sig med en varulv, inte jag. Hon har vigt hela (okej en fjärdedel) av sitt liv åt att bekämpa onda trollkarlar inte jag. Alltså vore det 100% mer logiskt om hon var inlåst (förlåt “Beskyddad!”). Men nu är det alltså jag som helt och hållet isolerad från omvärlden, jag får inte ens skicka brev till någon av mina vänner, trots att jag lovade Dennis att skriva varje vecka.
Det enda jag egentligen gör om dagarna är att tänka ut olika taktiker för hur jag ska ta mig ut härifrån. Jag har skrivit upp alla taktiker jag kommit i ett anteckningsblock, hittills har jag provat : Taktik ilska, Taktik hungerstrejk, Taktik överhypad och Taktik sorg. Nu är det dags för Taktik psykfall. Jag ska alltså låtsas må så dåligt av att vara instängd att jag blivit sjuk av det. Vissa kanske skulle kalla det att ljuga, men jag lovar att om jag är instängd en dag till kommer jag att ta självmord. Jag är rätt säker på att mamma och pappa skulle förstå att jag låtsades om jag gick från rastlös till deppig på en timme, alltså ska jag rikta in mig på Dora. Jag vet att hon också skulle bli galen av att vara instängd, och att hon skäms. Egentligen är det inte så att jag bara är arg på henne, men det är bara till min fördel om hon tror det.
-Irma, det är mat! hör jag pappa ropa, men jag bryr mig inte.
Jag tänker på mina två bästa vänner; Luna och Dennis. Jag har lovat att skriva, men inte ens det får jag göra. De måste undra vad som hänt med mig eftersom jag inte skickar några brev. Jag och Luna kommer iallafall att träffas på Bill och Fleurs (Slemgrodans) bröllop, eftersom båda är bjudna.
-Irma??!! Hör jag pappa ropa igen, och jag är faktiskt rätt hungrig så jag suckar reser mig upp, sparkar undan en strumpa, och går in köket.
-Mamma… säger jag och blinkar lite oskyldigt; - vet du när Dora kommer nästa gång?
Hon ger mig en misstänksam blick.
-Varför vill du veta det?
Jag rycker på axlarna.
-Bara undra…
Mamma ser inte helt nöjd ut.
-Jag tror hon skulle komma imorgon.
Jag jublar inombords. Imorgon startar Taktik psykfall.
Något ni gillade?
9 feb, 2019 16:35
Detta inlägg ändrades senast 2019-03-19 kl. 14:58
Antal ändringar: 2
|
Liv08
Elev
|
Det var jättebra!
Bevakar
Du är fin som du är!!! <3 kom ihåg det!!!
9 feb, 2019 17:49
|
Viloss
Elev
|
Väldigt bra!
Håller verkligen med Irma att Bellatrix är mentalt störd=)
9 feb, 2019 18:47
|
Avis Fortunae
Elev
|
9 feb, 2019 20:08
|
Pride Potter
Elev
|
12 feb, 2019 10:14
|
Borttagen
|
Tack så jätte mycket Liv08, Viloss, Avis Fortunae och Jade Potter!
Här kommer kapitel 2
Spoiler: Tryck här för att visa!Kapitel två
Okej, det här är den taktiken jag tror har bäst chans att fungera. Så jag måste satsa allt. Jag öppnar garderoben för att se efter om jag har några extra deppiga kläder, men jag kan inte komma på vad för sorts kläder det skulle vara så jag tar bara mina vanliga kläder. Sedan borstar jag mitt hår så att det är alldeles tovfritt.
Det jag måste göra nu är nog det absolut tråkigaste jag vet (möjligen med undantag av trollkonsthistoria), men jag måste verkligen visa hur dåligt jag mår av att vara instängd, och därför gör jag saker som jag aldrig skulle göra i vanliga fall. Nu önskar jag att jag kommit på den här taktiken för länge sedan, för mitt rum har inte direkt blivit renare av att jag har varit arg här inne i fyra veckor.
Efter 25 minuters städning inser jag att det inte är möjligt att städa upp här och jag bestämmer mig för att lägga allt som ligger på golvet i en byrålåda. Efter min nya briljanta idé går det mycket snabbare att städa.
Jag har precis blivit klar, och sitter och pustar ut på en stol, mitt rum är renare än jag någonsin kan minnas att det har varit, när jag hör dörren öppnas. Det är definitivt Dora. Förutom fideliusförtrollningen så finns det en slags skyddsbarriär som går ca 10 meter åt varje håll runt huset, det är endast de som är “godkända” (jag är tyvärr inte en av de lyckliga) som kan röra sig in och ut som de vill, och det är bara Dora som aldrig knackar utan bara går in.
Jag väntar, och mycket riktigt :
-Tjena mors!!!
I vanliga fall skulle jag ropat tillbaka. Men det här är inte i vanliga fall, det här är Taktik psykfall.
Jag kastar mig på sängen, tar upp boken Trolldomskonstens historia, och börjar “läsa”.
Det blir tyst i hallen ett tag, jag kan nästan höra hur hon väntar. Till sist ryter hon:
-Jag är hemma!!!!!!
Det hörs steg i hallen och jag hör mammas irriterade röst:
-Du behöver inte skrika så högt Nymphadora , du hörs ända till Hogsmead.
-För det första så heter jag inte Nymphadora. För det andra så hörs det inget utanför fideliusförtrollningen.
Jag får anstränga mig för att inte le, Dora sa exakt det jag trodde att hon skulle säga.
Jag hör att någon kommer mot mitt rum, så jag sänker blicken och försöker se djupt intresserad ut av svartalfupproret.
Dörren öppnas, och Dora kommer in.
-Oj… Vad har hänt här? Dora står och gapar, och jag förstår att hon syftar på mitt städade rum.
-Hej Nymphadora,säger jag med en ihålig röst. Dora rycker till, jag brukar aldrig kalla henne Nymphadora (okej det kanske händer ibland när jag är irriterad på henne) för att jag vet hur mycket hon avskyr det.
Hon granskar mig, och jag vet att jag har lyckats. Om hon hade trott att jag mådde bra skulle hon bara ha blivit arg.
-Hur...mår du? Frågar hon försiktigt.
-Bra, säger jag, fortfarande med ihålig röst.
-Jag läser, fortsätter jag, och viftar lojt med Trolldomskonstens historia.
-Du… läser?
-Ja.
-Och du har städat?
-Ja.
-Och du är säker på att du mår bra?
Jag rycker på axlarna;
-Alltså, jag har känt mig lite… nere.
Dora ger mig en konstig blick, och går ut ur rummet.
Jag pustar ut. Jag har en känsla att taktiken fungerat perfekt än så länge.
Jag hoppas att ni gillade det här kapitlet också
12 feb, 2019 18:24
|
Pride Potter
Elev
|
Ooooh hoppas taktiken funkar. Gillar idén av att Tonks har en syster, glömde skriva det förut. Nämns det någon gång att hon ens är ensambarn? SweeneyTodd, kanske du kan hjälpa oss? Haha vet inte, men det skulle kännas logiskt om du visste.
Efter 25 minuters städning inser jag att det inte är möjligt att städa upp här och jag bestämmer mig för att lägga allt som ligger på golvet i en byrålåda. Efter min nya briljanta idé går det mycket snabbare att städa.
Varför är det här så mig? Jag menar varje gång jag ska städa slänger jag typ ner allt under sängen eller lägger det i min bokhylla haha.
Hur som helst jättebra kapitel och längtar till nästa
12 feb, 2019 18:31
|
Liv08
Elev
|
Bra♥
Du är fin som du är!!! <3 kom ihåg det!!!
12 feb, 2019 18:46
|
Viloss
Elev
|
12 feb, 2019 19:15
|
Avis Fortunae
Elev
|
Taktiken har definitivt fungerat! Superbra dialog, känns precis som om Dora gick på alltsammans!
Jag öppnar garderoben för att se efter om jag har några extra deppiga kläder
mitt rum har inte direkt blivit renare av att jag har varit arg här inne i fyra veckor.
De här meningarna är så talande, säger så mycket om hur det varit för henne. Man förstår att hon är frustrerad. Hoppas något händer som bryter det hela! Ser fram emot fortsättning.
Läs gärna min fanfiction Borgen (sjunde året)!
https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=51992&page=1#p4541123
12 feb, 2019 20:29
|
Du får inte svara på den här tråden.