Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Rose Weasley [SV]

Forum > Fanfiction > Rose Weasley [SV]

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Cindy Lewis
Elev

Avatar


Hej!
Här är min fanfiction som handlar om Rose Weasley! Hermiones och Rons dotter.
Namn: Rose Weasley
Kapitel: oändlig x3
Enjoy!

1. Rose Weasley

"Rose, kom ner och ät frukost nu!" ropade Ron ner ifrån köket. Rose hade precis vaknat och låg i sin säng.
"Kommer pappa!" svarade Rose sömnigt och klev upp ur sängen. Hon gick fram till garderoben och tog på sig sin blåa korta klänning och ett par vita jeans. Hon sprang ner till köket med hennes oranga hår flygandes efter sig. Vid köksbordet satt Ron och läste "The Daily Prophet", och Hugo tuggade på en macka och Hermione stekte ägg.
"Rose, vill du ha ett ägg?" frågade Hermione och log. Rose skakade på huvudet.
"Nej tack, jag är inte hungrig." svarade Rose. Hermione suckade.
"Men vi ska ju snart till Perrong 9 3/4! Då måste du ju äta något..!" sa Hermione och försökte övertyga Rose.
"Gör som mamma säger nu, Rose!" sa Ron. Rose suckade.
"Okej.." svarade hon och satte sig ner framför Hugo. Hon sträckte fram armen för att ta en macka, men Hugo ryckte snabbt åt sig fatet.
"Jag ska ta först! För jag är äldst!" sa han och såg på Rose. Rose ryckte på axlarna.
"Visst..." sa hon tyst och ryckte åt sig en macka. Hon började bre den med smör och la en skinka på den. Hon la håret bakom öronen, och tuggade försiktigt på mackan.
"Mamma.. Tänk om jag hamnar i Slytherin... Eller kanske till och med i Hufflepuff?!" Hermione skrattade.
"Du, jag slår vad om att du inte hamnar i Slytherin! Inte Hufflepuff heller för den delen." sa hon glatt. Rose log.
"Helst i Gryffindor, men Ravenclaw vore inte heller fel." Sedan fortsatte dom äta sin frukost.



Skriver mer sen när jag orkar! Hoppas ni gillar! ^^

"Klokhet och vett uti övermått är den finaste gåva människan fått."

18 jun, 2011 11:14

Detta inlägg ändrades senast 2011-06-19 kl. 21:02
Antal ändringar: 1

EMELESEL
Elev

Avatar


Du måste skriva
Namn:
Kapitel:
Raiting:
osv. innan du skriver en fanfic

18 jun, 2011 14:44

Cindy Lewis
Elev

Avatar


Skrivet av EMELESEL:
Du måste skriva
Namn:
Kapitel:
Raiting:
osv. innan du skriver en fanfic


Aha.... T___T

"Klokhet och vett uti övermått är den finaste gåva människan fått."

19 jun, 2011 21:01

Borttagen

Avatar


Jättebra men är inte Hugo hennes lilebror.

2 dec, 2011 19:56

Borttagen

Avatar


"Bevakar".

21 dec, 2011 15:54

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Rose Weasley [SV]

Du får inte svara på den här tråden.