Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Gryffpuff

Forum > Fanfiction > Gryffpuff

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Namn:mGryffpuff
Huvudperson: Hermione Granger
Raiting: Klarar man av HP så klarar man det här, det "gravaste" som förekommer är en kyss
Handling: Hermione Granger går sitt fjärde år på Hogwarts och börjar lägga märke till att Cedric Diggory börjar titta konstigt på henne. Och när de får ögonkontakt så ler han bars och tittar bort, men han går ju sitt sjunde år och hon sitt fjärde, tre år emellan, han kan väll inte gilla henne på det där sättet.

PS. Det kommer INTE gå som i boken, Harry blir aldrig vald i trekampen, Cho går inte med Cedric på balen och det händer massor som inte händer i boken.

Kapitel 1 " Wesleytvillingarna "lite" äldre "

Hermione satt på det nedersta trappsteget och läste. Elever stod samlade sig under hela rasterna och tittade på de få som var inom bägarens atmosfär. de hon hittills hade sett lämna sina namnlappar i bägaren var Angelina Johnson, Cedric Diggory.. Hon avbröt sina tankar.
"Hermione! Kolla, vi kom på det!" Det var Fred och George.
"Kom på vadå?" Frågade Hermione som märkte att alla tittade på de.
"Hur vi blir äldre så att vi kan bli deltagare i trekampen såklart!" Sa fred eller George, hon kunde inte se vrm som var vem.
"Det kommer inte gå, ni kommer typ bli äldre än Dumledore!" Skrattade Ginny som hade kommit och suttit sig bredvid Hermione.
"Ska vi slå vad?" Frågade en av tvillingarna.
Hermione och Ginny nickade.
"Om jag och George lyckas.." Tvillingarna tittade på varandrada och nickade sedan. "Så gör ni våra läxor i en månad."
"Och om vi vinner?" Frågade Hermione.
"Så straffas vi!" Sa de samtidigt.
De tog fram varsin kittel med konstigt innehåll i. De drack det och väntade. Några sekunder senare började deras hår skifta från rött til en grå-vit färg. Det blev längre och snart fanns det ett skägg längre en de själva. Hermione suckade med ett leende och gick iväg medans Ginny brast i skratt, vilket alla runt omkring också började göra. Jag gick mot uppehållsrummet för att leta efter Harry och Ron. Jag hittade de i en av fotöljerna framför brasan.
"Aa, toppen! Hermione, vad tycker du? Visst borde Harry fråga Cho om hon vill gå på julbalen?" Frågade Ron som stirrade på Hermione.
"Planerar ni redan om det?" Frågade Hermione med ett leende.
"Ja, men vad tycker du?" Frågade Ron otåligt.
"Såklart, bjud bara ut henne och så kommer du se att hon blir jätteglad!" Sa Hermione taggat.
"Okej, jag gör det!" Harry lät taggad. Han hade suttit sig rakt i den mjuka fotöljen och nickade upphetsat.

6 jul, 2017 20:38

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Gryffpuff

Du får inte svara på den här tråden.