Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Little Me(sv)

Forum > Fanfiction > Little Me(sv)

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Catie
Elev

Avatar



Hej♥ Detta är min första ff! Tycker det ska bli kul att få se vad du/ni/folk tycker om denna ff!

Handling: Tänk hur Hogwarts skulle se ut med tekniska apparater? Mobiler, datorer och ipads som fungerade. Ellinor går sitt tredje år på Hogwarts med Ginny vid sin sida. Drama är överallt, på nätet och i verkligheten. Ginny och Ellinor försöker hålla sig undan dramat så mycket som det går. Folk lägger inte märke till dem tills något konstigt händer. Något hemskt! Ett hat-konto som heter: Hata_Ellinor. Det blir ett stort drama som lärarna inte riktigt vet om.
Huvudperson: Ginny & Ellinor
Perspektiv: Ginny, Ellinor kanske några andra ibland

~ Ellinor ~

"Ellinor är du färdig snart! Jag vill bada!" Ginny bankar på dörren till toan. Jag packar frustrerat ner handduken i väskan och kastar den över axeln. Jag kollar mig själv i spegeln en stund. Mitt guldbruna hår är lika lockigt som vanligt. Baddräkten sitter bra och den blåa färgen framhäver mina ögon.
"Ellinor!" Ginny bankar igen på dörren.
"Kommer!" ropar jag och öppnar dörren. Ginnys orangeröda hår lyser i jämförelse med hennes lätt röda bikini. Det är helt sjukt hur hon vågar ha på sig den, jag vågar knappt gå i linne och shorts...
"Kom så går vi!" Ginny går ut i sällskapsrummet. Jag skyndar mig efter henne.
"Tog du med solkräm?" frågar jag och Ginny skrattar lätt.
"Du är vit som snö, Ellinor! Kom igen lite solbränna skulle passa bra!" svarar Ginny och går ut ur sällskapsrummet. Jag sväljer och följer efter.

Elever springer runt och skvätter vatten. Jag kollar på stranden och ser att Hermione sitter under ett träd. Hon har en laptop i hennes knä.
"Jag hoppar i! Ska du följa med eller?" säger Ginny och ler.
"Naah.. Jag kommer snart! Bada du" svarar jag och Ginny springer bort till vattnet. Jag lägger ner min väska bredvid Ginnys. När jag tittar upp vinkar Hermione åt mig att komma. Jag går fram och sätter mig vid henne.
"Vad gör du?" frågar jag nyfiket och kollar på laptopen.
"Fixar med min blogg, om att husalfer borde bli fria" säger Hermione långt borta.
"Vill du hänga med och bada?" frågar jag och Hermione skakar på huvudet. Jag suckar och ställer mig upp.

Vattnet är ljummet. Jag går ut ända tills vattnet når upp till min mage. Jag huttrar även om vattnet är ganska varmt.
"Så du hoppade i!" Jag vänder mig om och ser Malfoy flina mot mig. Varför bryr han sig om att hoppa på mig?
"Har du problem med det eller?" säger jag och lägger armarna i kors. Han himlar med ögonen. Jag känner mig som en femåring. Liten och patetisk. Såklart att Malfoy stör sig, han har alltid stört sig på mig. Malfoy öppnar sin mun men hinner inte säga något förens Ron dyker upp.
"Malfoy håll klaffen och låt Ellinor vara!" säger han irriterat. Malfoy kastar en blick innan han försvinner.
"Tack Ron" jag försöker le men det känns ganska konstigt.
"Inga problem. Malfoy fattar inte när han går över gränsen, Men du kanske ska vara lite försiktigare. Ibland vet du inte när du ska sluta" säger Ron och ler. Jag himlar glatt med ögonen. Ron har alltid varit sån, råkat säga saker ut högt.
"Jag måste gå men ses sen!" Ron vänder om och går. Jag kanske också ska gå, det är inte så kul utan Ginny och jag hittar henne inte...

Vad tycks? Kanske lite snurrig men jag jobbar på det

~ Bye ~

1 jan, 2018 11:39

theLilyPotter
Elev

Avatar


Riktigt bra!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Ftvgag.com%2Fcontent%2Fquotes%2F6107-jpg.jpghttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fwww.mugglarportalen.se%2F%2Fimages%2Fproxy.php%3Fq%3Dhttps%253A%252F%252Fwww.mugglarportalen.se%252F%252Fimages%252Fproxy.php%253Fq%253Dhttps%25253A%25252F%25252Fi.imgur.com%25252FWfm0XU6.png

1 jan, 2018 12:29

Catie
Elev

Avatar



Tack theLilyPotter Kul att veta!

Så nu kommer nästa del

~ Ginny ~

Elever har börjat dra sig in. Det är inte så många kvar. Jag letar efter Ellinor, men jag hittar henne i vattnet eller på stranden..
"Letar du efter någon?" frågar någon bakom mig. Jag vänder mig om och se Hermione stå på stranden.
"Ja, jag letar efter Ellinor! Har du sett henne?" svarar jag och tittar runt sjön och stranden en extra gång. Hermione ser ut att tänka en stund.
"Ja. Hon gick för en timme eller två" Hermione nickar mot skolan.
"Jaha... Okej.. Tack" säger jag förvånat. "Då ska jag nog också gå in" jag går upp på stranden och går fram till min väska. Jag plockar upp den nr jag ser något som ligger i gräset. Det är Ellinors mobil, tur att ingen tagit den! Jag tar upp den och håller den i handen. Skalet är vit och det står LOVE med stora rosa bokstäver på skalet. Jag stoppar ner den i väskan och drar mig inåt.

Inne i uppehållsrummet sitter Ellinor vid ett litet bord och spelar schack med Ron, Ron är svart och Ellinor är vit. Det ser ut som att Ron har vunni-
"SCHACK MATT!" ropar plötsligt Ellinor. Alla rycker till men åter går till det vanliga. Ron skrattar lätt men jag ser att han bistert biter sig i läppen.
"Hur går det, brorsan?" säger jag retsamt. Ron himlar med ögonen åt mig.
"Jaha, sjysst gjort Ellinor! Förresten, kan vi prata lite?" säger jag och betonar 'lite'. Ellinor nickar och följer med mig upp i flickornas sovsal.

~ Ellinor ~

Ginny drar på sig en hemstickad tröja och ett par jeans.
"Jo, jag hittade din mobil!" börjar Ginny och rotar i sin väska. Hon tar upp en mobil och jag lägger direkt märke till att det är min.
"Men herregud! Tänk om någon hade tagit den!" utropar jag förskräckt. Ginny skrattar och nickar.
"Det var vad jag tänkte när jag såg den också!" svarar hon. Jag pustar ut och tar den varsamt i min hand. Tack och lov! Jag öppnar den och kollar att den fungerar, ja funkar gör den! Jag går in på Instagram och ser att någon lagt upp en bild på mitt konto. Det är en bild när jag går ner i vattnet. En typisk bild som alla 'populära' tjejer lägger ut. Man ser bara min rygg och mitt hår som ligger ner. Vattnet är upp till mina knän på bilden. Ginny kollar över min axel och gör ingen stor notis av den.
"Vem tog den?" frågar hon lugnt.
"Jag vet inte.. Jag har inte lagt upp den!" säger jag. Ginny blir tyst när hon utbrister.
"Kolla texten!"
Jag kollar på den och flämtar till. Idiots här kommer the Queen of everything!


~ Bye ~

2 jan, 2018 09:49

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Little Me(sv)

Du får inte svara på den här tråden.